Gran Premio d'Italia MUGELLO

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Nu jävlar ska det hända!

1. SIMONCELLI
2. LORENZO
3. ROSSI

Killen har ju talang, men som en viss gnällkärring sa för inte så längesen "Your ambition outweighed your talent". Det är ju sant när det gäller Simoncelli, men fan jag gillar killen och nu måste han vinna :tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Rossi får klara sig utan JB den här helgen. Han har flugit hem till Australien av personliga skäl (EDIT: Hans fru har fått bröstcaner) :(

Rossi har kört GP12:an vid två tillfällen på Mugello och det är ju samma chassi som på GP11.1. Kanske kan bli en fördel.
 
Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Du va inga vidare på att se i framtiden iaf... för när jag kollade i min framtidskula så startade inte ens Capirossi pga sina skador från racet i Assen :tungan

Äää han startar trots smärta och kör ett par varv på ren rutin!
 

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
Tänk att det här aldrig slår fel. De som gnäller mest över innehållet i trådarna är de som bidrar minst. Kul att du nu äntligen tagit dig modet att skriva något.

Sen är det väl lite så att man kan inte få allt man vill här i världen och även om det känns lite jobbigt så finns det faktiskt folk (kanske inte vuxna enligt dig) som klarar av att ta diskussioner på olika nivåer utan att börja skicka PM till moderatorer för att någon annan är jETteDUm och förstör den sköna läsningen med att faktiskt var oense om något. Tycker man sånt är jobbigt finns det gott om nyhetssajter där man kan läsa det mesta som händer inom MotoGP mm.

Tror jag börjar förstå varför Stacey Moaner har så många fans där ute :D

Alltså nu missar du hela grejen tycker jag, disskutera på! Brukar läsa här emellan åt men inte tillräckligt frekvent för att jag känner att jag kan hänga med själv i diskussionerna och skicka inlägg med åsikter, då jag nästan alltid är en eller två dagar "efter". :p

Men hela grejen är ju att er tjaaat dödat dom senaste MotoGP trådarna... Fan hetsa på, men det finns ju rimliga nivåer, tillslut upprepar ni er ju bara sida efter sida utan att nån kan få "rätt" (då det handlar om personliga uppfattningar). Ni är för GP trådarna här på SH vad Dorna är för MotoGP....hahaha nä jag vet inte, men ni dödar det roliga i diskussionerna lixom.

Hoppas du kan förstå vad jag menar eller är ute efter. Har inte skickat PM till nån Moderator, anser inte att det behövs...men jag vill bara att man tänker till en extra gång ibland.

Förövrigt kan jag väl flika in att jag tycker Super Sic är den förare jag håller på just nu! Kan inte hjälpa det :D Han är sjukt provocerande för folk här på SH, men fan han kör ju så jävla härligt over the limit och ger fan allt! Sen har han ju skönaste stilen och skönaste engelskan... Hade det inte vart för han hade hypen och förväntningarna inför varje race varit mycket mycket mindre.
Så inte är jag något stort Stoner fan, även om att jag anser att han by far är bästa föraren just nu.

Är du fortsatt förbannad över mina två inlägg och inte kan förstå varför jag "gnäller"... ja då är det väl bara så. :krama
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Wildcards.

125GP
Kevin Calia (ITA) MGP Racing - aprilia RSW
Massimo Parziani (ITA) Faenza Racing - aprilia RSW
Miroslav Popov (CZ) Ellegi Racing - aprilia RSW

Moto2
Mattia Tarozzi (ITA) Faenza Racing - Suter

2001 körde Andrea Dovizioso sitt första GP som wildcard på denna banan i 125GP. Han kvalade 25:a av 33 men på racet blev det en DNF.

Bästa wildcard på denna banan får nog bli Marcellino Lucchi som vann 250GP-racet 1998. Han var apriliafabrikens testförare och gjorde 3 inhopp den säsongen. Samma säsong vann även Daijiro Kato sitt hemma-GP i Japan som ett wildcard..
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
x2_6de10.jpg


x2_6de11.jpg


mugell13.jpg
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Xavi Forés hoppar av Aspar Moto2 teamet. Så Aspar kommer till Mugello utan några ordinarie förare i Moto2 då Julián Simón fortfarande vilar sig efter sin skada. Jordi Torres och David Salom hoppar in som ersättare denna helgen.


Jordi Torres
“I am really happy to be competing in the Moto2 World Championship once again with the MAPFRE Aspar Team. I want to thank them and all the people around me for this opportunity. Like I said at the British Grand Prix this is a dream come true for me. Even though I have raced at Mugello I can’t say I know it because it was in the Gilera Cup on a 70cc scooter and obviously that is completely different to Moto2. After racing with the MAPFRE Aspar Team at Silverstone I went out and won the Spanish Championship race at Montmeló so it shows how much I took from the experience and how much I improved my speed.”


David Salom
“I was really excited to hear the news that I am going to be competing in the Italian Grand Prix with the MAPFRE Aspar Team. I know it won’t be an easy weekend in Italy because I don’t know the circuit or the category but I think that after spending so long on four-stroke bikes I can gain a good understanding of the concept of Moto2 quickly by working diligently. The experience of the team will make things easier and I am really looking forward to arriving at Mugello and getting to work. I am currently competing in the World Supersport series and luckily there was space in the calendar to accept this wonderful offer from the MAPFRE Aspar Team”.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Varför hoppade han av?

Med noll poäng efter 7 race i det teamet som säkert är ett av dom dyraste teamen att köra för och som förväntas vara ett av dom bästa teamen så har nog Forés sponsorer tröttnat på att betala mera för inga resultat eller uppmärksamhet. Det är säkert 4-500.000:- SEK per race att betala för att få köra i ett sånt team. Han är regerande Spansk SBK-Mästare. Det borde ha varit en okej grund för att ha gått vidare. Men funkade tydligen inte i detta fallet.
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59

Se där! Men jag har inte vart helt insatt i Moto2 detta året. Har han bara presterat dåligt för teamet eller har det varit vurpor? Låter jävligt konstigt att man kör så dåligt om man är regerande spanskmästare :confused:
 

MC Doktorn

Guest
Ja...jävlar vad han såg oglad ut på presskonferensen. :va Undrar om han var lixom chockad. Men han hade ju ett helt race att greppa läget.

Det är faktiskt roligare med förare som åtminstone glädjs lite åt sina segrar.

Ja han är lite skum den där Spies, dessutom har han mamma med sig jämnt :kär


Gulligt!
Mary_Spies.jpg
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Spies och lorenzo i varsin box, känns som det varit lite stängda väggar mellan dom och inte så mkt samarbete på hela säsongen??
Dom grattar ju varann glatt efter racen så det är ju inte som det var mellan lorenzo och rossi:)

Nån som vet hur det ligger till, samarbetar dom ngt och har dom tillgång till samma delar mm??
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Ja han är lite skum den där Spies, dessutom har han mamma med sig jämnt :kär


Gulligt!
Mary_Spies.jpg

Det har han ju haft hela sin karriär ända sen han började i usa.?. Ett vinnande koncept trots lite creapy men om jag kunde köra hoj som honom bara jag drog med mig morsan så skulle hon vara fasttejpad i depåtältet 24/7 :D

Lite reserverad privat och på presskonferenser men det kanske lossnar när han fått göra några fler. Fast han fick ju göra några i wsbk men är ju lite större i gp så han loosar väl upp med tiden får man hoppas för han är ju lite väl reserverad..

En fråga ang spies körstil om det är ngn annan än jag som observerat det: När han körde i wsbk och även i början av gp racen med tech3 så hade han ju en ganska speciell still med mkt häng och armbågarna utåt, kallas ju inte för elbowz för inget. Nu tycker jag inte alls att hans körstil ser likadan ut och det är inte så mkt elbowz utan mer att han verkar härma lorenzos stil. Men å andra sidan så går det ju snabbare nu så det passade väl bättre att ratta GP hoj utan ap-häng och armbågar i asfalten. Synd för jag diggade den stilen han körde med i wsbk stenhårt. Det syns mkt mer i wsbk när förarna laddar på jämfört med gp också men det är väl all elektronik som dämpar allt..
Hoppas på mera sladdar och lite mer oldschool riding nästa år när det blir 1000cc:tummenupp
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Jag hoppas på Sic. Han är våran nya stjärna i italien snart. Han kommer ta över efter rossi. Han måste bara lugna sig lite så kan han fiska in sina segrar.
 
  • Gilla
Reaktioner: K B
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Top