Kan förvisso tycka att Pecco har mest rätt också men tyckte det var riktigt pinsamt när han antydde att Alex skulle ha gjort det med vilje. Visst, han är förbannad och visst Alex var inte lika snabb och visst Alex har aldrig erkänt att han gjort fel även när det varit hans fel men att köra på någon med vilje? Kom igen, Pecco gör ju bara bort sig och framstår som den barnsliga.Pecco och Alex beskriver kraschen.
Tycker nog Pecco har "mest rätt".
(Vet inte om länken kräver inlogg till MotoGP.com.)
Bagnaia & Alex Marquez talk Aragon clash: It’s impossible he didn’t see me
Hear both sides of the story as the reigning World Champion and the Gresini Racing star discuss what unfolded in their Turn 13 incidentwww.motogp.com
Ja, men jag satte uppe det på "Pecco har lite svårt med språket". 🫣Kan förvisso tycka att Pecco har mest rätt också men tyckte det var riktigt pinsamt när han antydde att Alex skulle ha gjort det med vilje. Visst, han är förbannad och visst Alex var inte lika snabb och visst Alex har aldrig erkänt att han gjort fel även när det varit hans fel men att köra på någon med vilje? Kom igen, Pecco gör ju bara bort sig och framstår som den barnsliga.
Enl mej så är detta ingens fel. Det är så små marginaler och går så djävla fort så det finns ingen mänsklig hjärna som hinner analysera och fundera på att, ska jag göra si eller så.Om vi tänker oss följande scenario i ett alternativt universum:
Hur hade det låtit ifall Alex hade slagit av lite på tempot för att låta Pecco komma förbi, men det visar sig att han då orsakar kraschen eftersom pecco låg 0,2s längre bak än i vårat universum. En krasch som inte hade behövt hända ifall han inte medvetet hade slagit av på tempot? I båda fallen så vet inte Alex exakt var Pecco befinner sig, bara att han är lite bakom honom.
Enl mej så är detta ingens fel. Det är så små marginaler och går så djävla fort så det finns ingen mänsklig hjärna som hinner analysera och fundera på att, ska jag göra si eller så.
En ren racing insident.
Han reser ju hojen i samma ögonblick som framhjulet tar i Alexis knä, annars hade han forsätt med sitt nedlägg en bra bit till.Det vore spännande att se om Alex reser hojen vid samma punkt under alla de föregående varven i den olycksdrabbade kurvan.
Jag menar Peccos knä.Han reser ju hojen i samma ögonblick som framhjulet tar i Alexis knä, annars hade han forsätt med sitt nedlägg en bra bit till.
Aha, de skeendet lade jag inte märke till, stort tack för den upplysningen.Han reser ju hojen i samma ögonblick som framhjulet tar i Alexis knä, annars hade han forsätt med sitt nedlägg en bra bit till.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |