Gran Premio Movistar de Aragón 25-27 sep 2015

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Det som var kul att se är dock att Rossi ändå försökte, försökte och försökte och att det blev kontakt till och med. Han måste ju köra för vinst varje race men hellre trea än att krascha ut sig så det ska han ha cred för.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Blir lite förvånad av att ett inbitet Rossi fan jämför en eventuell VM-titel till Rossi med Haydens, han har ju faktiskt kört jävligt bra i år.

- - - Updated - - -

Blir lite förvånad av att ett inbitet Rossi fan jämför en eventuell VM-titel till Rossi med Haydens, han har ju faktiskt kört jävligt bra i år.

Ja det har han, men han blir ju ifrån åkt ibland och Lorenzo har kännst starkare bra många race. Alltså lite som haydens VM titel. Men det handlar jo om att göra många bra resultat och inte som MM. HELT ÄRLIGT SÅ SKITER ja i om Rossi inte hade vunnit ett enda race bara han tog titeln. Det har bara bonus att höra Italien istället för den spanska nationalsången:hihi

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
De hade de, 4p. Men det va jäkla kul att de hände nått. :) Tyckte att det va kul, även om jag inte hade gråtit om Jlo drog i backen.. Spänning är sunt/osunt.. Hoppas dock så innihelvete-jävla-jätte-mycket att Rossi tar en tistel i år även om den är lite lik haydens, så har han varit jävligt stark:) Multikompitent förare den där guuuben

Ånä!

Jag tycker att han har gjort sig så jäkla förtjänt av en ev titel i år. Ända sen han kom tillbaks till Yamaha har han arbetat sig närmare toppen för varje år tills han nu, med några få steg kvar, står överst i näringskedjan. :)

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Rossi kom före Lorenzo på Phillip Island och Sepang, Lorenzo före på Motegi. Valencia är svårt att avgöra då Rossi kom tvåa förra åren men Lorenzo bröt racet pga. fel strategi i ett regnstört race.

Kommer blir tre riktigt grymma helger där jag hoppas att Rossi tar sin tionde! :banana:D:kär:rock

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ånä!

Jag tycker att han har gjort sig så jäkla förtjänt av en ev titel i år. Ända sen han kom tillbaks till Yamaha har han arbetat sig närmare toppen för varje år tills han nu, med några få steg kvar, står överst i näringskedjan. :)

Ja ger mig, även om det inte skulle bli en utklassningstitel :)

Ni som är Lorenzo fans.. Tycker ni Rossi gjorde fel att parkera vid sidan/strax framför Lorenzo i träning 4?

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ni som är Lorenzo fans.. Tycker ni Rossi gjorde fel att parkera vid sidan/strax framför Lorenzo i träning 4?

Rätt eller fel, psykningen gjorde ju ingen som helst nytta eftersom han blev stekt galet i racet.. Av den som är överlägset snabbast iår. Om någon förtjänar titeln är det Lorenzo!

Mohahahahaha..

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Lorenzo är för snabb, Rossi får det svårt som fan för titeln i år.

På Motegi är Lorenzo jävligt snabb när det går så pass bra för honom som det gör.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En fundering såhär i efterhand.

Om det varit Lorenzo som varit framför Rossi, hade han avvärjt flertalet attacker från Rossi?

Det krävs rätt mycket pannben och stabilitet för att klara en Rossi i hasorna, av många års Rossi-race-mindset att döma..

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Du menar när han kraschade förra racet? Han är värd en ny kruka, så långt kan ja sträcka mig :arsele

Ibland går det illa här och där för honom, men ändå är han bara 14 poäng bakom.
Det mesta har gått Rossis väg denna säsong.

Hur ofta kommer man se Lorenzo fucka up igen? Det kan hända, men han är lika benägen till misstag som Rossi. 1 krasch innebär inte att Lorenzo är ur form på något vis. Annars skulle han inte vunnit på Aragon...

Jag gillar inte Lorenzo, men är förståndig nog att erkänna snubben är riktigt snabb och det kräver nånting mer än han själv för att det inte ska gå vägen för honom.

Det skiljer ju sig med Rossi, han kan ju få ut ett bra resultat även om saker och ting inte funkar.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ser fortfarande bra ut for Rossi enligt mig. Inte för att jag håller på varken honom eller Lorenzo, men det har visat sig för att det brukar vara rätt sunkigt väder under de återstående racen, inte minst i Malaysia. Regnar det igen så betyder det i princip att Rossi placerar sig före Lorenzo, även om han inte vinner. Och det har Lorenzo inte råd med. Han måste i princip knapra in poäng i alla resterande race. Även Pedrosa och Marquez är bra på några av de återstående banorna, så det kanske inte ligger helt i egna händer på Yamahaförarna.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Rossi drog i backen rejält under dagens Michelintest. Skadeläget är osäkert, men kommer helt klart att påverka de kommande racen. Fotpinne genom armen är sällan skönt.

Tito Rabat åkte 1.49-tider under sina första trettio varv på en MotoGP-hoj. Stark debut av någon som aldrig kört något häftigare än en gat-600.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Rossi drog i backen rejält under dagens Michelintest. Skadeläget är osäkert, men kommer helt klart att påverka de kommande racen. Fotpinne genom armen är sällan skönt.

Tito Rabat åkte 1.49-tider under sina första trettio varv på en MotoGP-hoj. Stark debut av någon som aldrig kört något häftigare än en gat-600.
Shit, illa för de fortsatta chanserna att störa Lorenzo. Oj, det må jag säga var en överraskning, körde han också på Michelin-gummi? Jag trodde kanske inte att Rabat skulle finna sig tillrätta så snart (om ens någonsin) på en MotoGP-maskin, tänk så lite man egentligen kan utläsa av prestationer i lägre klasser...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vem är det som kör med nr 6? :näsblod

När är den bilden tagen, han kraschade väl aldrig under träningen?

De körde vad jag förstår sista Michelin testet idag..
"Valentino Rossi also suffered a fall during the day but sustained no major injuries." "A little beaten up, but nothing that'll hinder him in the remaining races ..."

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...