Gran Premio Red Bull de España

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv
Är det bara jag som inte kan se träningen via motogp.com. mediaspelaren startar inte utan det står bara unknown error.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vinales genom kurva 3, han kan nog få en karriär inom speedway, jävlar vilket bredställ:yoparty

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Jag tror Marques blir det största hotet mot Lorenzo, Rossi imponerar men har inte riktigt farten. Gubben vinner bara om dom andra smakar grus.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Då får han väl sladda mindre:va

Jo det är ju precis det han måste göra. Men eftersom det förefaller naturligt för honom att just sladda för att köra snabbt, så måste han ju ändra sin körstil drastiskt. Känns som att han kommer att behöva motarbeta sin egen stil för att passa på den hojen. Oavsett vad det blir för märke så ska det bli spännande att följa Viñales utveckling, personligen tror jag dock mer på Honda för hans del.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Har Lorenzo alltid sett så obekväm ut med kamerorna eller har Ducatiuppmärksamheten tagit lite på honom?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Marquez fick smisk av Rossi med 46 tusendelar.
Det tyckte jag var lite roligt.

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Länge sen man såg Rossi i topp på en FP3 :tummenupp, lovande inför QP.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Har Lorenzo alltid sett så obekväm ut med kamerorna eller har Ducatiuppmärksamheten tagit lite på honom?
Njae, han har väl aldrig spexat framför kamerorna under racehelgerna och innan målgång.

VR snabbast under FP3, ett trendbrott som kan få en att spekulera inför fortsättningen av säsongen. Yamahas val att jämställa sina bägge förare måste rimligtvis innebära kompromisser när det gäller utveckling och egenskaper hos motor och chassi. Naturligtvis inte i det stora, men när det kommer till de sista små förändringarna må man ju ha tvingats hitta gyllene medelvägar.

Allt detta må ju ha ändrats i samma ögonblick som JLo signerade det nya kontraktet med rött bläck, från och med nu må det vara Geten som har sista ordet när det gäller inriktningen för den fortsatta utvecklingen och JLo som har att anpassa sig till "hans" maskin. Vi har ju tidigare sett förare plötsligt halka efter sin teamkamrat när man valt att byta fabrikat, det kanske inte endast och allena handlar om motivation utan även en del i detta förhållande?

Att JLo under resten av säsongen i det stora hela kommer att köra på ungefär samma hoj som VR är jag övertygad om, så professionella förefaller alla parter vara. Men det är väl inte orimligt att tro att det i mångt och mycket blir JLo som har att prestera på en maskin som mer och mer anpassas till Getens preferenser...?

Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. KTM 890 Adv

Det känns inte troligt att yamaha riskerar ett mästerska pga småsinthet? eller?

Lorenzo ligger ju ändå 2a så varför skulle yamaha ge rossi fördelar och riskera att lorenzo tappar. Han är ändå den som troligast kommer få bäst resultat av dom två även i år.

Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Kanske inte spexat men idag såg han närmast rent obekväm ut?
Kanske är jag som projicerar mina egna sociala ofärdigheter i och för sig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Njae, han har väl aldrig spexat framför kamerorna under racehelgerna och innan målgång.

VR snabbast under FP3, ett trendbrott som kan få en att spekulera inför fortsättningen av säsongen. Yamahas val att jämställa sina bägge förare måste rimligtvis innebära kompromisser när det gäller utveckling och egenskaper hos motor och chassi. Naturligtvis inte i det stora, men när det kommer till de sista små förändringarna må man ju ha tvingats hitta gyllene medelvägar.

Allt detta må ju ha ändrats i samma ögonblick som JLo signerade det nya kontraktet med rött bläck, från och med nu må det vara Geten som har sista ordet när det gäller inriktningen för den fortsatta utvecklingen och JLo som har att anpassa sig till "hans" maskin. Vi har ju tidigare sett förare plötsligt halka efter sin teamkamrat när man valt att byta fabrikat, det kanske inte endast och allena handlar om motivation utan även en del i detta förhållande?

Att JLo under resten av säsongen i det stora hela kommer att köra på ungefär samma hoj som VR är jag övertygad om, så professionella förefaller alla parter vara. Men det är väl inte orimligt att tro att det i mångt och mycket blir JLo som har att prestera på en maskin som mer och mer anpassas till Getens preferenser...?

Lin Jarvis sa ju att de båda kommer ha tillgång till allt, med undantag av saker som bara testas för nästa säsong, som Lorenzo inte kommer få testa.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Känns som att michelin har börjat hitta lite rätt eller är det den europeiska luften! Hojarna upplever jag definitivt som stabilare än i de tre inledande racen, inga framhjulssläpp till höger och vänster, bådar gott trots allt:tummenupp

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Det känns inte troligt att yamaha riskerar ett mästerska pga småsinthet? eller?

Lorenzo ligger ju ändå 2a så varför skulle yamaha ge rossi fördelar och riskera att lorenzo tappar. Han är ändå den som troligast kommer få bäst resultat av dom två även i år.

Det var ganska tydligt att nyheter som kommer finnas på MY2017 M1 inte kommer att favorisera den som lämnar teamet.

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Intressant hur man resonerar kring justeringen av geometrin och flyttar gravitationen samtidigt.

Förra årets stabila Smi verkar helt borta med dom nya däcken. Rab årets rundningsmärke
Lorenzo FP4 stint på låga/mitt 39or klarar ingen:tummenupp

Bifogat

• Skärmavbild 2016-04-23 kl. 14.23.12.jpg
    Skärmavbild 2016-04-23 kl. 14.23.12.jpg
    18.3 KB · Visningar: 92
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...