Grand Prix Qatar 10-12 April

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Tippar följande:
Pos. Name Country

1: Valentino ROSSI ITA
2: Casey STONER AUS
3: James TOSELAND GBR
4: Sete GIBERNAU SPA
5: Colin EDWARDS USA
6: Nicky HAYDEN USA
7: Chris VERMEULEN AUS
8: Loris CAPIROSSI ITA
9: Dani PEDROSA SPA
10: Alex DE ANGELIS RSM
11: Marco MELANDRI ITA
12: Toni ELIAS SPA
13: Jorge LORENZO SPA
14: Andrea DOVIZIOSO ITA
15: Mika KALLIO FIN

Eurosport UK sänder MotoGP. De komentatorerna e rätt sköna också.

Sågon som kan bjuda på en invite till racing underground - pleeese?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
MotoGP

1: Stoner
2: Capirossi
3: De Puniet
4: Dovi
5: Rossi
6: Kallio

250

1: Di Meglio
2: Simoncelli
3: Bautista
4: Wilairot
5: Talmacsi
6: Barbera

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Dirt Track Racing egenskaper till pass till helgen! :tummenupp

The 2009 MotoGP season got underway today in Losail as each team presented a bike to the media. Concerns about the weather for this weekend's race grew as we felt small drops of rain for a few moments out on the grid. The wind was more consistent than the rain drops, blowing over display ropes and photographers alike. In the distance, the Qatari sands swirled, turning the sky cloudy with dust, and causing worry about the condition of the track here at Losail.

Bifogat

• mgp 2009.jpg
    mgp 2009.jpg
    174.1 KB · Visningar: 81
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dom hade lite problem mitt i veckan när dom körde träningarna för 125 och 250. Blåsigt och mycket damm på banan. 250:iorna spann genom dom snabba svängarna.

Alvaro Bautista
"I think that we have had a good preseason. I had a bit of bad luck when I got hurt, but the recovery has been fast. I’m back to having a good feeling with the bike. After getting injured we were competitive in Jerez and Qatar, and I think that we are pretty clear about where we are for the first race. We can’t throw caution to the wind though, we have to be prudent. Our Friday work will be hard, because nothing comes for free in this class, so we’ll see whether we have the luck to start this year better than the last. I think that it will be fun, and that we will have a good result.”

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Dom hade lite problem mitt i veckan när dom körde träningarna för 125 och 250. Blåsigt och mycket damm på banan. 250:iorna spann genom dom snabba svängarna.

Såg att temperaturen ändå låg runt behagliga runt +20 grader kvällstid. Men rätta mig om jag minns fel om att temperaturen faktiskt föll 2008 och blev ett problem att det blev svalare/ostabilt än man räknat med. Och att det i stort sett är behagligare för förarna men inte perautomatic naturligt enkelt att välja rätt gummi!?

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
LCR kommer inte köra med Playboy reklam till helgen.

Valentino Rossi är enda föraren i MotoGP som kört alla 119 race sen man införde 4-takt i MotoGP.

Stoner och Rossi står för 80% av alla vinster i MotoGP sen 800cc infördes. Pedrosa är den tredjde föraren med mest vinster med sina 4 vinster. Resten av dom som vunnit race har bara vunnit ett race var.

6:e året i rad som man kör på Qatar.

Dom 3 senaste åren har en Ducati vunnit i MotoGP racen.

Last edited:

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Till helgen gör dom nya "Safety car" ifrån BMW premiär. BMW X6M. En SUV alltså..

bmw-x6-m-qatar2.jpg

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Loris Capirossi kommer göra sin 20:de säsong i GP. Det är 5 år mer än Roberto Locatelli som är den som kört näst flest säsonger i GP.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
2009 års Honda RC212 utan kåpor.

Honda_750.jpg

Cyklarna är redan inbesiktigade till racehelgen.

qatarscrut.jpg

Såg att temperaturen ändå låg runt behagliga runt +20 grader kvällstid. Men rätta mig om jag minns fel om att temperaturen faktiskt föll 2008 och blev ett problem att det blev svalare/ostabilt än man räknat med. Och att det i stort sett är behagligare för förarna men inte perautomatic naturligt enkelt att välja rätt gummi!?

Det gällde väll främst MotoGP som var tvugna att välja sina däck några dagar innan racet gick. Nu är det lite annorlunda iom enhetsdäck. Övriga klasser har fritt fram att få välja däck som passar förhållanderna.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Hallå, hallå.

Köpte ju konto på MotoGP.com pga Dornas pengabegär har ju tagit bort mina möjligheter att titta via Eurosport (bunden till Canal Digital i ett år till).

Men när jag tittar på high resolution så hackar det och låser hela tiden. Datorn är ett år gammal och fräsch. Behövs det superdator eller? Och den vanliga upplösningen suger fett.

/Sleven

Edit: Har 8 Mbit ADSL uppkoppling.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Hallå, hallå.

Köpte ju konto på MotoGP.com pga Dornas pengabegär har ju tagit bort mina möjligheter att titta via Eurosport (bunden till Canal Digital i ett år till).

Men när jag tittar på high resolution så hackar det och låser hela tiden. Datorn är ett år gammal och fräsch. Behövs det superdator eller? Och den vanliga upplösningen suger fett.

/Sleven

Edit: Har 8 Mbit ADSL uppkoppling.

Det krävs ingen kraftfull dator alls, och du har 8 ggr snabbare internet än vad motogp high resolution tar i anspråk. Du kan testa din uppkoppling på:

www.bredbandskollen.se

Men det troligaste är det är rent mjukvarustrul, att se video i webläsare är allmänt kajko och kass, det kan även vara något antivirusprogram som bråkar lr liknande. Du kan kika i aktivitetshanteraren om det är något program som suger mycket CPU. Men det är svårt att ge generellt tips.

EDIT: prova olika webläsare, både IE och firefox. Den ena kan funka bättre än den andra ibland.

mower888

MoWer
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
TL 1000R
Eurosport UK?? Kommentatorer??

Är Toby och Jules kvar på British Eurosport? Hade för mig att de skulle sluta efter förra säsongen. Jag skruvade ner min gamla Astra tallrik för två dagar sedan, surt! Undrar vilka kommentatorer Viasat har skramlat fram? Någon som vet?

Undrar om Kallio blir Ducati nr 2?

Tippar följande:
Pos. Name Country

1: Valentino ROSSI ITA
2: Casey STONER AUS
3: James TOSELAND GBR
4: Sete GIBERNAU SPA
5: Colin EDWARDS USA
6: Nicky HAYDEN USA
7: Chris VERMEULEN AUS
8: Loris CAPIROSSI ITA
9: Dani PEDROSA SPA
10: Alex DE ANGELIS RSM
11: Marco MELANDRI ITA
12: Toni ELIAS SPA
13: Jorge LORENZO SPA
14: Andrea DOVIZIOSO ITA
15: Mika KALLIO FIN

Eurosport UK sänder MotoGP. De komentatorerna e rätt sköna också.

Sågon som kan bjuda på en invite till racing underground - pleeese?

nIKOLa

www.nikorace.com
Gick med
27 Jun 2004
Hoj
Yamaha R1 2009
Loris Capirossi kommer göra sin 20:de säsong i GP. Det är 5 år mer än Roberto Locatelli som är den som kört näst flest säsonger i GP.

Finns det några fler bilder på nya gp2 hojen? Ska något team köra med den hojen redan i Qatar? Om det ens är tillåtet dvs. :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln