Grand Prix San Marino

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ny racehelg 4-6 september och San Marino

Många frågor är ställda både på banan och vid kontraktsbordet flera svar är vi garanterade, frågan e bara vilka vi får?

Rossi med mkt revansch i kroppen klarar han hela rejset? Kommer Lorenzo än en gång få chans att visa sin framfusighet mot mäster? Föresten, vilket underbart team Yamaha har blivit efter att Edwards fick flytta på sig :tummenupp

Undrar om inte Nicky och d Angelis fick smak på pallen efter US! Vilka effekter kommer det att ge till San Marino?

Tyvärr får vi åter hoppas, att slippa se Kallio klota. Kallio har inte funnit sig alls i MGP utan hamnar allt för ofta vid sidan av banan !

Fredag 4 september
12.35, Viasat Motor: San Marinos Grand Prix - Träning 1, 125cc
13.45, Viasat Motor: San Marinos Grand Prix - Träning 1, MotoGP
15.05, Viasat Motor: San Marinos Grand Prix - Träning 1, 250cc

Lördag 5 september
09.45, Viasat Motor: San Marinos Grand Prix - Träning 2, MotoGP
12.55, Viasat Motor: San Marinos Grand Prix - Kval, 125cc
13.45, Viasat Motor: San Marinos Grand Prix - Kval, MotoGP
15.10, Viasat Motor: San Marinos Grand Prix - Kval, 250cc

Söndag 6 september
09.35, Viasat Motor: San Marinos Grand Prix - Uppvärmning, MotoGP
10.45, Viasat Motor: San Marinos Grand Prix - Race, 125cc
12.05, Viasat Motor: San Marinos Grand Prix - Race, 250cc
13.30, Viasat Motor: San Marinos Grand Prix - Race, MotoGP

Långtidsprognosen skvallrar om Sol Sol åter Sol med toppar på 31 grader
http://vader.aftonbladet.se/Vaer.aspx?ID=12610042

Biljetter http://www.sportsevents365.se/events/?q=tq,33,60

Bifogat

• san marino.gif
    san marino.gif
    29.3 KB · Visningar: 92
Last edited:

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
"Tyvärr får vi åter hoppas, att slippa se Kallio klota. Kallio har inte funnit sig alls i MGP utan hamnar allt för ofta vid sidan av banan !"

Vi får hoppas det. Men han har inte särskilt bra statistik på denna bana.

"
Kallio’s 250cc track record at Misano:
Grid: 5th. Race: DNF
Grid: 10th. Race: DNF
"

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
Tycker det var bra gjort av "Hayden-stackaren" att kämpa sig upp på pallen! Han hade verkligen Dovi överallt bakom sig de sista varven. Dock kommer det inte bli någon pallplats för honom denna helg.

Kandidaterna för pallen är:

Rossi
Lorenzo
Pederosa
Dovi

Tyvärr, ganska förutsägbart men om dessa fyra håller sig på hjulen känns det ganska klart att de kör i en division för sig själva...

min åsikt...

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Rossi blir avknuffad i starten för att få det än mer spännande.. / Jens

FUCK....den jävlen som knuffar av min Rossi ska få smaka på stryk. :finger :madsomknytersinasmånävar

:tomten

Nää....men jag hoppas såklart att han håller sig på hjulen. Han vet ju vad som står på spel. Och förhoppnigsvis är han förberedd mentalt på att ge dom andra grabbarna vad dom tål.

Det kommer att bli en kamp.

Pedrosa är såklart revanschsugen. Och Lorenzo vill smaka segerns sötma igen.

Hayden är nog inte tillräckligt motiverad "over seas" för att hamna på pallen igen. Men visst...ALLT kan hända. med lite tur :tungan

Önskepallen ser ut som följer.

1. Rossi (oväntat...NOT) :näsblod
2. Pedrosa (REVANSCH)
3. Kallio (är sugen som fan att peta ut Hayden och bli ordinare i teamet)

Den troliga pallen:

1. Lorenzo (för att han är liiiiiiiite snabbare)
2. Rossi (ja..han rår inte mer)
3. Pedrosa (får kämpa lite mer än dom andra för att han är så pyggig)

Fan ännu en söndag med fjärilar i magen.

//Madelene

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
S&S3M kör bara lite flamebait. Inget att hetsa upp sig över, som vanligt från mannen, myten, fiaskot. :)
Du läser mig som en öppen bok :D

Men enligt många är ju inte Hayden värd sin plats i Ducati och Kallio skulle kunna ersätta honom. Om det ska bli så får Kallio se till att höja sig rejält för hittills är han långt ifrån att bli en fast fabriksförare hos Ducati.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Fallet Kallio är intressant, han är inte den förste som det knutit sig för när han fått chansen. Talangen Fabrizio kraschade bort "wildcards" i MotoGP både med Honda och Ducati, Hayden tappade en enorm VM-ledning 2006 och räddades av Rossis krasch i Valencia etc

Att vara som kallast när insatserna är som störst är en stor konst. Hoppas han får till en topp 5 nu innan vikariatet i fabriksteamet tar slut.

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
Tycker det var bra gjort av "Hayden-stackaren" att kämpa sig upp på pallen! Han hade verkligen Dovi överallt bakom sig de sista varven. Dock kommer det inte bli någon pallplats för honom denna helg.

Kandidaterna för pallen är:

Rossi
Lorenzo
Pederosa
Dovi

Tyvärr, ganska förutsägbart men om dessa fyra håller sig på hjulen känns det ganska klart att de kör i en division för sig själva...

min åsikt...

lorenzo blir nervös och crashar ut sig i slutet tror jag :D rossi måste fan vinna detta

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Dovizioso kör med Öhlins från och med detta GP och resten av säsongen. Pedrosa fortsätter med Showa då han inte hann testa tillräckligt på Brno.

Har Repsol Honda någonsin kört Öhlins?

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Dovizioso kör med Öhlins från och med detta GP och resten av säsongen. Pedrosa fortsätter med Showa då han inte hann testa tillräckligt på Brno.

Inte i Modern tid. Dock ryktades det om att dom hade Öhlins med Showa-stickers... men det är ju bara ett rykte - vad vet jag?

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Jag tycker ni är lite väl hårda mot Kallio. Det är trotts allt hans Rookiesäsong, det är många som kraschat mycket under sin första säsong.

Se på Stoner bara, han fick väl bryta typ 5-6 gånger första året i MotoGP. Iofs slutade han ju ändå 8 i mästerskapet det året tackvare att han placera sig bra annars, men då körde han Honda som ju ska vara en "enklare" hoj att tämja.

Jag håller med om att man hade önskat kanske en pallplats från Kallio i år, men med tanke på hur mycket problem många förare haft med Duccen tycker jag att han presterat bra. Det hade dock varit jävligt kul att se vad han skulle kunna göra på tex en Yamaha istället.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Undrar om det kan få samma effekt som det fick för Ten Kate tidigare i år?
Rea tog väl deras första seger för året direkt efter dom bytt?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Fallet Kallio är intressant, han är inte den förste som det knutit sig för när han fått chansen. Talangen Fabrizio kraschade bort "wildcards" i MotoGP både med Honda och Ducati, Hayden tappade en enorm VM-ledning 2006 och räddades av Rossis krasch i Valencia etc

Att vara som kallast när insatserna är som störst är en stor konst. Hoppas han får till en topp 5 nu innan vikariatet i fabriksteamet tar slut.

Fast Hayden tappade ju den ledningen på grund av att hans stallkamrat torpederade honom.. Kommer nog aldrig Haydens sköna svordomar=)

http://www.youtube.com/watch?v=TFpoZPi0EB8&feature=related

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...