Grand Prix San Marino

Dr.Bike

Guest
Rossi, revanschsugen, och frustrerad över att han inte fick visa hur modig han var med sitt svärd och sin capé, kommer ta i så han gasar på sig ännu en gång tyvärr. I kamp med Stoner...
Hayden är nu åter på Europeisk mark, och även han, tyvärr, tillbaka i gamla vanor. Dvs medioker och blek.
Segern kommer stå mellan Pedro och Jorge. Stoners pöjk orkar komma trea.
Runner up, och gubben i lådan är såklart Kallio! :)
Övriga som var intressanta inledningsvis på säsongen har ruttnat ur helt (exvis Pretty Boy) och de inser att de endast är statister, och det bästa som kan hända är att det slumpas ut ströplatser i nåt uddateam under silly season.

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Rossi, revanschsugen, och frustrerad över att han inte fick visa hur modig han var med sitt svärd och sin capé, kommer ta i så han gasar på sig ännu en gång tyvärr. I kamp med Stoner...
Hayden är nu åter på Europeisk mark, och även han, tyvärr, tillbaka i gamla vanor. Dvs medioker och blek.
Segern kommer stå mellan Pedro och Jorge. Stoners pöjk orkar komma trea.
Runner up, och gubben i lådan är såklart Kallio! :)
Övriga som var intressanta inledningsvis på säsongen har ruttnat ur helt (exvis Pretty Boy) och de inser att de endast är statister, och det bästa som kan hända är att det slumpas ut ströplatser i nåt uddateam under silly season.

Stoners pöjk är inte tillbaka till detta race.
http://www.ducatipress.com/index.ph...=4388&tx_ttnews[backPid]=172&cHash=e8da3cbf3f

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tycker ni är lite väl hårda mot Kallio. Det är trotts allt hans Rookiesäsong, det är många som kraschat mycket under sin första säsong. Jag håller med om att man hade önskat kanske en pallplats från Kallio i år, men med tanke på hur mycket problem många förare haft med Duccen tycker jag att han presterat bra. Det hade dock varit jävligt kul att se vad han skulle kunna göra på tex en Yamaha istället.
Men här på SH är Hayden en talanglös red neck som fick sin VM-titel serverad på silverfat. Kallio borde därför köra skjortan av Hayden.

Ska man vara lite mer allvarlig så har du så klart rätt. Ducatin är en best som bara en man lyckats tygla så Kallio har lite att jobba på och hans resultat är väl inget att skämmas över direkt med tanke på att det är första året i MotoGP.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nicky lär inte annat än satsa hårt på San Marino :tummenupp

“At Mugello I realised how special it is to race for Ducati in Italy so hopefully I can give all the Ducatisti even more reason to party. I know it won't be easy and I can't get overconfident even though everything went so well at Indy.

“I've learnt that this bike can quickly put you back in your place if you get cocky so once again I'll just be putting my head down and giving it my maximum,” he declared.

Hayden should find out this weekend if he will be retained by Ducati for 2010.

Cinquantadue

Il Campione
Gick med
21 May 2009
Hoj
Rising Sun
n502400_Dovizioso_09T_Brno_0016_AN.preview_big.jpg

Guldiga spiror på #4.

Klart att Honda inte kan åka på dämpare från ett tvåtakts-företag. Konstigt att de inte bytt märke tidigare.

Pedrosa, med sina bambustrån, kommer ligga minst tre sekunder efter Dovi med guldbyxorna.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Klart att Honda inte kan åka på dämpare från ett tvåtakts-företag. Konstigt att de inte bytt märke tidigare.

Tyckte att Danis cykel var "omottiverat" orolig mitt böjarna långt in under träningarna på Indy! Kan såklart vara kul om Dovi helt plötsligt börjar matcha Dani även om jag e tveksam :tummenupp

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
En gul Daytona 675
Guldiga spiror på #4.
Pedrosa, med sina bambustrån, kommer ligga minst tre sekunder efter Dovi med guldbyxorna.

Är inte detta väldigt stort. Jag har inte följt GP-racing så länge, men har inte Honda i stort sett alltid använt Showa? Kul för Öhlins, det visar ju verkligen deras styrka än en gång.

wilhelmo

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Versys 650, -07. Suzuki VX800, Husqvarna modell 24 -47
Ska iväg på Marinoracet på lördag. Blir dessvärre bara att titta på kvalet... på söndagen sitter jag på planet hem igen :/ men ska bli kul ändå, första gången jag är på ett riktigt race. Får rapportera om det händer nåt skoj!

/Wille

Cinquantadue

Il Campione
Gick med
21 May 2009
Hoj
Rising Sun
Är inte detta väldigt stort. Jag har inte följt GP-racing så länge, men har inte Honda i stort sett alltid använt Showa? Kul för Öhlins, det visar ju verkligen deras styrka än en gång.

Jo, det är ganska stort. Honda sväljer stoltheten och inser att deras egna märke nog inte riktigt kan mäta sig med Öhlins. Skillnaden prestanda mässigt är nog inte så markant, men det är garanterat dyrare för Honda att åka på Showa (där de själva får betala utvecklingskostnaderna) gentemot kostnaderna för att åka på Öhlins.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ska iväg på Marinoracet på lördag. Blir dessvärre bara att titta på kvalet... på söndagen sitter jag på planet hem igen :/ men ska bli kul ändå, första gången jag är på ett riktigt race. Får rapportera om det händer nåt skoj!

/Wille

Bara att gratulera kan nog bli en kanondag.. Funderade länge på att själv dra ner men det får bli en annan gång :tummenupp

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Fast Hayden tappade ju den ledningen på grund av att hans stallkamrat torpederade honom.. Kommer nog aldrig Haydens sköna svordomar=)

http://www.youtube.com/watch?v=TFpoZPi0EB8&feature=related

Efter Laguna Seca var Hayden med 52 poäng före Rossi, sen fick han psykosomatiska problem med sin koppling och tappade nästan hela ledningen ner till 12 poäng innan Estoril. Hade han slutat 4a-5a, som i loppen innan, i Portugal så hade Rossi fortfarande behövt krascha i Valencia för att Hayden skulle ro hem det.

Stora darren som sagt.

/Wille

Riviera Romagnola, aah, vem skulle vilja vara där istället för i ett höstruskigt Luleå :gnissla

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Efter Laguna Seca var Hayden med 52 poäng före Rossi, sen fick han psykosomatiska problem med sin koppling och tappade nästan hela ledningen ner till 12 poäng innan Estoril. Hade han slutat 4a-5a, som i loppen innan, i Portugal så hade Rossi fortfarande behövt krascha i Valencia för att Hayden skulle ro hem det.

Stora darren som sagt.
Men nu fick vi ju istället se Rossi darra lite när han för ovanlighetens skull inte ledde med 120 poäng inför sista racet.

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Rossi
Lorenzo
Pedrosa
Dovi

Rossi väljer den enklare vägen detta racet och ligger i rygg på Lorenzo tills sista varvet sista kurvan.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Rossi svårt kinkig ang förutsättningarna på San Marino :)

“It will be very difficult to try and stay in front of Jorge here - it is already a good target just to stay in front of Dani, because with all the acceleration points here the Honda and his riding style will be good,” said Rossi.

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Rossi svårt kinkig ang förutsättningarna på San Marino :)

“It will be very difficult to try and stay in front of Jorge here - it is already a good target just to stay in front of Dani, because with all the acceleration points here the Honda and his riding style will be good,” said Rossi.

Inte då han vill bara få dom andra att framstå som om dom har bättre möjligheter att vinna än honom, men dom lär inte ha en suck mot Herr Rossi på denna banan ... :Bugar

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Resultat FP1

Full Friday free practice times from the San Marino Grand Prix at Misano, round 13 of the 2009 MotoGP World Championship.

Third in the championship Casey Stoner has withdrawn until Estoril on October 4 to try and return to full fitness.

Stoner's place at Ducati Marlboro has been taken by Mika Kallio, whose Pramac ride has been handed to Aleix Espargaro.

Repsol Honda's Andrea Dovizioso is using Ohlins suspension for the first time this weekend, team-mate Dani Pedrosa remains on Showa.

Pedrosa suffered a major engine problem at the end of the session and had to park his factory RC212V.

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1min 35.304 sec
2. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1min 35.430 sec
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1min 36.080 sec
4. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1min 36.096 sec
5. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1min 36.316 sec
6. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1min 36.350 sec
7. Mika Kallio FIN Ducati Marlboro Team 1min 36.419 sec
8. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1min 36.508 sec
9. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1min 36.588 sec
10. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1min 36.608 sec
11. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1min 37.056 sec
12. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1min 37.057 sec
13. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 1min 37.126 sec
14. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1min 37.134 sec
15. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1min 37.306 sec
16. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1min 37.454 sec
17. Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 1min 37.869 sec

2008 San Marino Grand Prix - 31/8/2008:
Pole position:
Casey Stoner AUS Ducati Marlboro (B) 1min 33.388sec
Fastest race laps by manufacturer (wet):
Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha (B) 1min 34.904sec
Casey Stoner AUS Ducati Marlboro (B) 1min 34.988sec
Dani Pedrosa SPA Repsol Honda (M) 1min 35.479sec
Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki (B) 1min 35.941sec
John Hopkins USA Kawasaki Racing (B) 1min 36.710sec

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Han (Puig) får ju skruva fast Pedrosas tanklock mer ordentligt ser så illa ut annars :rolleyes:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Imponerande av Espargaro! de Angelis imponera också på sitt sista varv, 0,5sek bara så där! Lorenzo's alla 35'or är väl en fingervisning om hans racetempo inför Söndag..
Men hur kan man som kommentator, på plats på banan, missat att Dovi kör med Öhlins?!

Han (Puig) får ju skruva fast Pedrosas tanklock mer ordentligt ser så illa ut annars :rolleyes:

De va tanklocket va? Misstänkte också det när man såg på reprisen hur mycket som spraya runt hojen.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring