Granne med kamphund

Status
Ej öppen för fler svar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hundmodet växlar.
Dock verkar det aldrig bli särskilt bra.
Raser jag kommer ihåg varit moderna att äga mitt i staden utan syfte att använda.
Smålandsstövare.
Sibirian Husky.
Chihuahua.
(Övergödd) rottweiler.
Diverse kamphundsraser.

Vad skall man med det till?
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Fördomarna duggar lika tätt som vanligt på SH, allting är sig likt :tummenupp

I agree.

Alltså, allvarligt.

1. Är det inte dags för en sådär 2 år sedan att lägga ner den här diskussionen? Vart leder den?

2. Nyteknik, skaffa dig en blogg där du får den uppmärksamhet som du så gärna vill ha.

3. Varför låter moderatorerna en sån här tråd fortgå?
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Camphund är sååå ute, nu är det campinghund som gäller. :mattias
 

Bifogat

  • hundbef2.jpg
    hundbef2.jpg
    124.4 KB · Visningar: 115

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Den här diskussionen är ju såååå 2007

Vem som helst fattar väl att det inte är hundarna
som är problemet!!!!1111 :pucko
 

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Skbg
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
I agree.

Alltså, allvarligt.

2. Nyteknik, skaffa dig en blogg där du får den uppmärksamhet som du så gärna vill ha.
Jag föreslog ju det häromdagen men han var inte så tänd på den idén. Vem skulle läsa hans blogg t.ex.?
Han lyckas ju precis med vad han vill här - att få uppmärksamhet! Hans resonemang är nog att all uppmärksamhet är bra, även den dåliga.
Fast i den gamla fina BAJStråden blev det för mycket, till och med för honom!

Skulle vi bara skriva vettiga saker så skulle det bli bra tomt här...
Mmmm... Har du sett Nytekniks OT-trådar senaste veckan? Värre än vanligt! :näsblod
Den här diskussionen är ju såååå 2007

Vem som helst fattar väl att det inte är hundarna
som är problemet!!!!1111 :pucko
Precis som att blogga är 2007 - var det inte så han sa NT? :)
 
Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
"Självmordsbombarhund försökte utföra sitt illdåd, dold i en gigantisk bajspåse.. Kampfhunden Schtiig lyckades dock hålla allmänheten på avstånd"

Bravo Schtiig! :tummenupp
 

Bifogat

  • fanny.jpg
    fanny.jpg
    20.2 KB · Visningar: 433

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nyteknik börja åka hoj o änga dig inte åt så mycket saker som du inte har en aning om. Kan du inget om hundar så ge fan att slänga ur dig saker som du gör. Har både hundintresse och hojintresse, möter dagligen en massa fördomar och okunskap om båda dessa intressen av idioter som tror sig veta allt, men i själva verket fått all fakta genom aftonblaskan eller skvallerkärringarna i området. Så sluta häng med dem och åk hoj istället. Men känner du att du ändå måste yttra dig så se fan till att lära dig mera och verkligen lära känna dessa djur som du utalar dig om.
 

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Nyteknik börja åka hoj o änga dig inte åt så mycket saker som du inte har en aning om. Kan du inget om hundar så ge fan att slänga ur dig saker som du gör. Har både hundintresse och hojintresse, möter dagligen en massa fördomar och okunskap om båda dessa intressen av idioter som tror sig veta allt, men i själva verket fått all fakta genom aftonblaskan eller skvallerkärringarna i området. Så sluta häng med dem och åk hoj istället. Men känner du att du ändå måste yttra dig så se fan till att lära dig mera och verkligen lära känna dessa djur som du utalar dig om.

Du verkar vara en vettig människa. Mitt råd till dig är att lägga din energi på annat än inlägg i den här tråden. Ämnet har behandlats ett par gånger tidigare, och diskussionen hamnar på samma nivå som ett gäng femåringar.

Man kan ju lätt dra paralleller till alla fördomar som finns om hojåkare, men det är ju tydligen inte alls jämförbart..:rolleyes:
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Har köpt mig en pitbull/dogo undrar hur jag ska få den till en kamphund, vilken träning rekomenderas osv?
 

tantanx

jonathan
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Vasastan
Hoj
BMW R1200R, GSX750
Har köpt mig en pitbull/dogo undrar hur jag ska få den till en kamphund, vilken träning rekomenderas osv?

- Bara torrfoder, tex ryssfemmor.
- Inget vatten, det bildar bara fett.
- Träna hunden med fria vikter och hantlar. (Alla vet ju att belgian-blue killarna på gymmet knappast power-walkar sig stora)
- Tillåt inte hunden se feel-good filmer, enbart ultravåld typ rooper stoomper och likn. (kanske även skogturken?)
- Föregå med gott exempel och tjafsa med alla som ser dig i ögonen på gatan, skryt om att du blivit dömd för grov misshandel så att hunden hör.

:yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top