Gravida kvinnor som kör sporthojar?!

Kia

Guest
Man gör ju precis som man själv anser är bäst såklart.

Självklart är man inte gjord av glas bara för att man är gravid. Självklart är det ingen sjukdom som gör att man helt plötsligt blir totalt handikappad. Men man måste ändå finna en fin balans. Man måste tänka på både sin egen och det ofödda barnets hälsa. När jag väntade min lilla tjej hade jag någon vriden syn om att jag skulle leva precis som vanligt. Så här i efterhand kan jag inte förstå varför för ingenting var ju som vanligt. Jag fick stora problem med leder i både ben och rygg som höll i sig långt efter förlossningen. Min kropp orkade helt enkelt inte för att köra på som vanligt. Fick jag någonsin chansen att uppleva det igen skulle jag absolut tänka mig för både en och två gånger vad jag gjorde. Så var försiktig och lyssna på din kropp.... Om man sen anser att det är lämpligt att köra hoj är väl upp till sitt eget huvud och samvete att avgöra.

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
precis. han har ju turban, så det är bara att gratulera till en (1) medlem här på sh, som, på sitt sätt, löst mjällproblematiken.

nu återstår bara om han kommer råka ut för STÅFRALLESYNDROMET ifall turbanen inte skyddar, vill säga.

hehe det e väll inget prob ju har e ju på topp ju o dom andra har ju hjälm ju :D

ev så får dom ett nack sprut i värsta fall :D :D :D :hihi :brynad

//Robin

_teSSan_

Guest
Nej, jag vet att inte många gör det, men många riskerar glatt sitt eget och andras liv när dom kör bulten.

Men om du inte kan köra försiktiga turer gravid, då kan du ju aldrig skjutsa någon heller, varken vuxna eller barn?

Skjutsar du en kompis så riskerar du per automatik någon annans liv.
Är ett ofött liv mera värt?

Var snäll och lägg inte ord jag aldrig har sagt i min mun.
Jag skjutsar inte och kommer aldrig att göra, av en massa olika skäl, bla för att jag inte vill ha det ansvaret.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nu är ju tråden död sedan några dagar men själva frågan tycker jag har ett ganska enkelt svar.
Om du som förare sitter och oroar dig över om det är säkert eller inte och får känningar av osäkerhet så skall du parkera hojen tills knodden är född.
Sitter du däremot och kör precis som alltid annars så är det väl ingen fara så länge du kommer i skyddskläderna.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln