Gravida kvinnor som kör sporthojar?!

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
som tillhörande det starkare könet undrar jag (man), vad som kryper i kroppen och om det 1. är vanligt vid graviditeter, men också 2. vanligt hos er tjejer och är sådant jag kan förvänta mig av min egen flickvän dock utan att hon är gravid? sen undrar jag till sist också 3. om det kan finnas en möjlighet att det som kryper är av främmande art?


:D

Kryp är rätt vanligt på sommaren och kan drabba vem som helst oberoende av kön. Dyker oftast upp efter att man underlåtit att rasta sin hoj på ett tag.
Det är inte helt ovanligt att det kan komma rätt mycket kryp i februari/mars också.

Vet faktiskt inte om det som kryper är av främmande art men det tycks inte hjälpa med varken penicillin eller salva för att bota det.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
:D

Kryp är rätt vanligt på sommaren och kan drabba vem som helst oberoende av kön. Dyker oftast upp efter att man underlåtit att rasta sin hoj på ett tag.
Det är inte helt ovanligt att det kan komma rätt mycket kryp i februari/mars också.

Vet faktiskt inte om det som kryper är av främmande art men det tycks inte hjälpa med varken penicillin eller salva för att bota det.

tack för det. jag ställde dock frågan utifrån sambandet kryp/graviditet som du själv anspelade på, men nu förstår jag den större bilden, helheten om man (dvs du som kvinna) så vill och ser också att min frågeställning var helt ogrundad.
 

_teSSan_

Guest
Skulle aldrig falla mig in att köra hoj när jag var gravid. Lika lite som min sjuåring får åka med nu.

Är man inte rädd om sig själv får man åtmonstone va rädd om sitt/sina barn.

Men det är bara min åsikt, och det är naturligtvis upp till den som är gravid och pappan till barnet att bestämma det.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Redan på 30talet kom Tyskarna på att det går fortare med Bulbstäv!
Helt rätt. Fast jag tror att det bara var tyskarna som i förklädd form tog ramstäven till heders igen, de skulle ju ta världen med sturm.

Apropå väderspänningar och konvexa profiler, så kan man ju även som seglare konstatera att viss buk ofta ger kraft framåt.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Tänk om tunnelbanan skulle bromsa och hon stöter i...
Tänk om bilen hon färdas i skulle bli påkörd...
Tänk om någon på stan knuffar henne mot ett räcke...

TÄNK OM!

man får göra vad man vill så länge man inte bär eller ansvarar för nån annans liv. och är man gravid och kör hoj så utsätter man nån annan också för den stora risken det är med att åka mc. men ta inte illa upp, du får åka hoj ändå fast än du sett ut att vara gravid de senaste åren :tungan
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
man får göra vad man vill så länge man inte bär eller ansvarar för nån annans liv.

Du ansvarar alltid för ditt eget och andras liv när du kör hoj, har man inte insett det så kan man lämmna igen körkortet!

Om man kör 200 på slangen förbi ett dagis kan lätt sopaihjäl 10 ungar i en smäll, det spelar ingen roll att dom är födda, inte dina egna, eller att dom stod vid busshållplatsen du krashade in i, du ansvarar ändå!
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
nuförtiden är det inga problem att tjejer hojjar under sin graviditet. enda problemet hittills har ju varit säkerheten både för mamman och fostret, men en ny uppfinning skyddar nu både mor och fostret.

nånstans i gyttret av människor befinner sig alltså den glada mamman som numera kan åka tryggt, säkert och snabbt under HELA sin graviditet.


HAHAHA jag gillar att alla har hjälm utan han som är längst upp, Han har en turban på skallen istället :D


///Micke
 

_teSSan_

Guest
Du ansvarar alltid för ditt eget och andras liv när du kör hoj, har man inte insett det så kan man lämmna igen körkortet!

Om man kör 200 på slangen förbi ett dagis kan lätt sopaihjäl 10 ungar i en smäll, det spelar ingen roll att dom är födda, inte dina egna, eller att dom stod vid busshållplatsen du krashade in i, du ansvarar ändå!



Mitt sunda förnuft säger mig att man inte riskerar andras liv för sitt eget nöjes skull. Därför kör man inte 200 på slangen förbi ett dagis eller en busshållplats där det står tio ungar. Naturligtvis. :huvet
Och därför kör inte jag om jag är gravid.
 

Pizzabagarn

Guest
Men det är bara min åsikt, och det är naturligtvis upp till den som är gravid och pappan till barnet att bestämma det.

:tummenupp

Förresten, gravida tjejer kan ju i början av graviditeten må dåligt (spyvarning) och då får man hoppas att de kör med öppen hjälm :tungan
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Nu har ju jag av naturliga skäl aldrig varit gravid.
Men jag är av den åsikten att man inte får sluta leva helt bara för att man blir gravid eller skaffar barn. Livet fortsätter även efter befruktning.

Inget barn blir gladare av att deras föräldrar förnekar sig själva små glädjeämnen. Snarare tvärtom. Glada och lyckliga föräldrar har bättre förutsättningar att orka ta hand om sina barn än självförnekande och deprimerade.

Så länge som du känner att du får på dig stället, kan sitta någorlunda bekvämt på hojen och känner att det är kul så är det väl bara att fortsätta köra. Självklart får väl körstilen anpassas lite till det lugnare. Det behövs ju lite mindre våld för att det ska bli tråkiga följder för en gravid kvinna än för vem som helst som inte är gravid. Så ta det lite extra lugnt bara.

Vissa tycker säkert att det är oansvarigt att köra hoj när man är gravid men jag hävdar att man i väldigt hög grad kan styra hur stora risker man utsätter sig för. Om det inte vore så skulle det inte finnas särskilda tjejförsäkringar som hade lägre premie.

Personligen skulle jag nog bli ganska orolig om min flickvän blev gravid och plötsligt började förneka sig allt och bara vara enbart mamma och inget annat.
Självklart ska man undvika att riskera liv och hälsa på sitt ofödda barn men det måste finnas gränser för vilka uppoffringar man ska anse sig vara tvungen att göra. Människor har förökat sig långt innan vårat civiliserade sammhälle och riskerna har varit ohyggligt mycket större än vad dom ofta är idag. Förutom om man kollar på de rent kemiska riskerna med miljögifter och annat som kan påverka barn eller foster.

Gravida kvinnor må vara värda lite extra omtanke men dom är faktiskt inte gjorda av glas så dom håller nog för livet tror jag.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Mitt sunda förnuft säger mig att man inte riskerar andras liv för sitt eget nöjes skull. Därför kör man inte 200 på slangen förbi ett dagis eller en busshållplats där det står tio ungar. Naturligtvis. :huvet
Och därför kör inte jag om jag är gravid.

Nej, jag vet att inte många gör det, men många riskerar glatt sitt eget och andras liv när dom kör bulten.

Men om du inte kan köra försiktiga turer gravid, då kan du ju aldrig skjutsa någon heller, varken vuxna eller barn?

Skjutsar du en kompis så riskerar du per automatik någon annans liv.
Är ett ofött liv mera värt?
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
han har en turban på skallen skrev du...


Han har inte mjäll :D :D :tungan
popcorn.gif


//Robin
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Han har inte mjäll :D :D :tungan
popcorn.gif


//Robin

precis. han har ju turban, så det är bara att gratulera till en (1) medlem här på sh, som, på sitt sätt, löst mjällproblematiken.

nu återstår bara om han kommer råka ut för STÅFRALLESYNDROMET ifall turbanen inte skyddar, vill säga.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top