Greatdays behöver förstärkning

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Är jag fetbannad från Greatdays, eller har jag ett övertag? :D
Hur ser lönen ut?

Tjänsten är tillsatt nu. Lönen landade på 48k/månad.
Förmånligt pensionsavtal och fri ferrari på firman.

Är ni villiga att betala eller pratar vi om dökött som svarar i telefonen och kokar kaffe?

Att kalla personen som skall sköta i princip "allt" vårt fotarbete för dökött är lite föraktfullt tycker jag. För en yngre person tycker jag nog att det här är ett riktigt trevligt instegsjobb.

Vart fick du tag i den informationen? Jag har länge undrat som min tid som arbetslös (1 år nu) hur många jobb de förmedlar på af egentligen.

Läste det i DN eller nåt häromveckan.
Samtidigt ringde en tant från arbetsförmedlingen ang en snubbe hon ville utplacera hos oss. Han hade visst ett lite "brokigt" förflutet, men han var "snäll". Efter lite borrande fick jag reda på att killen var kriminell med ett antal inbrott och drogaffärer i bagaget. Han hade dock slutat nu, sen 2 månader tillbaka.

Nej tack. Jag känner faktiskt inte mycket medlidande med dessa killar. De får stå sitt kast.

Nåval. Om man försöker placera ut exkriminella så kan jag förstå att man inte presterar bättre en en/månad. I annat fall är det under all kritik. Undrar vad den där organisationen kostar oss skattebetalare egentligen..........

Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Tjänsten är tillsatt nu. Lönen landade på 48k/månad.
Förmånligt pensionsavtal och fri ferrari på firman.

Att kalla personen som skall sköta i princip "allt" vårt fotarbete för dökött är lite föraktfullt tycker jag. För en yngre person tycker jag nog att det här är ett riktigt trevligt instegsjobb.

Samtidigt ringde en tant från arbetsförmedlingen ang en snubbe hon ville utplacera hos oss. Han hade visst ett lite "brokigt" förflutet, men han var "snäll". Efter lite borrande fick jag reda på att killen var kriminell med ett antal inbrott och drogaffärer i bagaget. Han hade dock slutat nu, sen 2 månader tillbaka.

Nej tack. Jag känner faktiskt inte mycket medlidande med dessa killar. De får stå sitt kast.

Nåval. Om man försöker placera ut exkriminella så kan jag förstå att man inte presterar bättre en en/månad. I annat fall är det under all kritik. Undrar vad den där organisationen kostar oss skattebetalare egentligen..........
Jag tror att det var samma artikel eller en uppföljande där siffran 1miljon/förmedlat arbete figurerade.:)

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Headhunting is teh shit :tummenupp
AF består mest av gamla avlegade snubbar som hellre vill polera sina båtskrov än faktiskt jobba. Vilket i sig känns kontradiktoriskt.

Make a name, sen ramlar erbjudanden in.

Ja, det känns som om att det är så på AF. AF känns lite mer som ett ställe dit jag går för att få mitt papper på skrivet så jag kan skicka in det till F-kassan så jag får pengar av dom...

Jag är väldigt säker på att det inte är arbetsförmedlingens primära uppdrag att förmedla arbete, hur knasigt namnet än kan verka då.
Namnbyte eller nedläggning, det är frågan.

Jag var inte vad deras primära uppdrag är faktiskt. Förmedla arbete har de inte gjort dock.

Hmm... "Ex"-kriminella kan de förmedla jobb till men inte mig.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Låt mig omformulrea mig.

Jag känner till proffesionella ~30 åringar som skulle kunna hjälpa till med allt från att landa kunder till att sköta ekonomin. Men de kostar ju såklart.

Är det en sådan allti allo ni vill ha eller är det någon som främst skall svara i telefonen och koka kaffe?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Låt mig omformulrea mig.

Jag känner till proffesionella ~30 åringar som skulle kunna hjälpa till med allt från att landa kunder till att sköta ekonomin. Men de kostar ju såklart.

Är det en sådan allti allo ni vill ha eller är det någon som främst skall svara i telefonen och koka kaffe?

Såna har vi redan. Vi söker en person för kundtjänst.
Finns säkert en massa bra arbetslösa raketforskare också, men vi har inte användning för nån sån heller tyvärr.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

På en tidigare arbetsplats skickade arbetsförmedligen en snubbe som sökte tjänsten som städare.

På morgonen fick han ut huvudnycklar och larmkod och visades runt på företaget, till lunch kom hans fru i stora kjolar och en rostig Mercedesdiesel och hämtade honom, han har inte setts till sedan dess.

Han har inte lämmnat tillbaka huvudnycklarna, det kostade dock inte så mycket att byta ut alla lås/nycklar på ett företag med 200 anställda.

Till min nuvarande arbetsplats skickade arbetsförmedligen in en gammal bekant som bodde på samma ort som mig under tonåren.
Jag har större förtroende för vargen som fåraherde...

Rent generellt så är jag väldigt skeptisk till alla som kommer skickade därifrån, då arbetsförmedligen verkar jobba efter principen "vi skickar dom hopplösa först, dom andra reder sig nog utan oss"

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
"gratistest av upplevelser"

Vilken förmån!!

Bara börja på listan med "Motor", sen gå vidare på "Luft" och sen går det väl alltid att hitta något intressant i de andra kategorierna också.
Om man får göra saker som "Upplev spänningen, kraften och farten i en riktig formelbil" utan att betala för det, på betald arbetstid dessutom så skulle man ju tycka att man hade världens bästa jobb!

Det är nästan så att man önskar att man var en arbetslös Stockholmare bara för att söka detta. Lite yngre också om ni inte vill ha 30plusare.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Skorpor, handsprit på fredagar och test av "Lär dig knyppla en nyckelring på ålderdomshemmet "Sista resan".

Dom behöver en kille som ser igenom marknadsföringssnacket.

:p
Jag räknade inte med att man får prova de häftigaste (som ofta också är de dyrare) upplevelserna. Men man kan väl få önska/drömma lite?
Men att få en massage eller något hade fortfarande varit mer uppskattning än vad jag får på mitt nuvarande jobb.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Dax igen

Hittade två bra sommarjobbare efter tips här på forumet. Nu ska båda plugga så vi behöver nytt folk per omgående.

Tjänsten innebär ordermottagning, orderhantering, kundtjänst (tfn och över disk) etc etc. Det är bra om du inte är totalt asocial eller blyg utan tvärtom kundorienterad och trivs bland folk. Vi förutsätter att du kan läsa/räkna/skriva, är lättlärd och har huvudet på skaft.

Vi söker en person, helst en tjej, som är i början av karriären och som har mycket servicekänsla i sig. Hon/du är förmodligen 20-25 år gammal.

Tjänsten är en heltid/fastanställning som inleds med tre månaders provanställning.

Någon som är intresserad eller som känner nån som känner nån?
Dra isåfall iväg ett mail till marten@greatdays.se (Det är min kollegas mail. Själv kommer jag vara på semester några veckor framöver)

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Hittade två bra sommarjobbare efter tips här på forumet. Nu ska båda plugga så vi behöver nytt folk per omgående.

Tjänsten innebär ordermottagning, orderhantering, kundtjänst (tfn och över disk) etc etc. Det är bra om du inte är totalt asocial eller blyg utan tvärtom kundorienterad och trivs bland folk. Vi förutsätter att du kan läsa/räkna/skriva, är lättlärd och har huvudet på skaft.

Vi söker en person, helst en tjej, som är i början av karriären och som har mycket servicekänsla i sig. Hon/du är förmodligen 20-25 år gammal.

Tjänsten är en heltid/fastanställning som inleds med tre månaders provanställning.

Någon som är intresserad eller som känner nån som känner nån?
Dra isåfall iväg ett mail till marten@greatdays.se (Det är min kollegas mail. Själv kommer jag vara på semester några veckor framöver)

Jag har tipsat en brud jag känner om detta. Hon är blond, singel, silikonrattar etc :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jäkligt synd att ni bor i fel del av Sverige. ;)

Säg till när ni startar filial i Malmö, då är jag där direkt!

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jäkligt synd att ni bor i fel del av Sverige. ;)

Säg till när ni startar filial i Malmö, då är jag där direkt!

Är chey LR?

Ibland undrar man. :rolleyes:

..fast det är klart. Man vill ju inte ha någon som ser ut som en stenkross i nyllet sittandes i receptionen.

Nu har vi väl inte direkt någon reception, men tjänsten innebär till viss del att ta hand om kunder som besöker vår butik i G:a Stan så om man inte är helt fyrkantig så är det ju bra.

Kontoret/butiken är alltså beläget i G:a Stan / Sthlm.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...