Grepp i "racedäck" ??

mrBandit

S.M.R.
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Gixxer 1000 -04
bamsefar skrev:
det du ska ha dom till e greppet bra,plutte. :) uiila över stortorget.hur ofta knäskrapar du??? :tummenupp
Ahhhh....äntligen ett riktigt proffs som svarar! :Bugar .....men.....sisst jag kollade dina däck hadde du ju 20mm. oanvänd sida/kant......har du verkligen testat greppet vid nerlägg?? :confused: ........o några fler knäskrap än dig har jag nog iallafall!,....men om du syr på lite kardborrematta på dina skinnbyxor kan du få mina gamla färdigskrapade puckar.......så kan du med va tuff på torget!! :D :D

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
WestW skrev:
Åker inte en meter på bana när det är blött även om jag skulle ha snökedjor på hojen.

Står gärna över då. Kan stå vid sidan och tycka synd om dom som vurpar i regnet istället. Har med sunt förnuft att göra. En sak om det är jämnt dåligt grepp men när det är blött kan det variera så mycket. Lera jord vattenpölar osv.

chickn4.gif

-"Jag har hört sägas att det finns folk som åkt bana när det varit blött, utan att vurpa!"

Last edited:

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Pejo skrev:
chickn4.gif

-"Jag har hört sägas att det finns folk som åkt bana när det varit blött, utan att vurpa!"
:rofl Haha ja det går faktiskt och är betydligt roligare än man kan tro. rätt däck bara och en mjuk körstil.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
WestW skrev:
Åker inte en meter på bana när det är blött även om jag skulle ha snökedjor på hojen.

Står gärna över då. Kan stå vid sidan och tycka synd om dom som vurpar i regnet istället. Har med sunt förnuft att göra. En sak om det är jämnt dåligt grepp men när det är blött kan det variera så mycket. Lera jord vattenpölar osv.
Ogillade också regn ända till jag provade riktiga regndäck. De är helt enorma och då är det kul att köra!

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
mrBandit skrev:
Ahhhh....äntligen ett riktigt proffs som svarar! :Bugar .....men.....sisst jag kollade dina däck hadde du ju 20mm. oanvänd sida/kant......har du verkligen testat greppet vid nerlägg?? :confused: ........o några fler knäskrap än dig har jag nog iallafall!,....men om du syr på lite kardborrematta på dina skinnbyxor kan du få mina gamla färdigskrapade puckar.......så kan du med va tuff på torget!! :D :D
:pannkyss inte brusa upp.det e inte bra för hjärtat,micke....kan du sy dit dom åt mig,har hört at du e duktig på att sy o virka...

Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Pejo skrev:

Du vet att jag bara kommer säga "Va va det jag sa" när du vurpat i regnet sen va :)

Gustav O skrev:
Ogillade också regn ända till jag provade riktiga regndäck. De är helt enorma och då är det kul att köra!

Det kan jag tänka mig men eftersom jag inte orkar kränga om däck när det börjar regna står jag vid sidan istället.

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Pejo skrev:
Jag har hört sägas att det finns folk som åkt bana när det varit blött, utan att vurpa!
Jag tog min licens förra året, vädret... -1C och spöregn, +5C i slutet av dagen fortfarande blöt bana, körde med SuperCorsa på 1:18 som bäst...å jag körde inte omkull, inte polarn på rennsport heller :tummenupp

sandstream

Guest
WestW skrev:
Det kan jag tänka mig men eftersom jag inte orkar kränga om däck när det börjar regna står jag vid sidan istället.
Men det är inte så halt som man kan tro.
När både du och jag var på Midlanda sist och regnet öste ner så gick det faktiskt att knäskrapa med Pirellis SuperCorsa som inte har något mönster längst ut och en av instruktörerna körde om mig med slicks.

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
sandstream skrev:
Men det är inte så halt som man kan tro.
När både du och jag var på Midlanda sist och regnet öste ner så gick det faktiskt att knäskrapa med Pirellis SuperCorsa som inte har något mönster längst ut och en av instruktörerna körde om mig med slicks.

Allvarligt, hur mycket posörhängde du då? :va

sandstream

Guest
svampe skrev:
Allvarligt, hur mycket posörhängde du då? :va
Så mycket jag vågade och jag blev som sagt omkörd av en kille på slicks.
Det går att åka betydligt mycket fortare än man tror när det regnar men få vågar prova.

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bumse och urgixxer
svampe skrev:
Eller så kan det bero på att centralstödet och fotpinne lyfte hojen lite väl mycket. Det såg ut så iaf. :näsblod

Centralsrödet ligger i garaget oanvänt så det kan kanske bero på ljuddämparen i så fall :tungan, har iofs för mig att den inte låg i vid just det tillfället men jag kan ju minnas fel.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
sandstream skrev:
Så mycket jag vågade och jag blev som sagt omkörd av en kille på slicks.
Det går att åka betydligt mycket fortare än man tror när det regnar men få vågar prova.

Så sant! Många verkar tro att det fryser till is på backen när det regnar... Men jag kör också långsamt i regn hehe.

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
har superdorsa bandäck på min skitskönt fäste idom så länge de e torrt hatar dom när de regnar köper nog inte sådana igen om dom inte e jävligt billiga

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha