Mattiaz
Värmlandspöjk
Lisa skrev:Tyvärr så gillar jag inte cola vidare mycket, men en whisky slinker ju alltid ner
Utan några som hellst tillsatser såklart!
Några favoritsorter?
Lisa skrev:Tyvärr så gillar jag inte cola vidare mycket, men en whisky slinker ju alltid ner
Mattiaz skrev:Utan några som hellst tillsatser såklart!
Några favoritsorter?
Mattiaz skrev:Utan några som hellst tillsatser såklart!
Några favoritsorter?
Jonne_boy skrev:I det ena glaset är det Bailey´s och i det andra en skvätt limejuice.
Lisa skrev:Ni rekomenderar alltså Skotsk maltwhisky, får inhandlas vid nästa besök i en spritaffär.....
Mattiaz skrev:Ska bli kul att smaka den nya svenska Whiskeyn när den är "färdig" om .... vad är det 4 år till ?
Sergeant skrev:Det hade jag trotalt missat . Eller vänta nu tror jag att jag minns att någon köpte några "pot stills". Vad skall de göra för någon typ? Malt, grain? Single, blended eller vatted?
Verkar intressant .
Mattiaz skrev:Försöker förgäves hitta länken till den artikeln som Aftonbladet? skrev för en tid sedan...
Det enda jag kommer ihåg är att de skulle använda torv från en ö mellan sverige och danmark, denna ö hade tydligen samma väderförhållanden som vissa av öarna i skottland
Sergeant skrev:Den som lever får se .
Blir det någon whisk(e)y på sporthojsfesten i sommar?
Sergeant skrev:Den som lever får se .
Blir det någon whisk(e)y på sporthojsfesten i sommar?
Lisa skrev:Jajamän, om jag kommer det vill säga *funderar*. Man kanske kan ta med lite olika sorter...kanske för ambitiöst...
Åsa skrev:Bland drinkar är vodka lime samt bloody mary mina favoriter.
Gillar även whisky, där singel malt Balvenie 12 årig är en av favoriterna för tillfället. Vad gäller whisky tycker jag att min personliga smak går åt ett mer och mer rökigt håll allt eftersom att jag utökar min "smakkunskap" (kan man säga så?). Någon som har samma erfarenhet?
Mattiaz skrev:Det finns små kartonger med en 8 olika sorter i småflaskor, lättare att ta med det än 2 sexpack
Sedan blir man ju automatiskt mer poppis om man dricker Whiskey istället för bira..... Har jag hört
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|