Grogg/drinktips!

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Lisa skrev:
Låter som du har druckit den en del :D *vilken kass humor man börjar få såhärdags*

Hur konstigt det än må låta så är jag faktiskt nykter. Men att nivån på humorn sjunker så här dags har du rätt i :D .
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Mattiaz skrev:
Lauders är en av mina favoriter, så också Red label....

Sedan har vi ju Dullamore Dew, och de jag har hemma nu på hyllan nu, 12 årig Glenfiddich och 16 årig Lagavulin (smakar Ekfat så det dryper om det...) Båda single malt såklart :rodnar

Chivas Regal 12 årig är fin också, men jag har för mig jag smakade 18åringen hos en polare, och den var väldigt mild för att vara så gammal :rolleyes:

Jag hoppas innerligen att du inte blandar fin maltwhisky med cola? :skrämd
 

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
......
Sergeant skrev:
Hur konstigt det än må låta så är jag faktiskt nykter. Men att nivån på humorn sjunker så här dags har du rätt i :D .

Visst sjunker den en aning när man blir trött såhär på kvällskvisten, men vad skyller man på mitt på dagen? :confused: Hmm får fundera under nattens sömn, sov gott...
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Lisa skrev:
Visst sjunker den en aning när man blir trött såhär på kvällskvisten, men vad skyller man på mitt på dagen? :confused: Hmm får fundera under nattens sömn, sov gott...

Sov gott och dröm söt :rolleyes: .
 

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Jägermeister och Red Bull. :tummenupp

Jaja, för de som inte provat låter det skit, för de som tröttnat på det låter det skit men jag tycker faktiskt att det är gott. :rolleyes:
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Eftersom vi ändå är inne på ämnet whisky, så får jag väl rada upp några av mina favoriter. Varunummer på Systembolaget står inom parentes.

Prisklass "normal"
Lagavulin 16 Years (#400)
Laphroaig 10 Years (#571)
McCleod's Islay 8 Years (#476)
Glengoyne 10 Years (#416)
Oban (#467)
Bowmore 12 Years (#433)
Part Nan Angelen 24 Years (#80724 beställningsvara)

Prisklass "inte normal":
Longmorn Glenlivet 1955 (just denna finns ej på bolaget, men väl andra från samma destilleri)
Ardbeg 27 years (#70247 beställningsvara)

Vi får se vad som medhavs till Örebro i sommar. Något från denna lista blir det med all säkerhet.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Acrid skrev:
Det finns mååånga som gör det... :fakta

Inte jag ..jag gillar inte whiskey..jo efter 2 glas vin, 4 öl, en drink så går cola å whiskey bra... :crash

Jag vet att det finns många som blandar tex. JD med cola, och det kan jag förstå, för det tar bort den hemska smaken. Men att blanda maltwhisky med cola är som att... ja... jag hittar faktiskt ingen bra liknelse, men det borde i alla fall räknas som den 8:e dödssynden.
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
McB skrev:
Eftersom vi ändå är inne på ämnet whisky, så får jag väl rada upp några av mina favoriter. Varunummer på Systembolaget står inom parentes.

Prisklass "normal"
Lagavulin 16 Years (#400)
Laphroaig 10 Years (#571)
McCleod's Islay 8 Years (#476)
Glengoyne 10 Years (#416)
Oban (#467)
Bowmore 12 Years (#433)
Part Nan Angelen 24 Years (#80724 beställningsvara)

Prisklass "inte normal":
Longmorn Glenlivet 1955 (just denna finns ej på bolaget, men väl andra från samma destilleri)
Ardbeg 27 years (#70247 beställningsvara)

Vi får se vad som medhavs till Örebro i sommar. Något från denna lista blir det med all säkerhet.

Ta för all del gärna med dig en Ardbeg 27år , jag har aldrig smakat den och den har ju ett rykte om sig att vara gudomlig :bow .
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
McB skrev:
Jag vet att det finns många som blandar tex. JD med cola, och det kan jag förstå, för det tar bort den hemska smaken. Men att blanda maltwhisky med cola är som att... ja... jag hittar faktiskt ingen bra liknelse, men det borde i alla fall räknas som den 8:e dödssynden.

ja, för man får inte förstöra colan :fakta
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Sergeant skrev:
Ta för all del gärna med dig en Ardbeg 27år , aldrig smakat den och den har ju ett rykte om sig att vara gudomlig :bow .

Den ÄR gudomlig, men jag vet inte om jag vill ta med mig en 1500-kronors whisky till sporthojsfesten. Något billigare får det bli. Kanske en liten slutt Ardbeg följer med, om jag har någon hemma när det är dags.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Thundercat skrev:
ja, för man får inte förstöra colan :fakta

Tyst, du hädar!
samurai.gif
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top