Utan OT dör forumen
Harley 750 sida hade total loss framtill 1936. iom detta kördes otroligt liten volym olja genom motorn för att undvika extrem förbrukning. oljan fyllde därför endast funktionen smörjning. Medans i moderna motorer är oljans funktion likadeles smörjning som kylning. Vilket kräver höga flöden
Efter 1936 kompletterades tryckpumpen med en returpump men flödet och trycket var fortfarande lika ynkligt. Ca 1bar och flödet från returpumpen in till oljetanken är det man kan förvänta sig av en åldring med förstorad prostata.
Efter en halvtimmes körning brukade oljan fortfarande vara kall.
Efter att ha uppgraderat till modern pump kan jag knappt hålla handen på oljetanken för den blir så varm.
Jag har bänkat lite mer nu och tändningen slår ut elektroniken.I Manualen står det att man ska ha "suppressive leads and resistor plugs" Vilket jag givetvis inte har..
Om man envisas med att ha tändstiftsgängan M18x1.5 vilket bara satt i gammelt junk så finns det nästan inga resistorstift. beställde nästan champion 519 innan jag insåg att det var till nån industrimotor på naturgas samma stift såldes även som dieseglowplug. Men nu är autolite 388 på väg över havet
Köpte även resistor tändhatt som jag ska prova imorgon.