om det är chipspengar kan du väl lägga till lite drick och film pengar så har du ju en riktig minimoto som både går bra och håller...Santo skrev:Chipspengar
om det är chipspengar kan du väl lägga till lite drick och film pengar så har du ju en riktig minimoto som både går bra och håller...Santo skrev:Chipspengar
gixxermf skrev:om det är chipspengar kan du väl lägga till lite drick och film pengar så har du ju en riktig minimoto som både går bra och håller...
Santo skrev:Nu ska vi klargöra tre saker här:
1. Så länge det e chipspengar vi snackar om e det soft.
B. 20 000:- e lite väl saftigt för en student
Piiz aot, maddafackha! (<--- ironi)
CarMan skrev:Följande skydsutrustning är ett krav!
byxor av slitstarkt matrial
hanskar av slitsterktmatrial
långärmad tröja
Godkänd hjälm av svemo ellerbilsportförbundet, behöver ingt på något sätt vara nån värsting, finns många billiga!!!
Armbågsskydd & knäskydd, räcker med modell sliders som bara är en plastbit du har utan på kläderna för att glida på & skygga kläderna
Ryggskydd som är ce-märkt.
Kör man inom hus så måste man desutom ha ett halsskydd, sånt som hocky killarna har.
Vad kan detta kosta då?
ett par gamla jeeans & en tröja 300:- eller ett gammalt skinställ 1000:-
billiga mc hanskar 300:-
hjälm 600:-
knäskydd 450:-
armbågsskydd 200:-
ryggskydd ingen aning 400:-
jag har ju gissat på dessa priser & det går ju komma undan billigare om man köper begagnade hanskat/hjälm m.m.
jag vet inet om det finns nån motorsport som kan vara billigare?
Coola Ola skrev:Det funkar mao att köra i sitt befintliga skinnställ och hjälm?
Mackan_80 skrev:Jar en sådan japan hojj och den är inte så snabb den gör 55 enligt en bil mätare, kvaliten är ju inte den bästa, men den är jävligt rolig att köra ändå, och för de priset ska man inte klaga.
Det finns en del gokartbanor man får åka på, inte så många då sporten inte är så utbredd. man för min del så var det inga problem att introdosera lite minimoto till den lokala gokartbanan.Beanise skrev:Hur ser det ut med ställen att köra på? Finns det klubbar där man kan sticka dit nån gång i veckan och bara lägga ett par varv?
nu ska vi se, jag tar o skummar igenom reglementet & tar det lite snabbt.Fluxir skrev:hur är det med det man kör på ???
Läs alla inlägg så ser du att vi inte håller på med pajkastning i denna tråd, utan svarar på frågor angående minimoto.Webspy skrev:Låt oss köpa våra onödiga leksaker.....
Lägg ner !
//A
CarMan skrev:Läs alla inlägg så ser du att vi inte håller på med pajkastning i denna tråd, utan svarar på frågor angående minimoto.
gixxermf skrev:finns bra beg. för 7-8k:-... det kan väl inte vara någon om 2500:- är chipspengar!!
Therudeboy skrev:Kom precis hem från utlandet med en sån minimoto ni alla ska köpa. Den duger inte till annat mer än ta sig från punkt a till punkt b. Går inte knäskrapa, inte wheela, finns ingen ställbar koppling och mätaren ljuger något grymt På min mätare står det att jag glider i 35mhp inte en chans, max 25km/h.
Men det är en förbannat rolig leksak som drar ögonen till sig
Kan du inte redogöra för kvalitetsnivån? Jag har hört att speciellt startsnörena håller världsklass.GSXR1100R skrev:Jag har en GRC med Polinimotor på 6.5 pållar, den räcker bra på inomhusbanor.
Kinamopparna är billiga och säkert roliga att leka med.
Therudeboy skrev:Kom precis hem från utlandet med en sån minimoto ni alla ska köpa. Den duger inte till annat mer än ta sig från punkt a till punkt b. Går inte knäskrapa, inte wheela, finns ingen ställbar koppling och mätaren ljuger något grymt På min mätare står det att jag glider i 35mhp inte en chans, max 25km/h.
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |