Gruppköp av laptimer.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Teddy skrev:
Aha! Tänkte väl det. Och hur var det nu med sändaren, sitter den på framstänkan?

Har haft den ungefär framför där displayen sitter eller monterad på något av dom två kåpstagen som är till toppkåpan.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Axxexs skrev:
Har haft den ungefär framför där displayen sitter eller monterad på något av dom två kåpstagen som är till toppkåpan.
Tack! Det var allt...för den här gången. :)
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Teddy skrev:
Aha! Tänkte väl det. Och hur var det nu med sändaren, sitter den på framstänkan?

sändaren får jag väl hoppas att du placerar bredvid banan, annars blir det jobbigt med en stor vit klump på hojen ;)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag köpte självhäftande kardborreband på Biltema i går och hoppas kunna montera med det. :) Är det någon bana (i Sverige) som har depån på vänster sida så att man har nytta av att kunna placera mottagaren där ibland?

EDIT: kom på att Mittsverigebanan är så.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Neutral skrev:
Jag köpte självhäftande kardborreband på Biltema i går och hoppas kunna montera med det. :) Är det någon bana (i Sverige) som har depån på vänster sida så att man har nytta av att kunna placera mottagaren där ibland?

EDIT: kom på att Mittsverigebanan är så.

Depån på vänster sida: Anderstorp, Gelleråsen

Depån på Höger sida: Falkenberg
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Depån på vänster sida: Anderstorp, Gelleråsen, Mantorp

Depån på Höger sida: Falkenberg, Sviestad, Knutstorp, Kinnekulle, Mc Donalds Sveavägen
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det funkar inte alls att ha mottagaren på höger sida & sändaren på vänster sida? Japp, står säkert i instruktionerna om man läser dom Känns som jag skulle vilja ha det fast monterad. Grus & skit kommer ju sätta sig i kardborrebanden & vips vid ett hopp så lossnar den.

Hur löser ni strömförsörjningen till sändaren?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Barrett skrev:
Det funkar inte alls att ha mottagaren på höger sida & sändaren på vänster sida? Japp, står säkert i instruktionerna om man läser dom Känns som jag skulle vilja ha det fast monterad. Grus & skit kommer ju sätta sig i kardborrebanden & vips vid ett hopp så lossnar den.

Hur löser ni strömförsörjningen till sändaren?
Eftersom det är IR så torde det krävas fri sikt mellan sändare och mottagare, tänk fjärren till TV:n. De flesta verkar ha ett mc-batteri till sändaren, kostar en hundring eller två på Biltema.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Neutral skrev:
Eftersom det är IR så torde det krävas fri sikt mellan sändare och mottagare, tänk fjärren till TV:n. De flesta verkar ha ett mc-batteri till sändaren, kostar en hundring eller två på Biltema.

Ah, ville bara minnas att jag en kompis hade sin på insidan av kylarvingen. Men det kan vara så att jag blandar ihop det med transpondern.
Tror nog bästa stället blir på gaffelbenet då men hjälp av ngn hemma-smidd hållare.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Neutral skrev:
Transpondern använder radioteknik så den går nog att placera hur som helst.

Så mkt vet jag. Som sagt, blandade nog bara ihop vad som satt monterat på kylarvingen.

Thx hur som helst! :tummenupp
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Neutral skrev:
Eftersom det är IR så torde det krävas fri sikt mellan sändare och mottagare, tänk fjärren till TV:n. De flesta verkar ha ett mc-batteri till sändaren, kostar en hundring eller två på Biltema.

eller så lägger man i de små stavbatterierna som det finns plats för och byter dom 1 gång per säsong istället för o släpa otympligt MC batter...

eller om man nu vill ha sånna så ta med dig lite uttjänta 12v batteri från gamla UPS:er, de håller några år till..
(kan hittas i källaren på ditt jobb...)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
håkan skrev:
eller så lägger man i de små stavbatterierna som det finns plats för och byter dom 1 gång per säsong istället för o släpa otympligt MC batter...

eller om man nu vill ha sånna så ta med dig lite uttjänta 12v batteri från gamla UPS:er, de håller några år till..
(kan hittas i källaren på ditt jobb...)
Men det bästa alternativet är att jag åker snålskjuts på någon annans sändare. :hihi
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Neutral skrev:
Men det bästa alternativet är att jag åker snålskjuts på någon annans sändare. :hihi

jo, det hoppas jag de flesta tänker göra och inte placera ut förtielva sändare vid depån, det räcker med EN
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
håkan skrev:
jo, det hoppas jag de flesta tänker göra och inte placera ut förtielva sändare vid depån, det räcker med EN

Gärna på samma ställe som Start/mål. Finns en del som använder enklare dataloggers som har samma sändare och som gärna vill kunna jämföra data från olika körningar. Sitter sändaren helt plötsligt på andra ställen kan det bli lite bökigare att jämföra datan. Sen är det inte roligt att helt plötsligt få en tid som är 3 sekunder snabbare ett varv för att någon i klassen efteråt sätter ut en till sändare i kurvan innan.
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top