Gruppköp av laptimer.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Barrett skrev:
Ringt? ...och vad isf sa dom? Börjar ju bli lite tröttsamt det här.



samma svar som förra gången dom är på väg dom har fått kollit från italien nu så dom borde ju komma snart
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Göteborg

Jippy Jippy :banana

Nu har våra kommit PM:a mej så får vi hämta ut våra jag kan inte lägga ut just nu för alla



:banana :banana :banana :banana :banana :banana
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Barrett skrev:
Då är jag ensam kvar då nu eller? :huvet


den kommer dom va tvungna att bygga en helt ny modell som inte vibrerar sönder Super moto special som den heter :tungan

plus att dom va tvugna att trimma din till max och lite till :pannkyss
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Gottis skrev:
den kommer dom va tvungna att bygga en helt ny modell som inte vibrerar sönder Super moto special som den heter :tungan

plus att dom va tvugna att trimma din till max och lite till :pannkyss

...eller så kom jag helt enkelt inte med i gruppköpet trotts allt, vilket verkar vara fallet enl. telefonsamtalet jag precis hade med AMI.

Edit: Det är dock löst. Att man ska behöva fixa allt själv! :tungan
 
Last edited:

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Ingen som har ångrat sig, så jag kan ta den laptimern i stället?
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Då har det blivit dags att försöka snickra ihop någon form av stativ/hållar till Laptimern. I huvudet har jag en idé om att såga ut något ur en bit aluplåt och bocka till så att man dels kan skruva fast laptimern på det och dels montera det på något bra ställe på hojen, typ styrkronan eller vid den övriga instrumenteringen. Var får man tag på material?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Min laptimer sitter monterad under varvräknaren med 2st o-ringar som man har till toppen.
 

Bifogat

  • 100_1790.jpg
    100_1790.jpg
    77 KB · Visningar: 74

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
:) Ha ha! Jo,varför gå över ån för aluplåt när lådan med begagnade reservdelar är full med gamla oringar. Men vill den inte trilla ner åt ena hållet då? Var sitter sändaren?

Nu när jag ändå har dig på tråden. Några bonusfrågor. Vad anväder du för slang till bromsvätskebehållaren? Är hållaren till behållaren ett specialbygge? Är det en diod till detonationsräknaren som sitter mitt på instrumeteringsskivan? Var köper man billigast R-clips? Och varför hamnar alltid varvräknaren på sniskan? Den sista frågan bhöver du inte svara på den var mest ett uttryck för förvåning och irritation.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Teddy skrev:
Och varför hamnar alltid varvräknaren på sniskan? Den sista frågan bhöver du inte svara på den var mest ett uttryck för förvåning och irritation.
Är det inte avsiktligt för att man ska ha det användbara området uppåt, mer i fokus så att säga? Många vill ha det så.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Haha.. Har Henriks hoj hemma just nu för att fixa till den så den fick vara den som fick ha lap-timern monterad för fotot! :)

På min egen hoj sitter bromsvätskebehållaren på annat sätt. ( se bild ) Så då syns lap-timern bättre. På henriks hoj sitter det magnesiumstyrkrona med annan gaffel mm så det är väl därför det är ett annat fäste där + att han har inte så högt uppstick med dom grejjerna då för att ha sånt fäste för bromsvätskebehållaren som jag har..

Bromsslangen är org HRC. Dioden är bl.a till som shiftlight. Har en del andra funktioner med. R-clips köper vi orginal där med. Tror vi ska beställa snart om du vill ha delar beställda? Min varvräknare har jag satt snett med vilje för att få nålen att peka precis rakt upp när det är dags att växla. Har satt en lite tejp bakom som håller den på plats så den inte ändras. :)

Teddy skrev:
:) Ha ha! Jo,varför gå över ån för aluplåt när lådan med begagnade reservdelar är full med gamla oringar. Men vill den inte trilla ner åt ena hållet då? Var sitter sändaren?

Nu när jag ändå har dig på tråden. Några bonusfrågor. Vad anväder du för slang till bromsvätskebehållaren? Är hållaren till behållaren ett specialbygge? Är det en diod till detonationsräknaren som sitter mitt på instrumeteringsskivan? Var köper man billigast R-clips? Och varför hamnar alltid varvräknaren på sniskan? Den sista frågan bhöver du inte svara på den var mest ett uttryck för förvåning och irritation.
 

Bifogat

  • 100_17011.JPG
    100_17011.JPG
    51.3 KB · Visningar: 49

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Teddy skrev:
10500 RPM, är inte det lite tidigt?

Nä denna va inte min! E Henriks. Han får ha den som han vill. :) Han vill kanske se 9-14k tydligt kanske. Min är väl på typ 14.000v rakt upp.
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top