Gruppköp av laptimer.

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
XT Racing är kompatibel med AIM sändare http://www.cc-2000.com/xtracing/en/ultra-lap/feature.html

Neutral skrev:
Jag läste på lite och XT:n verkar helt ok, största anledningen till att jag ville ha AIM är att AIM är vanligast så man kanske inte alltid behöver ställa ut en sändare själv men om XT är kompatibel med AIM så är ju inte det viktigt. Om XT är billigare så är jag på.

Någon som vet något om skillnaderna mellan TG och XT?
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
vill bara lyfta tråden lite så alla ser att denna tråd är ett gruppköp nu!

1. MostWanted
2. Gottis
3. Negnit
4. Neutral, TG intern med USB-kabel
5. 2ono.
6. tobbe #1, helst TG men slutligt pris avgör
7. ozto, TG intern med USB-kabel
8. Freppa, TG alternativt XT.
9. Christer
10. Lazyl
11. jmorn, den med bäst pris
12. Simpa
13. SmedbeRRg
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
1. MostWanted
2. Gottis
3. Negnit
4. Neutral, TG intern med USB-kabel
5. 2ono.
6. tobbe #1, helst TG men slutligt pris avgör
7. ozto, TG intern med USB-kabel
8. Freppa, TG alternativt XT.
9. Christer
10. Lazyl
11. jmorn, den med bäst pris
12. Simpa
13. SmedbeRRg
14. Revelator
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Kan rekommendera XT Racings laptimer. Köpte en sån från staterna för en månad sen, och jag är mycket nöjd med den.
Gjord helt i aluminium, så kvalitétskänslan är grym, ljusår ifrån den gamla laptimern jag hade.
Många bra funktioner, t.ex. möjlighet att skriva in olika banors namn, en funktion som gör att den går igång automatiskt om man kör förbi en sändare, även om man glömt sätta på laptimern. Ovärdeligt!

Det bästa är nästan att den är kompitabel med AIMs sändare. Har aldrig behövt sätta ut min egen sändare, alltid någon som finns ute! :banana

Sändaren är också mycket bra, funkar antingen med 12V eller batteri, och med gängat hål för kamerastativ. Mycket smidigare än att tejpa fast en låda vid staketet som jag gjorde med min gamla laptimer... :Bugar
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
McFille skrev:
Kan rekommendera XT Racings laptimer. Köpte en sån från staterna för en månad sen, och jag är mycket nöjd med den.
Gjord helt i aluminium, så kvalitétskänslan är grym, ljusår ifrån den gamla laptimern jag hade.
Många bra funktioner, t.ex. möjlighet att skriva in olika banors namn, en funktion som gör att den går igång automatiskt om man kör förbi en sändare, även om man glömt sätta på laptimern. Ovärdeligt!

Det bästa är nästan att den är kompitabel med AIMs sändare. Har aldrig behövt sätta ut min egen sändare, alltid någon som finns ute! :banana

Sändaren är också mycket bra, funkar antingen med 12V eller batteri, och med gängat hål för kamerastativ. Mycket smidigare än att tejpa fast en låda vid staketet som jag gjorde med min gamla laptimer... :Bugar

Pris?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
jag skulle vilja ha en laptimer med varvräknare, hastighetsmätare, oljetryck/mängd o massa lull lull. Vilken skule ni rekommendera då?
Är gärna med på gruppköpet i övrigt om det inte gäller samma modell på alla laptimers.

Mvh Rejvis
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Ravetrancer skrev:
jag skulle vilja ha en laptimer med varvräknare, hastighetsmätare, oljetryck/mängd o massa lull lull. Vilken skule ni rekommendera då?
Är gärna med på gruppköpet i övrigt om det inte gäller samma modell på alla laptimers.

Mvh Rejvis

Är pengar inga problem så är det MyChron 3 som gäller. Finns färdiga kit till bl.a. R1.

mxl_pista_gsxr_EPSN0005.jpg


Här en PDF-fil för R1:an. PDF
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
När vi frågade dem förra hösten fick vi inte en spänn i rabatt. 2375kr + frakt är ju inte så farligt med tanke på att det är ju lättare om det skulle bli problem med produkten.

Vi köpte ju av White Buffalo Racing och betalade ca 1700kr inkl frakt. Någon blev sur och sa till AIM att vi köpte från US och efter det så fick han inte skicka hit några laptimers. Vi som beställde fick ju våra, men efter det var det kört. Nu när det har gått ett år kanske de är dags att fråga iallafall? De ligger ju på $215 -> ca 1720kr + frakt (utan rabatt)
 
Last edited by a moderator:

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
Det går också skicka det till en amerikansk adress, t.ex.till det företaget som jag jobbar för som har kontor i Atlanta. För att sedan skicka det vidare till vårt svenska kontor med en av våra ordinarie frakter och på det sättet komma undan tull/moms. En av killarna i USA håller dessutom på med racing själv så han ställer mer än gärna upp och hjälper till.


Magnus skrev:
När vi frågade dem förra hösten fick vi inte en spänn i rabatt. 2375kr + frakt är ju inte så farligt med tanke på att det är ju lättare om det skulle bli problem med produkten.

Vi köpte ju av White Buffalo Racing och betalade ca 1700kr inkl frakt. Någon blev sur och sa till AIM att vi köpte från US och efter det så fick han inte skicka hit några laptimers. Vi som beställde fick ju våra, men efter det var det kört. Nu när det har gått ett år kanske de är dags att fråga iallafall? De ligger ju på $215 -> ca 1720kr + frakt (utan rabatt)
 

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
XT Racings adress är inte så långt bort ifrån vårt kontor, dom kan i princip knata över med ett par kartonger. Jag har begärt prisuppgift direkt från XT racing samt kollar med min kollega i USA om han har några bra kontakter med dom.

MostWanted skrev:
img_lighttg_rosso.jpg

Bilden visar TG intern dock har våran grön display om jag förstått det hela rätt.

Svenska www.aim-racing.se

Erbjuder sig att sälja sina produkter:
TG intern med sändare: 2375kr+frakt
MCL med sändare: 1680+frakt

Fördelen med att köpa av svenska företag kan vara support och om nått blivit fel.

Aim: -"Många kunder uppskattar också den hjälp och support vi kan ge samt
trygghet med garanti osv."

De går med på att skicka ut indivduellt. Men är det många som bor på samma ort så kan ju dem därifrån gå ihopp och dela på frakten.

Har även bett lazyl att höra efter ang. xt racing.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Magnus skrev:
Vi köpte ju av White Buffalo Racing och betalade ca 1700kr inkl frakt. Någon blev sur och sa till AIM att vi köpte från US och efter det så fick han inte skicka hit några laptimers. Vi som beställde fick ju våra, men efter det var det kört. Nu när det har gått ett år kanske de är dags att fråga iallafall? De ligger ju på $215 -> ca 1720kr + frakt (utan rabatt)
Så här står det på deras hemsida nu:

Due to trade agreements with international distributors, we are only allowed to sell MyChron products to North American customers.


En nackdel med XT verkar vara att mottagaren ser väldigt klumpig ut i jämförelse med AIM. Verkar lika stor som displayen vilket gör den mer svårplacerad, har dock inte hittat exakta mått på någon del i paketet.
 
Last edited:

Flatslide

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1, Crf å CB 750
1. MostWanted
2. Gottis
3. Negnit
4. Neutral, TG intern med USB-kabel
5. 2ono.
6. tobbe #1, helst TG men slutligt pris avgör
7. ozto, TG intern med USB-kabel
8. Freppa, TG alternativt XT.
9. Christer
10. Lazyl
11. jmorn, den med bäst pris
12. Simpa
13. SmedbeRRg
14. Revelator
15. Flatslide
 

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
Jag vill oxå ha en. Vilken sort det blir är inte så noga, bara den är tillförlitlig (min nuvarande visar inga tider alls).

1. MostWanted
2. Gottis
3. Negnit
4. Neutral, TG intern med USB-kabel
5. 2ono.
6. tobbe #1, helst TG men slutligt pris avgör
7. ozto, TG intern med USB-kabel
8. Freppa, TG alternativt XT.
9. Christer
10. Lazyl
11. jmorn, den med bäst pris
12. Simpa
13. SmedbeRRg
14. Revelator
15. Flatslide
16. RRacer
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Som lite prylbög vill man ju ha en rolig grej också...

med kit för installation på sin hoj också, så man slipper den där orginal grejjen som sitter där framme. ;)

http://www.aim-sportline.com/MOTO/plug_play.htm

MyChron 3 verkar ju jävligt intressant med plug and pray kit ;)


//håkan

EDIT: Kolla med tyskar eller spanjorer.. den lär ju va billigare där än här hemma... och de kanske inte bryr sig så mkt som amerikanerna gör?
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Neutral skrev:
En nackdel med XT verkar vara att mottagaren ser väldigt klumpig ut i jämförelse med AIM.
Den största nackdelen med XT'n tycker jag är den lilla displayen. Om den modell av XT'n är den som bilderna på länkarna visar så är displayen liten i jämförelse med AIM's TG. Displayen tycker jag är den viktigaste delen med en laptimer. Jag lånade Nytekniks AIM TG och den var lättavläst med stora tydliga siffror, en mindre display vill jag inte ha. Om det ordnas ett gruppköp av AIM TG till ett bra pris är jag intresserad, XT'n kan jag vara utan.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
@håkan: de verkar kosta 15' i grundutförande, gyro m m kostar extra. Men visst, det är ju drömmen och Skölden har naturligtvis en sån.

@teddy: AIM anger inte (vad jag kan se) sifferhöjden men displayen är 31 mm hög och om man uppskattar sifforna på bilden så verkar de vara ungefär 20 mm. XT:n har 15 mm, ingen enorm skillnad, nog bör man väl se det. Ingen annan har klagat på det. Men om XT inte är billigare så ser jag ingen anledning att köpa den heller, feature-mässigt så verkar de ju vara snarlika och egentligen bryr jag mig inte för jag vill ha en MyChron 3. :4skrika
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top