Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Anders G skrev:
Vill bara ännu en gång påminna er som köper dom här cyklarna att det är leksaker och inga riktiga Minimoto.(Duger gott som depå leksak) Jag fick idag en komplett reservdelsprislista till motorerna på dom, och är det så att intresset kommer kvarstå med att hålla dom vid liv så kommer jag ev. lägga upp ett litet lager för dom som vill. :rolleyes:
MVH Anders Gull / www.maxat-racing.com
jojo klart det e en leksak, men fan vi som e liiiiite överviktiga vill ju kunna köra dom med:)
Eftersom dom kallas minimoto på tillverkarens sida, så tycker man att dom kunde haft liknande dimensioner iaf.
 

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
motorynka
Ravetrancer skrev:
jojo klart det e en leksak, men fan vi som e liiiiite överviktiga vill ju kunna köra dom med:)
Eftersom dom kallas minimoto på tillverkarens sida, så tycker man att dom kunde haft liknande dimensioner iaf.

Pocket Bike ... inte minimoto... :tuttar

//Noby
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Ravetrancer skrev:
Har lite frågor ang G14E:
Den måste ju vara bra liten och även mindre än en Polini moto???

Om jag kollat rätt så är den bara 38 hög medans en Polini är 45-46cm hög, det innebär att det blir fan så mycket jobbigare att sitta på den äne en polini eller?
Även dimensionen på däcken e ju annorlunda, oftast används väl 6,5" och på dessa sitter det 10" vilket jag tror skulle göra den annorlunda i hantering än en Polini, vad tror ni???

Bodywork dimensions: 99 * 28 *46cm .
Då borde den ju vara 46 cm hög och sen stod det 11" hjul.
edit:Carton dimensions: 108 *38 *62cm . Inte bra att kolla på kartongens storlek :tungan :tungan
 
Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Maxxi skrev:
Bodywork dimensions: 99 * 28 *46cm .
Då borde den ju vara 46 cm hög och sen stod det 11" hjul.
edit:Carton dimensions: 108 *38 *62cm . Inte bra att kolla på kartongens storlek :tungan :tungan
sluta mobbas nu , inte fan mitt fel att jag e blind:)
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Maranello skrev:
Hämtat från Maxats forum:
"Tänkte försöka förklara gasboxens funktion. Det är alltså en cylinderformad burk som man monterar med slang rakt ner genom insuget. Den samlar upp tryck i form av luft och bensinångor då du släpper gasen. När du sedan sen gasar igen så uppstår ett sug och denna blandning av luft och bensinångor trycks in i motorn vilket ger lite extra smet!"
Tack! :D Låter riktigt nice det där, blir nog till att köpa en såfort jag får pengar..dvs. om ca 1 månad :) Någon som vet hur bra de funkar, hur mycket de ger skiljer sig nog från motor till motor, men generellt ungefär? Är det 0.2 hk eller kanske 1 hel? :p
 
Last edited:

Therudeboy

Guest
Ravetrancer skrev:
fan vi som e liiiiite överviktiga vill ju kunna köra dom med:).





Vi ska helst låta bli. Har för mig det står max 100kg på mina instruktioner på mina kina-moppar.
 

Therudeboy

Guest
Ravetrancer skrev:
valde ju G14E bara för att den tål 150kg:)





Fan vad gott, då slipper jag ju oroa mig. Trodde det var likadant som på dem jag redan har hemma. Slutspammat :)
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Ravetrancer skrev:
valde ju G14E bara för att den tål 150kg:)

Du får ju trimma din till 10hk då så du hinner med oss flugviktare i racet på avenyn när hojarna kommer :) :tungan
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
många gruppköp blir det

Ehhhh jag såg precis om gruppköp av minisar på försasidan här på sporthoj som anordnas av motoracing.se :rolleyes: det är ju en billigare variant än cig-14e men ändå är det samma pris som för en 14e ? nån vill tjäna stålar eller ? :rolleyes:

många trådar om gruppköp nu tycker jag , hur ligger vi till , vi var ju först här , hinner vi få iväg våran beställning först också ?
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
fax skrev:
Ehhhh jag såg precis om gruppköp av minisar på försasidan här på sporthoj som anordnas av motoracing.se :rolleyes: det är ju en billigare variant än cig-14e men ändå är det samma pris som för en 14e ? nån vill tjäna stålar eller ? :rolleyes:

många trådar om gruppköp nu tycker jag , hur ligger vi till , vi var ju först här , hinner vi få iväg våran beställning först också ?

Med detta skit tempo läggs väl odern om 5år. Finns ju muppar som inte har betalat in ännu fast sista dagen var i måndag. Sen är det ju vissa som inte har fyllt i vilken modell osv, så innan de har fått tummen ur röven så har väl en ny istid kommit till Sverige.
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Ravetrancer skrev:
Även dimensionen på däcken e ju annorlunda, oftast används väl 6,5" och på dessa sitter det 10" vilket jag tror skulle göra den annorlunda i hantering än en Polini, vad tror ni???

Det är tjingtjongarna som har mätt ytterdiametern :hihi
Kollar du på bilderna så är det 6.5" som gäller.
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Maxxi skrev:
Med detta skit tempo läggs väl odern om 5år. Finns ju muppar som inte har betalat in ännu fast sista dagen var i måndag. Sen är det ju vissa som inte har fyllt i vilken modell osv, så innan de har fått tummen ur röven så har väl en ny istid kommit till Sverige.

Ja strulputtar :fatta! men Sam gör ett jättejobb med alla sammanställningar , det tar mer tid och energi än man tror :rofl
 

Silverstone

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
växjö
Hoj
honda
håller med maxi där
måndag skulle va deadline dom som inte betalat då få skylla sig själva, men visst kan ju strulla med banken ,så det ta ett par dagar extra. men ska ju max ta 4 dagar innan sam få cashen om man pröjsat senast måndag.
 

zacka

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
mini moto
SAM
Jag betalade in o Torsdags via föreningssparbanken och allt verkade ha gått bra
betalade in på ditt dollar konto 670$
Har det verkligen inte kommit in nåt ännu ?
för jag har inte fått besked om att pengarna har studsat tillbaks eller nåt
lämnade även namn, adress, person nr, vad jag beställt, allt som behövs
men jag står fortfarande inte med.
skumt
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
zacka skrev:
SAM
Jag betalade in o Torsdags via föreningssparbanken och allt verkade ha gått bra
betalade in på ditt dollar konto 670$
Har det verkligen inte kommit in nåt ännu ?
för jag har inte fått besked om att pengarna har studsat tillbaks eller nåt
lämnade även namn, adress, person nr, vad jag beställt, allt som behövs
men jag står fortfarande inte med.
skumt

Samma för mig vad fan är det som händer börjar bli jävligt orolig att jag inte kommer få min pocket mc, vad ska jag göra?. Ska bort över helgen på en mc träff så det vore bra om det vore ordnat innan, jag har skickat en scanad copia på kvitot till "Sam" men fortfarande kommer jag inte upp på listan eller bli medelad vad det är för fel. Enligt banken så e pengarna flyttade = mina pengar e borta. Ska jag be de ta tillbaka pengarna på något viss och sätta in dem på postgirot?(går det göra så). Det borde ju funka att flytta pengar via förensingssparbanken till ett annat förensingssparbanks konto, e det något fel på banken eller?.

Sam kan du ta reda lite snabbt hur vi ska till väga det e inte bara jag som sitter i denna sitvation, banken borde ha något tips.
 

tuffetore80

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Sotenäs/Sthlm
Hoj
R1-03
Vänta sig lite...

Lam-Kaka skrev:
Samma för mig vad fan är det som händer börjar bli jävligt orolig att jag inte kommer få min pocket mc, vad ska jag göra?. Ska bort över helgen på en mc träff så det vore bra om det vore ordnat innan, jag har skickat en scanad copia på kvitot till "Sam" men fortfarande kommer jag inte upp på listan eller bli medelad vad det är för fel. Enligt banken så e pengarna flyttade = mina pengar e borta. Ska jag be de ta tillbaka pengarna på något viss och sätta in dem på postgirot?(går det göra så). Det borde ju funka att flytta pengar via förensingssparbanken till ett annat förensingssparbanks konto, e det något fel på banken eller?.

Sam kan du ta reda lite snabbt hur vi ska till väga det e inte bara jag som sitter i denna sitvation, banken borde ha något tips.

Tror att vår allas vän Sam Jobbar så snabbt han kan med alla Pm. osv...
SÅ VÄNTA SIG LITE...
 

colik

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Umeå
Hoj
CBR 600 mod
Lam-Kaka skrev:
Samma för mig vad fan är det som händer börjar bli jävligt orolig att jag inte kommer få min pocket mc, vad ska jag göra?. Ska bort över helgen på en mc träff så det vore bra om det vore ordnat innan, jag har skickat en scanad copia på kvitot till "Sam" men fortfarande kommer jag inte upp på listan eller bli medelad vad det är för fel. Enligt banken så e pengarna flyttade = mina pengar e borta. Ska jag be de ta tillbaka pengarna på något viss och sätta in dem på postgirot?(går det göra så). Det borde ju funka att flytta pengar via förensingssparbanken till ett annat förensingssparbanks konto, e det något fel på banken eller?.

Sam kan du ta reda lite snabbt hur vi ska till väga det e inte bara jag som sitter i denna sitvation, banken borde ha något tips.

sitter i exakt samma sits, betalade in förra torsdagen jag med....
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top