Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

f.lofgren

medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
Hayabusa -01
Hur går det Sam,har beställningarna gått iväg till kina än?Hur många blev det totalt.Hoppas det blåser medvind så vi hinner få dem innan :tomten

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Gött, nu är listan uppdaterad igen! :yoparty

Någon som vet ifall det finns några möjligheter att registrera den som en moped och även trafikförsäkra den? Utifallatt lagen gör sig påmind... :confused:

Sam och alla inblandade, ett kanonjobb verkligen! :tummenupp

Coola Ola

Guest
Tjet skrev:
Gött, nu är listan uppdaterad igen! :yoparty

Någon som vet ifall det finns några möjligheter att registrera den som en moped och även trafikförsäkra den? Utifallatt lagen gör sig påmind... :confused:

Sam och alla inblandade, ett kanonjobb verkligen! :tummenupp

Nu vet jag inte vilken modell du har beställt men CIG-14E lär inte gå iaf, finns ju inget lyse eller något i den vägen. Dessutom måste det finns ett typgodkännande för att ett tvhjuligt motorfordon ska klassas som moped som nån skrev tidigare i tråden och det finns knappast för någon av de här hojarna. Kanske går den att regga som lätt motorcykel? :hihi

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Coola Ola skrev:
Nu vet jag inte vilken modell du har beställt men CIG-14E lär inte gå iaf, finns ju inget lyse eller något i den vägen. Dessutom måste det finns ett typgodkännande för att ett tvhjuligt motorfordon ska klassas som moped som nån skrev tidigare i tråden och det finns knappast för någon av de här hojarna. Kanske går den att regga som lätt motorcykel? :hihi

Jupp, beställt två CIG-14E. Kanske går ifall man slänger på en pannlampa på hjälmen? :yoparty
Man kanske kan muta en eventuell polis med ett teståk? :gnissla

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Ravetrancer skrev:
nån som hört av Sam idag?

Nä inte ett ljud , han sitter väl på flyget just nu på väg till nåt varmt ställe :hihi hmmmm kanske skulle kolla i nåt lexikon vad cuihan betyder ........ typ BLÅSNING eller nåt kanske ? :lol

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
fax skrev:
.......hmmmm kanske skulle kolla i nåt lexikon vad cuihan betyder ........ typ BLÅSNING eller nåt kanske ? :lol
Mmmmm... Bra ide´, kanske ska kolla upp vad det betyder.
Ingen fara tror jag, Sam sitter nog och gör affärer för fullt med kineserna
just nu, så han hinner inte vara inne på SH!
( hoppas att det är så iaf... :) )

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
tramp
fax skrev:
Nä inte ett ljud , han sitter väl på flyget just nu på väg till nåt varmt ställe :hihi hmmmm kanske skulle kolla i nåt lexikon vad cuihan betyder ........ typ BLÅSNING eller nåt kanske ? :lol

image.php

Det leendet kan bara komma från en nyrik miljonär... :tuttar :tuttar

Skämtåsido, jag skojar givetvis bara SAM.
Jag tycjer du har gjort ett hästjobb och jag tvivlar inte en sekund på dina avsikter, då skulle jag ju inte vågat betala in sammanlagt ca 8800 :).

Vänligen Niklas.

Evelito

nu med en liten moppe iaf
Gick med
24 May 2004
Hoj
Honda cbf600
Har för mej att han redan svarat på vad det betyder.
tror han sa då att det va hans sons namn

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
zacka skrev:
Jaha
är hojarna beställda ?
Hur många vart det av respektive modell ?

Kopierade hela listan och lade in den i Excel och fick fram det till 675 hojar sammanlagt, 2.25 hojar per skalle. :p

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Tjet skrev:
Kopierade hela listan och lade in den i Excel och fick fram det till 675 hojar sammanlagt, 2.25 hojar per skalle. :p
Rätt räknat :tummenupp

Det är kanske 3 eller 4 personer som blev utan trots allt. DEt berodde på saknade PM och info innan måndag morgon. Kineserna är 6 timmar före oss så de behöver slutlig info kl.01.00 måndag morgon VÅR TID. Beställningen gick 00.32 och nu rullar hjulen. De som blev utan får sina pengar i retur och kan återkomma i januari / februari när vi kör nästa gång. :näsblod

Fox 2

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
kx 125 -04
Härligt, härligt Sam. Vet du när kineserna har dem färdiga för att lastas? Har du kollar up det med båtar och om du har, när kommer de till sverige?

da_man

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2004
Hoj
Snart en värsting!
Hallå! Vet ej om det står nåt sånt här i denna tråd men ja orka fasen inte kolla igenom alla 115 sider! :kocko Jo ja undrar vad är det för sorts start på Ly-CIG14E?? Det är ju tydligen inte magnapull, så är det kick lr måste man styra igång den?? :confused:
Tack på föhand!

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Känns ju nästan bättre att låta er vara försökskaniner. Får hoppas det blir en order till i vinter för då är jag säkerligen på att beställa :)

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
tramp
da_man skrev:
Hallå! Vet ej om det står nåt sånt här i denna tråd men ja orka fasen inte kolla igenom alla 115 sider! :kocko Jo ja undrar vad är det för sorts start på Ly-CIG14E?? Det är ju tydligen inte magnapull, så är det kick lr måste man styra igång den?? :confused:
Tack på föhand!

Snöre att dra i.
Samma som på t.ex. G2, fast där har man även elstart.

Kolla loss själv:
G14Eblue.jpg

Vänligen Niklas.

Benny busee

Nu har jag knäskrapat.
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Yamaha r6 2000
åka som hell

Nån som vet om man kan ta med sej sin mini moto å dra några varv på inomhus gokart bana vid bulycke hisingen i gbg?

Måste bara köra på avenyn med min :yoparty :tummenupp

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Fan, nu får man ju nästan lite ångest att man varit tämligen inaktiv på sporthoj.com de senaste månaderna och totalt missat detta... :| Får verkligen hoppas det blir ytterligare en beställning i vinter / vår.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM