Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Jens: exakt alla dina frågor är besvarade på sidan som länkats ut flera gånger...

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Lartes skrev:
Det är förkastligt, ska han tjäna typ 75000:- på att hjälpa oss?
Näää du försöker nog heldre jag själv, så får väll folk ersätta med vad ¨dom tycker att det va värt.

Kanske 50:- per moppe e rimmligare?
Du kan få 2500:- för min om du ordnar så jag kan hämta den i Sthlm eller närmare. Alltså 200:- för en 14E, borde bli lite slantar för den som vill ta på sig detta...

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
hompa skrev:
Är det nån som är villig att ta på sig att ordna upp allt? Jag är då beredd att lägga ut en rimlig slant extra för att nån fixar allt.

Jag kan försöka fixa, dock kan jag inget om sånt här så det kanske kommer ta ett tag.
Enda kravet jag skulle ha är att allt sker på mina villkor.

Ersättning skulle jag ta iform av att folk betalar vad dom tycker (dock minst vad bågen kostar) :gnissla

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Lartes skrev:
Det är förkastligt, ska han tjäna typ 75000:- på att hjälpa oss?
Näää du försöker nog heldre jag själv, så får väll folk ersätta med vad ¨dom tycker att det va värt.

Kanske 50:- per moppe e rimmligare?

Japp precis så jag menar,,på zatzys hemsida står det att tex e14 modellen kommer hamna på 2150kr plus någon hundring i frakt. Att priset sedan stigit till 3000kr när så många vill beställa låter inte rimligt! ca 150 har beställt.
Vi säger 2200kr st *150st är 330.000kr
Pris av riskok.enligt Mac 3000kr *150st är 450.000kr
Vinst för detta arbete blir 120.000kr nä då beställer jag hellre själv!

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Jens_von_Helvette skrev:
tja..
blev kanske lite intresserad av en 14e.
men hur stor är dom egentligen?? typ längd, höjd, sitt höjd?
och däckens dimensioner då?? om man skulle "råka" börna sönder ett vart finns det att få tag i??
finns det bilder på 14 e i olika färger?

//jens

Wheel size: 13" front, 14" rear
EDIT: det står tydligen olika på typ alla :confused: :va

Last edited:

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Maxxi skrev:
Japp precis så jag menar,,på zatzys hemsida står det att tex e14 modellen kommer hamna på 2150kr plus någon hundring i frakt. Att priset sedan stigit till 3000kr när så många vill beställa låter inte rimligt! ca 150 har beställt.
Nu hamnade priset iof på 2290:- med avgifter och frakt men 3000 är för mycket håller med...

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Min fru kommer från Shanghai med Kinesiskt universitetsutbildning på import o export samt kontakter (syrra + ett stort exportföretag) i Shanghai. Hon kan fixa ALLT i exportfrågor från Kina. Skall det fixas rätt måste INCOTERM bl.a. följas. Finns det intresse att ta hem rubbet, kan vi fixa det på ett smidigt sätt. Nu pratar jag inte om att göra pengar på det, utan att fixa det billigast möjligt. Fraktkontakter är bra o ha i Sverige ändan. Det har inte vi.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Maxxi skrev:

Precis, då kan man försöka själv, men jag tycker att det e självklart att nån form av ersättning skall utgå! Kanske i stil med: :kiss :krama :arsele :tuttar :slicka

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
motorynka
Maxxi skrev:

Jag räknade på hur mkt vinst det blir på RISKOKS gruppköp och vi säger ca 2500kr per moppe då räknar jag me E14 och G2 då jämnar det ut sig.. då blev vinsten runt 40 lopper.... Lite mkt tycker jag ...

175.000:- (70 x 2500:- = Pengar från zatzyaner)
87.500:- (kostnaden för 70 hojjar från fabriken)
21.875:- (Tull/Moms på 70 hojar , 2500:-/st)
15.000:- (Kontainer kostnad)
5.000:- (bensin o frakt inom Sverige)

Vinsten blir 45625:- .... ere någon utgift jag glömt så rätta mig gärna ?

Jag har startat ett gruppköp på zatzy me samma kostnader för cyklarna men har precis räknat ut profit på det hela o jag tycker det e lite överkant... Ere något jag har glömt bort ?

//Norbert

//Norbert

Last edited:

hompa

Hompa
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 570 RR
Sam

Kan du ta på dej allt då? så klart mot en ersättning. det är nog en hel del jobb med allt men det vet du nog redan. Mvh Daniel

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
hompa skrev:
Sam

Kan du ta på dej allt då? så klart mot en ersättning. det är nog en hel del jobb med allt men det vet du nog redan. Mvh Daniel
Finns det någon som kan specificera vad "ALLT" innebär? Vi är villiga att ställa upp.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Sam skrev:
Finns det någon som kan specificera vad "ALLT" innebär? Vi är villiga att ställa upp.

Det verkar som du/ni är dom enda som har ett hum om vad "allt" innebär :rolleyes:

Men alltså typ beställa och fixa hem? Distrubera i sverige?

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Ber om ursäkt för missförstånd. Jag vet inte vad jag har fått 3000:- ifrån. Hade för mig att riskok hade skrivit det nånstans men så var det tydligen inte.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Aldrig gillat minimoton men dessa var ju riktigt löjligt fräcka! Får man köra på gatan? Utan A-kort? Heheh trodde väl inte det så får bli nån annan gång men trevligt erbjudande :tummenupp

hompa

Hompa
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 570 RR
Allt ser jag som ta emot pengar av alla. Ta hem hojjarna till smidigaste stället i svergie. Sen att ge hojen till den som ska ha den. Alltså får var och en ornda transport i sverige själv. Fyll på om det är nått som saknas.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Om du är villig att ta tag i dett avore det hur stort som helst.....

Mycket snack här nu.

Behöver du/ni hjälp så ställer jag upp.... Både med pangar o tid !

Maila i så fall

anders.jansson@notar.se

//Anders

Sam skrev:
Min fru kommer från Shanghai med Kinesiskt universitetsutbildning på import o export samt kontakter (syrra + ett stort exportföretag) i Shanghai. Hon kan fixa ALLT i exportfrågor från Kina. Skall det fixas rätt måste INCOTERM bl.a. följas. Finns det intresse att ta hem rubbet, kan vi fixa det på ett smidigt sätt. Nu pratar jag inte om att göra pengar på det, utan att fixa det billigast möjligt. Fraktkontakter är bra o ha i Sverige ändan. Det har inte vi.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM