Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
motorynka
Sam skrev:
Jag gör detta för att det är lättast för mig ser det som. Om ersättningen kan prata om när allt det byråkratiska är i ordning och innan bågarna betalas.

Jag kan ta reda på utgångsbudet / frakten / hanteringen / moms+tull och distribueringen. Om vi hamnar på en rimlig slutnota (dvs max 2500kr per bike i Frihamn i Göteborg) kan jag plöja vidare med beställning osv.
I den fasen behöver vi lägga betalningen på ett spärrat konto enligt utlandspraxisen. Dvs. de som vill köpa pröjsar bågen INNAN dem skeppas ut från Kina. Sedan ligger stålarna på kontot tills bågarna är på båten. Sedan betalas priset till leverantören. Dvs. vi behöver även en försäkring under sjöresan. Du betalar bågen c 40 till 50 dagar innan du får den hem.

Fortfarande intresserade?

Låter bra men jag tycker du ska välja en kontainer och sedan ha ett stopp så inte hela tiden ploppar in nya intresserade... för då lär detta aldrig ta slut.

//Norbert

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
Sam skrev:
Jag kan ta reda på utgångsbudet / frakten / hanteringen / moms+tull och distribueringen. Om vi hamnar på en rimlig slutnota (dvs max 2500kr per bike i Frihamn i Göteborg) kan jag plöja vidare med beställning osv.

Fortfarande intresserade?

Klart jag är intresserad!!!
Hamnar vi på en SLUTSUMMA på 2500 kr/ minimoto så får du pengar direkt!

Sjysst att du vill ta tag i det Sam :tummenupp

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Plötsligt så har det börjat reggat sig en massa folk från zatzy.com som skickar pm till mig för att beställa. Vad tycker vi om detta? Ska jag ignorera dom?

MVH Mac

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Chefen Alabama skrev:
Tror vi lär göra en ny lista, för folk som SKA ha hoj och HAR pengar samt sätt deadline...

Japp, och framförallt bestämma att ex. Sam sköter det praktiska till Sverige.
Den ansvariga bör också sätta upp villkor, som de för den slutgiltiga listan måste acceptera, en bindande anmälan.

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Mac skrev:
Plötsligt så har det börjat reggat sig en massa folk från zatzy.com som skickar pm till mig för att beställa. Vad tycker vi om detta? Ska jag ignorera dom?

MVH Mac
Jag tror inte det blir dyrare med större beställning. :tummenupp

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
JApp ett konto nr och deadline och sen beställa så många cyklar du fått betalt för! det kommer alltid att falla bort en hel del under den proceduren!

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
RGV 250
Mac skrev:

MVH Mac

Tycker jag.. just nu i alla fall..
Spara dem..

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Mac skrev:

MVH Mac
Ignorera behöver du inte göra, men prioritera medlemmar här! :)

2 containrar blir billigare än 1, och jag tror inte en 40' kostar mer än dubbelt av en 20'

Så.. keep em coming! :)

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
Mac skrev:

MVH Mac
Jag tycker att SH folk bör ha företräde...
Så vänta med dom så länge på intresselistan.

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
RGV 250
Har ett pris på HG50ATV-M
Den fyrhjuliga AGV med 50CC
Kommer hamna på USD610.00 ut från fabrik.

LY-CIG14E ut från fabrik är USD165.00

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Lartes skrev:
Är det leveranstiden?
Det beror på hur båtarna går. Det tar tid att skeppa över de sju haven. DEt kan även bli längre tid än 50 dagar, det får speditören och deras skepp svara på.

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
är det någon som har sidan till det där företaget i england som fixade reservdelar??
skulle va kul å se va det kostar..

//jens

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Bara kör alla som anmält sig och betalt det kommer bli jättemånga som drar sig ur ändå i sista sekunden! Lika bra att ha med så många som möjligt

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Mac skrev:

MVH Mac

Japp de har gjort sin beställning och då fick inte vi vara med. Sh-com medlemmar borde ha företräde. Men visst blir det billigare och finns plats så varför inte släppa in de stackare också!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Sam skrev:
Det beror på hur båtarna går. Det tar tid att skeppa över de sju haven. DEt kan även bli längre tid än 50 dagar, det får speditören och deras skepp svara på.
Sam: Det låter tokbra, jäkligt bussigt att du tar på dig det här. Hur lång tid innan du fått fram information?

Hör av dig om du behöver hjälp med något!

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Någon (Sam, Sam's fru?) bör ju snarast kolla upp priser för frakten, och därefter bestämma vilket antal hojar vi ska begränsa oss till... efter det kan vi ju börja snacka om att "ignorera" intresserade. Spricker det bör ju självklart SH-folket ha företräde!

Veztra

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
RGV 250
Sam skrev:

SAM PM mig din E-mail.
Du skall få priserna.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
NOBY skrev:
Hej!

Jag har snackat med leverantören och jag tycker att det ska fraktas till Stockholm istället för göteborg... I sthlm kan jag sedan fixa transport till ex Kungens Kurva där alla de som kan komma till Sthlm plockar sin moppe... resten skickas med bussgods...

//Norbert
billigare o frakta till Göteborg du vet!!!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM