Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Hmmm ja jag får väl försöka ta mej till en bank innan måndag då :rolleyes: blir knepigt men det får väl bli en lååååånglunch från jobbet :hihi

Rackarns tog handelsbanken 200 spänn för att göra jobbet läste jag :gnissla

Vore kul att få veta hur många hojar som ska till respektive städer ungefär och hur många som hittills betalat ? :tungan
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Och alla där ute !!!

GLÖM INTE att betala några extra dollars när ni gör insättningen. Överskottet tar MAC och SAM hand om.

Det tycker jag dom är värda !!!!! :yoparty :yoparty :yoparty
 

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Strömstad
Hoj
CBR 1000 RR
El Presidente skrev:
MUHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA
:rofl :rofl :rofl :rofl

Klockren kommentar, dagens bästa!
:tummenupp


hehe, försök hitta en i Strömstad på midsommar så skall du få se hur enkelt det är !...
Men jag får försöka få tag på Mac eller vem som nu får in pengarna på sitt konto, blir helt snurr i huvet av denna tråden...
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
När man kollar på bilderna på 14E, så ser man flera olika modeller av color combination. Ska man ange vilken av dom man vill ha, eller hur funkar det?

det fanns ju en som inte var direkt snygg.
 

tuffetore80

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Sotenäs/Sthlm
Hoj
R1-03
Rackarns tog handelsbanken 200 spänn för att göra jobbet läste jag :gnissla

Vore kul att få veta hur många hojar som ska till respektive städer ungefär och hur många som hittills betalat ? :tungan[/QUOTE]



Föreningssparbanken/telefonbanken tog bara 125 kr tror jag. Dom verkar som sagt inte ha gjort detta förut då dom först sa 40kr sen 90kr för att sen avsluta med 125kr... Men vadå, säkert inte så lätt för dom att alltid veta heller... /

Nu återstår bara den långa väntan.... :( sen :squid :kär :crash The End
 

Määt

orange
Gick med
16 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
525 -04, CIG14E, JH110X, Ski-Doo Summit 800X 144" -04, Arctic Cat Thundercat 1000 -98 [såld]
Appropå bankernas svineri .....

SEB tar 260 kr för transaktionen..... :mad:

100kr för kostnaderna hos betalarens bank
100kr för kostnaderna hos mottagarens bank
60kr för kostnaden för "tredje land" valuta (USD)

Det betyder att SEB tar ca 12% av mina kostnader för en 14E :kocko
 

Ticko

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
PGO Bugrider 250
VAFAEN!
Jag fick betala 350kr på handelsbanken..... :mad: :huvet
Går det att överklaga!
Blev ändå billigt.. :hihi under 2papp/hoj
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Föreningssparbanken är gratis om de gör på rätt sätt, dock verkar ingen veta hur man gör. Be banken ringa Anders Appelberg, det var han som hon på min bank ringde och då var det gratis. Nån form av valutaväxling ser det ut att vara. Köpte kronor av mig och sålde dollar till Sam.
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Jag pratade med sparbanken idag, och de använde sig av något som kallades "atlas". Har lämnat lite uppgifter om mitt eget konto idag, så betalar jag på Fredag hinner det gå ut en avi till mottagaren innan tisdag. :tummenupp

Men det e ju bara att fråga mycket när man gör insättningen, och vet de inte får de ju ta reda på det.. :hihi
 

Loterus

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Södertälje
Hoj
snart
nåågon som vet om det funkar att göra en utlandsinsättning med förensingsparbankens internetbank? :confused:

kolla precis och såg att det fanns något som hette utlandsbetalning eller EU betalning.. skulle inte det funka?
 
Last edited:

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Chille skrev:
När man kollar på bilderna på 14E, så ser man flera olika modeller av color combination. Ska man ange vilken av dom man vill ha, eller hur funkar det?

det fanns ju en som inte var direkt snygg.

Du anger som på bilderna på www.cuihan.com. En hel del är dekaler som klistras på sedan.


Loterus skrev:
nåågon som vet om det funkar att göra en utlandsinsättning med förensingsparbankens internetbank? :confused:

Om du kan göra utlandsbetalning med din internetbank, då går det. :)
 
Last edited:

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Loterus skrev:
nåågon som vet om det funkar att göra en utlandsinsättning med förensingsparbankens internetbank? :confused:

Har du telefonbanken med, så ring dit istället och välj personlig service! Jävligt kompetent personal dygnet runt! :)
 

f.lofgren

medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Hayabusa -01
Hööru MAC!
Ta du och PMa mig ett kontonr eller dyl.så ska jag sätta in en slant åt dig
för det fina jobb du gjort.Det vart inget över till dig i min transaktion.Men PMa mig så skall du få lite bränslepengar iallafall. :tomten
 

Loterus

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Södertälje
Hoj
snart
okej.. läste lite om utlandsbetalning via internetbaknen.. värkar funka bra..

2-3 bankdagar innan det når fram så man får skynda sig..
 

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Loterus skrev:
nåågon som vet om det funkar att göra en utlandsinsättning med förensingsparbankens internetbank? :confused:

kolla precis och såg att det fanns något som hette utlandsbetalning eller EU betalning.. skulle inte det funka?

Betalade precis genom föreningssparbankens internetbank. Välj EU/Utlandsbetalning och ange IBAN och swift.
Jag har gjort detta flertalet gånger inom EU själv och det har fungerat varje gång.
För mig kostade det 80:- denna gången.. Fast det verkar SAM's bank få och dom verkar ju fått hjälpa till med en del frågor så dom får gärna stålarna :)

Dock gjorde jag detta på bankkontor första gången för något år sedan. Tog ca en timme och tanten verkade t.o.m. ringa fröken ur och be om hjälp :fyllisar
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
TomTroll skrev:
Betalade precis genom föreningssparbankens internetbank. Välj EU/Utlandsbetalning och ange IBAN och swift.
Jag har gjort detta flertalet gånger inom EU själv och det har fungerat varje gång.
För mig kostade det 80:- denna gången.. Fast det verkar SAM's bank få och dom verkar ju fått hjälpa till med en del frågor så dom får gärna stålarna :)

Dock gjorde jag detta på bankkontor första gången för något år sedan. Tog ca en timme och tanten verkade t.o.m. ringa fröken ur och be om hjälp :fyllisar
Sams bank? Han har väl sitt konto på sparbanken han med? Vad var det de tog 80 kr för, transaktionen + växlingen, eller bara transaktionen? Sitter på 1900:- fram tills den sista september, så nu blir jag lite orolig :död
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top