Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
tuffetore80 skrev:
En enkel lösning borde väl bara att när alla har betalat in sina pengar tar sam och kollar insättningarna på sitt konto.

*Där står ju vem som betalat in samt pers.nr.

*Sen sorterar han upp alla som skall till respektive stad/ort på listor, skickar listor till dom som har hand om dom olika transporterna tex. webspy får listan som tillhör sthlm.

*Sen kan ju dom enkelt bara ta leg, så kanske man slipper alla kvitton.

Bara ett förslag....

DEt är så det är tänkt. :tummenupp

Sedan kan ni som har gjort insättning på dollarkontot sova lugnt. Det som ligger där är trygg och ni har era minimotos till det priset. :tummenupp
Att svenska priser på hemsidan inte är direkt knuten till 7.7 dvs. dagens kurs beror helt enkelt på att nu får jag göra transfereringen och ta valutarisken. När jag knallar till banken imorgon är dollarn kanske 7.80 . Jag har redovisat priserna i dollar som vi har fått, men skall vi betala i svenska kronor är det omöjligt att springa till banken varje dag och överföra. Jag har ingen lust att betala dessa ändringar från egen ficka för vi har inga marginaler i vårt köp. Köpet som sådant går på plus minus noll. Förhoppningsvis INTE på minus. Så skall vi försöka klara av detta utan att låta snålheten bedra visheten :tungan

Att svenska banker inte klarar av en utlandsbetalning med mindre att man står där i en timme eller mer är ju faktiskt skrämmande! Hade det gått, hade vi sluppit denna diskussion och att ändra på priser. :(

tuffetore80

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
R1-03
Lam-Kaka skrev:
Helvete också.. satte in pengarna idag..satte in 250$ istället för 247$ nu när jag kommer hem så ser jag att det ska vara 1950:- och nu kollar jag på kvitot det står:

Motsvarande sek:1898.75:- motagarens banks kostnad - uttag konto nr xxxx-xx.xxxx-x sek - belopp 2023,75:-

va fan hur ska jag göra nu då helt plötsligt har jag satt in för lite... :4skrika

Nej dollarn ändras inte bara sek....

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Sedan åker jag till Visby imorgon och kommer tillbaka på måndag morgon. Det betyder att det är lugnt på www.cuihan.com och uppdateringar av betalda.
Jag har fått in över hundra betalande bara idag och har inte en chans att fixa uppdateringen innan tisdagen. Kommer inte att svara på PM eller mail så PM:a inte för det går inte in fler än 300 PM och jag ligger på 170 idag. Betar av de när jag är hemma igen.

Håll tråden vid liv så hörs vi på måndag igen. :tummenupp

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Sam skrev:
Sedan åker jag till Visby imorgon och kommer tillbaka på måndag morgon. Det betyder att det är lugnt på www.cuihan.com och uppdateringar av betalda.
Jag har fått in över hundra betalande bara idag och har inte en chans att fixa uppdateringen innan tisdagen. Kommer inte att svara på PM eller mail så PM:a inte för det går inte in fler än 300 PM och jag ligger på 170 idag. Betar av de när jag är hemma igen.

Håll tråden vid liv så hörs vi på måndag igen. :tummenupp

Ha det gött! :Bugar

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
ni som skulle ha hojjen uppskickad till västernorrland t ex sundsvall, har ni dragit ihop ett gäng som hjälper till med transporten till sundsvall eller ö-sund eller nåt liknande? tråden växer ju så pass jäkla fort så jag årkar inte sitta och leta igenom ett 20-tal sidor... jag bor i alla fall i sollefteå *ca 10mil från sundsvall* om ni är ett gäng så pm:a mej så jag också kan hoppa på isf.. :)

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
GG EC300
betalade in i SEK för 5st cyklar tog 250*5 = 1250$ (9618:) kassörskan visste inte hur man gjorde en utlandsinsättning så hon ringde till banken i bjärum och dom sa att hon skulle sätta in på bankgiro istället, då stod det inte på hemsidan att man skulle betala 1950:- per hoj.. måste jag springa dit igen nu innan måndag och sätta in 132:-?

Last edited:

NuclearX

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2004
Hoj
Kåteem
Pasi skrev:
Nothing beats cubic inches! :rock Klart du oxå ska ha en 100cc.

Nothing beats fjädring på BÅDA hjulen Pasi!! :D

SKulle inte du byta till en sån?

Min 307 ska jag iof ge i present till lillbrorsan på 4år.

Pasi

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
KTM
NuclearX skrev:
Nothing beats fjädring på BÅDA hjulen Pasi!! :D

SKulle inte du byta till en sån?

Min 307 ska jag iof ge i present till lillbrorsan på 4år.

Jag började vackla lite och behåller 311. Hoppas ni får ihop rätt antal ändå.

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
säxsäxsti
davve- skrev:
betalade in i SEK för 5st cyklar tog 250*5 = 1250$ (9618:) kassörskan visste inte hur man gjorde en utlandsinsättning så hon ringde till banken i bjärum och dom sa att hon skulle sätta in på bankgiro istället, då stod det inte på hemsidan att man skulle betala 1950:- per hoj.. måste jag springa dit igen nu innan måndag och sätta in 132:-?

exakt så gjorde jag också

varty lite för lite för mig med, så jag satte in 250 spänn till

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
jag är mycket sugen på en, men så slog mig tanken. vad ska jag ha den till? VAR kan jag köra nånstans? Nu när det är 88sidor med inlägg och jag bara läste 2-3st så undrar jag, vilken hoj gäller? priset ligger på $250? något annat man bör veta?

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
scud skrev:
jag är mycket sugen på en, men så slog mig tanken. vad ska jag ha den till? VAR kan jag köra nånstans? Nu när det är 88sidor med inlägg och jag bara läste 2-3st så undrar jag, vilken hoj gäller? priset ligger på $250? något annat man bör veta?

Försent att beställa så tyvärr...

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
scud skrev:

Ja, att beställningstiden är ute.

:)

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
skit, misstänkte att de kunde va så, men ville inte fråga :)
får väl ta in en egen container då :rofl

Men var har ni tänkt köra dem?

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Så betalat och klart över internet nu! Hoppas att allt blev som det skulle bara. Håller tummarna för att allt ska gå bra nu! Sam och Marcus, ni ska ha stora creds för detta! Även om jag inte fått minimoton än. hehe :Bugar

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
*Foxen* skrev:
ni som skulle ha hojjen uppskickad till västernorrland t ex sundsvall, har ni dragit ihop ett gäng som hjälper till med transporten till sundsvall eller ö-sund eller nåt liknande? tråden växer ju så pass jäkla fort så jag årkar inte sitta och leta igenom ett 20-tal sidor... jag bor i alla fall i sollefteå *ca 10mil från sundsvall* om ni är ett gäng så pm:a mej så jag också kan hoppa på isf.. :)

Kolla på hemsidan för betalande personer. Där står postnummer, då kan du PM:a dom.

Ville bara ge dig ett tips eftersom de andra heller inte orkar läsa 20 sidor och då missar ditt inlägg.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
scud skrev:
skit, misstänkte att de kunde va så, men ville inte fråga :)
får väl ta in en egen container då :rofl

Men var har ni tänkt köra dem?

Endel har tydligen tänkt att gasa olagligt på allmänväg men det finns lagliga alternativ. Inhägnatområde, gocartbanor både innom och utomhus är det vanligaste alternativen förutom renodlade minimotobanor då förståss.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM