tuffetore80 skrev:En enkel lösning borde väl bara att när alla har betalat in sina pengar tar sam och kollar insättningarna på sitt konto.
*Där står ju vem som betalat in samt pers.nr.
*Sen sorterar han upp alla som skall till respektive stad/ort på listor, skickar listor till dom som har hand om dom olika transporterna tex. webspy får listan som tillhör sthlm.
*Sen kan ju dom enkelt bara ta leg, så kanske man slipper alla kvitton.
Bara ett förslag....
DEt är så det är tänkt.
Sedan kan ni som har gjort insättning på dollarkontot sova lugnt. Det som ligger där är trygg och ni har era minimotos till det priset.
Att svenska priser på hemsidan inte är direkt knuten till 7.7 dvs. dagens kurs beror helt enkelt på att nu får jag göra transfereringen och ta valutarisken. När jag knallar till banken imorgon är dollarn kanske 7.80 . Jag har redovisat priserna i dollar som vi har fått, men skall vi betala i svenska kronor är det omöjligt att springa till banken varje dag och överföra. Jag har ingen lust att betala dessa ändringar från egen ficka för vi har inga marginaler i vårt köp. Köpet som sådant går på plus minus noll. Förhoppningsvis INTE på minus. Så skall vi försöka klara av detta utan att låta snålheten bedra visheten
Att svenska banker inte klarar av en utlandsbetalning med mindre att man står där i en timme eller mer är ju faktiskt skrämmande! Hade det gått, hade vi sluppit denna diskussion och att ändra på priser.