Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Therudeboy

Guest
Om inte någon kollar så har dollarn gått upp något idag. I alla fall så har han räknat på ca 8sek på dollar. Priset kan inte ökats många kronor.
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Spiken skrev:
Från början var det snack om runt 2000:-, med diffning en hundring upp eller ner. Problemet i sig är att jag sitter på endast 1900:- till sista september, och då gör 50 spänn en jävla skillnad. At sen sam gör sig en liten hacka på det hela tycker jag kan vara rätt, bara man är ärlig och går ut med det.
Men nu tycker jag det varit ett sådant snack om att den här grejen inte går ut på att någon tjänar pengar, så det var därför jag reagerade.
Kan ju dock ha fel i vad jag säger, och jag vill verkligen påpeka detta då jag inte är ute efter att hänga ut Sam på något sätt o vis. Men det kanske är omoraliskt att ställa lite kritiska frågor i dina och många andras öron?

MvH
F.Attig Student


Du är modig du som köper en leksak och inte har råd med 50 kr helt plötsligt. Hur hade du tänkt att betala för frakten sen ? eller bor du vid hamnen dit containern kommer?
 

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Strömstad
Hoj
CBR 1000 RR
MostWanted_NKPG skrev:
sjänker alla en hundring då blir det lite.. nästan så han tjänar multum..


Jag tar Lätt med mig en hundring och en flaska vodka och ger tillhan som ger mig mina leksaker.
Tycker jag förövrigt alla kan göra faktiskt.
100 spänn har ni råd att ge bort, fan,d et ju inte ens 2 öl påkrogen ju !


Och nu längtar jag Febrilt efter mina nya boys toys !
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Therudeboy skrev:
Om inte någon kollar så har dollarn gått upp något idag. I alla fall så har han räknat på ca 8sek på dollar. Priset kan inte ökats många kronor.

Ja men det är ju skitsamma om dollarn gått upp eller ner när han har ett fast pris i dollar gentemot tillverkaren! Men vi som har satt in tex 247$ för en 14e har ju gjort vår förpliktelse och betalat det som hojen kostar! Sen om dollarn så stiger till 100kr spelar ju ingen roll! Endast för de som betalar i svenska kronor har det någon betydelse!
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Maxxi skrev:
Ja men det är ju skitsamma om dollarn gått upp eller ner när han har ett fast pris i dollar gentemot tillverkaren! Men vi som har satt in tex 247$ för en 14e har ju gjort vår förpliktelse och betalat det som hojen kostar! Sen om dollarn så stiger till 100kr spelar ju ingen roll! Endast för de som betalar i svenska kronor har det någon betydelse!

Ps. Och inte fan har dollarn gått upp med 40öre sedan jag lämnade banken kl 14.00! Då är det i såfall världsrekord i valutakurssvängningar vi talar om!
 

walste

Nu med Titan i kroppen
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Mmm....
Maxxi skrev:
Ja men det är ju skitsamma om dollarn gått upp eller ner när han har ett fast pris i dollar gentemot tillverkaren! Men vi som har satt in tex 247$ för en 14e har ju gjort vår förpliktelse och betalat det som hojen kostar! Sen om dollarn så stiger till 100kr spelar ju ingen roll! Endast för de som betalar i svenska kronor har det någon betydelse!

Jag tror inte att du behöver vara orolig över DIN betalning, den är ju redan klar du har ju satt in dom pengar du skulle sätta in
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Kawwa skrev:
Du är modig du som köper en leksak och inte har råd med 50 kr helt plötsligt. Hur hade du tänkt att betala för frakten sen ? eller bor du vid hamnen dit containern kommer?
Modig? Var det en pikning, för isf. förstår jag inte vad du vill ha ut av den? Det är en intresselista jag ligger på, vilket betyder att jag är intresserad av att köpa. Inte att jag MÅSTE.
Prylarna kommer dessutom inte förens i november, vilket betyder att det inte är något problem penningamässigt?
 

MSR

foamproductions.net
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
R1, Honda CR125, Fighter XS
Maxxi skrev:
Ja men det är ju skitsamma om dollarn gått upp eller ner när han har ett fast pris i dollar gentemot tillverkaren! Men vi som har satt in tex 247$ för en 14e har ju gjort vår förpliktelse och betalat det som hojen kostar! Sen om dollarn så stiger till 100kr spelar ju ingen roll! Endast för de som betalar i svenska kronor har det någon betydelse!

och vi som har gjort en utlandsinsättning/betalning för vår del e det lugnt alltså ??? eller ???
 

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Sicket liv det blev... Sam tar väl en valutarisk då hans bg-konto inte är knutet till dollarn? Han kanske får pytsa över pengarna ett pag ggr per dag och då blir det flera växlingsavgifter/överföringsavgifter som han får ta.

Å andra sidan kanske de som tycker höjningen var hög fortfarande knalla till banken, dividera med en bankkassörska i ett par timmar och åka på en avgift mellan 0-350 sek :confused:

Jag och två kompisar beställde tre minisar genom mitt nick och jag förde själv över pengarna via utl.bet inatt. Utslaget på tre blev summan rätt nära 1950/st inkl lite dricks och bankens avgift. I efterhand hade jag hellre gjort en bankgirobetalning då det är färre saker som kan gå snett....
 

tuffetore80

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Sotenäs/Sthlm
Hoj
R1-03
Kawwa skrev:
Jo jo, men problemen börjar om någon försöker luras. Hävdar bestämt att dom har betalat. Vad räknas som giltigt bevis för att transaktionen verkligen ägt rum ?

En enkel lösning borde väl bara att när alla har betalat in sina pengar tar sam och kollar insättningarna på sitt konto.

*Där står ju vem som betalat in samt pers.nr.

*Sen sorterar han upp alla som skall till respektive stad/ort på listor, skickar listor till dom som har hand om dom olika transporterna tex. webspy får listan som tillhör sthlm.

*Sen kan ju dom enkelt bara ta leg, så kanske man slipper alla kvitton.

Bara ett förslag....
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Spiken skrev:
Modig? Var det en pikning, för isf. förstår jag inte vad du vill ha ut av den? Det är en intresselista jag ligger på, vilket betyder att jag är intresserad av att köpa. Inte att jag MÅSTE.
Prylarna kommer dessutom inte förens i november, vilket betyder att det inte är något problem penningamässigt?

Nej, det var ingen pikning.

Jag skall heller inte lära dig förnuft och ekonomi, hur du gör är din ensak.
Låter bara lite tight att få ihop det hela med mat och andra utgifter om man ligger och surfar med en 50lapp som kan stjälpa ekonomin, oförutsedda utgifter kan dyka upp. MEN som sagt, det är dina bekymmer.
 

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
motorynka
Pasi skrev:
Hmm, hur funkar det med kvitto ifall man betalar via Internet, tänkte nämligen göra samma sak?


I början var det DOLLARS som betalades till ett DOLLARKONTO .. eftersom det varit mkt strul .. eftersom man normalt inte gör en utlandsbetalning till samma land närvarar i så har det strulat... Så nu ere BANKGIRO som gäller och priset har höjts lite pågrund av att troligen så måste SAM överföra pengarna till DOLLARKONTOT samt att det måste SEK växlas till USD... :tummenupp

//NOBY
 

Pasi

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
NOBY skrev:
I början var det DOLLARS som betalades till ett DOLLARKONTO .. eftersom det varit mkt strul .. eftersom man normalt inte gör en utlandsbetalning till samma land närvarar i så har det strulat... Så nu ere BANKGIRO som gäller och priset har höjts lite pågrund av att troligen så måste SAM överföra pengarna till DOLLARKONTOT samt att det måste SEK växlas till USD... :tummenupp

//NOBY

Hmm, har du citerat fel inlägg? :va
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Helvete också.. satte in pengarna idag..satte in 250$ istället för 247$ nu när jag kommer hem så ser jag att det ska vara 1950:- och nu kollar jag på kvitot det står:

Motsvarande sek:1898.75:- motagarens banks kostnad - uttag konto nr xxxx-xx.xxxx-x sek - belopp 2023,75:-

va fan hur ska jag göra nu då helt plötsligt har jag satt in för lite... :4skrika
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top