Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Nånstans....
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
BillS skrev:
En liten fråga dock; när jag skulle betala in stog det att banken till iban numret se3680000823960370244618 var SWEDSESS SWEDBANK? Fler än jag som fått det? Betalade via föreningssparbanken, tog 15 min kostade 125kr :)
Jag fick precis samma!
Jag pm:a Sam efter betalning och han sa att allt såg ok ut.
Så du kan ta det lugnt och luta dig tillbaka, snart dimper en "kinamoppe" ner
hemma hos dig :tummenupp
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Asken skrev:
Inte heller mitt bankkontor kunde med att sköta betalningen...

De ringde idag och sa att de hade ordnat det genom kontoret i Stockholm och att killen där var måttligt road av alla samtal han fick angående detta.


Hehehehe, snart så blir det en 2 veckors kurs för banktjänstemän om hur man sköter en utlandsbetalning :D :D Det blev dyrt för samhället denna grej som vi drog igång här :yoparty :yoparty :yoparty
 

Therudeboy

Guest
Kawwa skrev:
Hehehehe, snart så blir det en 2 veckors kurs för banktjänstemän om hur man sköter en utlandsbetalning :D :D Det blev dyrt för samhället denna grej som vi drog igång här :yoparty :yoparty :yoparty








Jag vet inte hur det är med era banker men här i lilla Anderstorp har vi en utlandsavdelning på banken. Dem klarar allt i alla fall :)
 

CBR900RR

Guest
Kawwa skrev:
Hehehehe, snart så blir det en 2 veckors kurs för banktjänstemän om hur man sköter en utlandsbetalning :D :D Det blev dyrt för samhället denna grej som vi drog igång här :yoparty :yoparty :yoparty


Varför inte betala via bg som SAM uppmanar till på hans sida? Betydligt enklare. :fyllisar
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
BillS skrev:
Då har även jag betalt då! Efter betalningen kom en annan kille fram som också jobbade på banken och frågade om jag skulle köpa minihoj via länk på sporthoj :D En liten fråga dock; när jag skulle betala in stog det att banken till iban numret se3680000823960370244618 var SWEDSESS SWEDBANK? Fler än jag som fått det? Betalade via föreningssparbanken, tog 15 min kostade 125kr :)

Den utlandsansvarige gjorde en enkel dollaröverföring från mitt konto till sam´s dollarkonto hos föreningssparbanken. gick på 2 minuter när jag var reggad i systemet. Varför gjorde du inte så?

//jaG
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
OK...

Vill inte va gniden men har några frågor..

I priset så står det att det ingår landtransport... är det transporten från båten till lastbilen som sen skall upp hit till sthlm? den skall vi betala 100:- för när vi väl hämtar hojen. dvs 100:- till killen på plats, dvs i näven på han. helt ok för mig!!

sen står det att Totalt pris för en cig14e är 1950 SEK. Tidigare stod det att det var $247. $247 är idag ungefär1836 kr... men låt oss säga att det är 1850 SEK. dvs 100 SEK mindre än "totalt" pris.
Kikar man bara på den modellen så blir det då runt en 55 000 SEK över.
Nu vet jag inte om ni inte skrivit upp alla kostnader för beställningen eller om jag missat nåt i nåns inlägg... Och tycker defenetivt att ni som roddar detta skall ha nåt för det. Men, ja... som sagt, har jag missat nåt eller är dessa 55papp det som ni vill ha för att ni gör detta? Helt ok för mig ... men lägg in det på sidan i så fall :tummenupp !
Och jag förutsätter att när vi pratar $ så pratar vi USD!

tjing

Bra jobb.. :tummenupp
 

MSR

foamproductions.net
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
R1, Honda CR125, Fighter XS
KaZ skrev:
är det transporten från båten till lastbilen som sen skall upp hit till sthlm?

Tror att ovan nämnda "landtransporten" täcker GBG till Trollhättan.. och att dem där 100:- e för lastbilen till Sthlm+Butiken !!! (gissnig)
 
Last edited:

Balthazar

Balans
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Dalby
Hoj
cr250 + rd350 = meck
Minisugen

Nu är jag också medlem i den nervösa klubben som har betaltoch PMat. Med bara två månaders nervöst väntande.

Funderade ett litet tag på att montera mindre hjul på min lillgixxer för att få Mini känslan. :tungan. Men gav upp det lika fort. Man får väll följa de kommande 2000inläggen för att fördriva tiden :corn .
 

apriliahasse

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
Gixxer
Balthazar skrev:
Nu är jag också medlem i den nervösa klubben som har betaltoch PMat. Med bara två månaders nervöst väntande.

Funderade ett litet tag på att montera mindre hjul på min lillgixxer för att få Mini känslan. :tungan. Men gav upp det lika fort. Man får väll följa de kommande 2000inläggen för att fördriva tiden :corn .


Hej,

Har ni redan bestält dem?

/Hans.
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
KaZ skrev:
OK...

Vill inte va gniden men har några frågor..

I priset så står det att det ingår landtransport... är det transporten från båten till lastbilen som sen skall upp hit till sthlm? den skall vi betala 100:- för när vi väl hämtar hojen. dvs 100:- till killen på plats, dvs i näven på han. helt ok för mig!!

sen står det att Totalt pris för en cig14e är 1950 SEK. Tidigare stod det att det var $247. $247 är idag ungefär1836 kr... men låt oss säga att det är 1850 SEK. dvs 100 SEK mindre än "totalt" pris.
Kikar man bara på den modellen så blir det då runt en 55 000 SEK över.
Nu vet jag inte om ni inte skrivit upp alla kostnader för beställningen eller om jag missat nåt i nåns inlägg... Och tycker defenetivt att ni som roddar detta skall ha nåt för det. Men, ja... som sagt, har jag missat nåt eller är dessa 55papp det som ni vill ha för att ni gör detta? Helt ok för mig ... men lägg in det på sidan i så fall :tummenupp !
Och jag förutsätter att när vi pratar $ så pratar vi USD!

tjing

Bra jobb.. :tummenupp


Som åskådare till hela detta spektaklet så hade jag tyckt det var helballt!!!!

:D :D :D :tummenupp
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Hehe... Vi "stockholmare" får val ta en sväng på sveavägen någon onsdag i början på sommaren.. Stanna till vid MCD tillsammans med de stora grabbarna.. :tungan

Hehe.. Tänk er synen med bisvärmpå ett 50 tal minihojar som surrar fram till mcd i kvällningen :yoparty
 

ItePiru

Hemma igen
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Finland
Hoj
ZX-10R -04
KaZ skrev:
OK...

sen står det att Totalt pris för en cig14e är 1950 SEK. Tidigare stod det att det var $247. $247 är idag ungefär1836 kr...

tjing

Bra jobb.. :tummenupp


Kaz, du har fel kurs. Växlar du 1836SEK i banken så får du bara $239.5. Man ska räkna med köpkurs och inte med säljkurs.

1950SEK är väl $254 med dagens kurs, men det finns risk att dollar kursen går up innan Sam har hunnit växla pengar.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
ItePiru skrev:
Kaz, du har fel kurs. Växlar du 1836SEK i banken så får du bara $239.5. Man ska räkna med köpkurs och inte med säljkurs.

1950SEK är väl $254 med dagens kurs, men det finns risk att dollar kursen går up innan Sam har hunnit växla pengar.

My misstake! :tummenupp

tjing
 

Silverstone

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
växjö
Hoj
honda
dollarn står i 7,57
vi säger 7.60 gånger = 247 usd =1877 svenska cash inte 1950, han skriver ju 1950 för han dra av för växlingen han få göra till dollar för dom som satt in i svenska kr.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Silverstone skrev:
dollarn står i 7,57
vi säger 7.60 gånger = 247 usd =1877 svenska cash inte 1950, han skriver ju 1950 för han dra av för växlingen han få göra till dollar för dom som satt in i svenska kr.

Skit samma, jag har betalt in 3900:- så nu har han på min lott täckning för valutakurser å vxl.avg.

Dock, en lite liten sak.. när alla SEK inkommit på bankgirot... så lär han växla dem i en klump till dollar... dvs 1st avg. kanske något högre men knappast låt oss säga samma som om han växlat 1 gång för varje som satt in pengar i SEK.

jajaja, Skit samma...

Ta hem hojarna nu! :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top