Surfnisse
XLV
Vet inte hur ja ska göra i morgon,
Norr eller söder
Hjälp!!!
Norr eller söder
Hjälp!!!
Vet inte hur ja ska göra i morgon,
Norr eller söder
Hjälp!!!
Norr eller söder
Hjälp!!!
Surfar gör man på de södra graderna såklart!
Jag kommer också! (Upplandsväsby) Ställde t.o.m hojen i trapphuset nu efter jobbet, så jag kan sova 10 min längre i morgonbitti!
Sov gott
Japp! Och det är så troligt att jag kommer, så jag skriver upp mig nu.
Och man ska definitivt inte känna att måste "hänga på" nån, för helt plötsligt kommer det komma ett möte eller en skarp kurva, så är det bara.
Kör efter eget huvud!
Möjligen placerar sig de som anser sig vara extra långsamma bäst längre fram i ledet.
Tycker vi tar oss till Rosenhill för något att tugga på och där tas vidare beslut, beroende på Väder & Vind. Ankarudden kanske är stängd(?) och är väl inte direkt något Bikers Corner heller....Men vi ska såklart åka dit & vända - alltid ända till vägen tar slut
Men resplan kan vi ta vid 11 imorrn.
hejhej
------------------------------------------------------------
Resväg: TBD... (t.ex. söderut mot Torö enligt tidigare förslag)
Hitta till samlingsplatsen:
Shell i Botkyrka (Sankt Botvids Väg 3, 145 65 NORSBORG) - http://www.hitta.se
Jag ska med på körningen den 4/10-2008:
1. Sjånadrotten
2. Foxxen (beror på väder, tempo och startplats)
3. Fru Foxxen (beror på väder, tempo och startplats)
4. nordicbiker
5. vmx-anders (på xjr)
6. vill ha (förhandlingar pågår)
7.
8.
9.
P.S: Tempot bör kunna passa alla. Dessutom viktigt att vi vet vilka som är med i gruppen, samt kommunicera vilken väg vi kommer att åka.
P.P.S: Gräset är alltid grönare på andra sidan stan, så vi från norr åker gärna söderöver, medans södertörn-folket helst önskar köra vilse i Roslagen. ;o) Har inte varit neråt Södertörn på månader, så det är nog bland de sista tillfällena i år. Ser med glädje fram emot större aktivitet till våren igen.
Om allt går o planerat så hämtar jag ut Ninjan på måndag em från verkstadt, jawohl!! Sen ser ni mig i en snabbare version ett tag framöver
Om allt går o planerat så hämtar jag ut Ninjan på måndag em från verkstadt, jawohl!! Sen ser ni mig i en snabbare version ett tag framöver
Resväg: TBD... (t.ex. söderut mot Torö enligt tidigare förslag)
Hitta till samlingsplatsen:
Shell i Botkyrka (Sankt Botvids Väg 3, 145 65 NORSBORG) - http://www.hitta.se
Jag ska med på körningen den 4/10-2008:
1. Sjånadrotten
2. Foxxen (beror på väder, tempo och startplats)
3. Fru Foxxen (beror på väder, tempo och startplats)
4. nordicbiker
5. vmx-anders (på xjr)
6. vill ha (förhandlingar pågår)
7.
Då e man hemma igen efter att ha avslutat dagen med lite MC-vask. Hoppas alla kom hem OK? Skoj även om det iaf till en början var både blött, lerigt och lövigt.... Bättre på vägen hem faktiskt.
Jaja, snart är det vår igen så vi kan hålla lite mer tempo i böjarna
tack själv för bra vägval+tempohållning på min tripp stod det 34,6 mil när jag parkerade i garaget (för ett tag.....)
syns till våren !!!
/dennis
Jahaja, då var södra rundan avklarad, 7 blev vi och på min mätare stod det nu efteråt 24mil, men jag hade väl nästan kortast att åka...
Himla trevligt var det i allafall och t.o.m. för mig blev det ett par positiva vägöverraskningar (& då bor jag ändå på den sidan stan OCH körde först...(?))
Slagsta-s:tälje-pershagen-mörkö-skanssundet-rosenhill-sorunda-herrhamra-torö-ankarudden-nynäs-strandpromenaden-ösmo-grödby-tungelsta-(bulten-pålamalm-huddinge, i mitt fall).
Ösmo-Grödby var riktigt skoj, den var delvis grusväg före sommaren, men ny "ny"-asfalterad..
Extra kul var det med den bilträff med mest "minibilar" som var vid rosenhill, med lite austin,cittror,fiat,messerschmitt's och några bilmärken man aldrig hört talas om... t.ex. den tyska Goggomobilen(tillv. -55 till -69). En röd -57'a stod där & blänkte i solskenet.
Att det var Kanelbullens dag var ju inte helt fel heller, även om jag tog en räkmacka (!)
Det kommer nog någon ytterligare varm och solig helg innan vintern!
hejhej
Anders
BTW, på bild 2 så ser man hur vi "McDonaldsåkare" parkerar
BTW, på bild 2 så ser man hur vi "McDonaldsåkare" parkerar
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |