Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

namnlös

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Hoj
CB900,FZR1000,CBR 929,TL1000S,F6S S2R
Nostalgi från i sommras!! Gott nytt år

Bifogat

• Bild013.jpg
    Bild013.jpg
    104.5 KB · Visningar: 45
  • Bild002.jpg
    Bild002.jpg
    139.1 KB · Visningar: 44

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
Jag faller in i skaran och önskar er alla ett..

Gott nytt år och god fortsättning till nästa säsong :squid

Kan vi inte köra ett litet "Best of.." nu när det är runt nyår. Typ. vad som varit roligast och bästa minnet från årets alla gruppkörningar:)

Ex. mitt bästa minne är första norrundan vi drog bl.a till vaxholm, bra fika och grymt väder:) Samtidigt har det varit skitroligt att träffa alla nya och gamla ansikten varje torsdagskväll:tummenupp

Edit: slänger in ett par bilder...

Bifogat

• 20081012044.jpg
    20081012044.jpg
    217.7 KB · Visningar: 49
  • 20081012045.jpg
    20081012045.jpg
    224.9 KB · Visningar: 46
  • PICT3928.JPG
    PICT3928.JPG
    227.4 KB · Visningar: 55

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Jag faller in i skaran och önskar er alla ett..

Gott nytt år och god fortsättning till nästa säsong :squid

Kan vi inte köra ett litet "Best of.." nu när det är runt nyår. Typ. vad som varit roligast och bästa minnet från årets alla gruppkörningar:)

Mkt svårt att välja nån bästa-runda men neråt Gnesta-hållet till var det ju grymt fina vägar(trots strulande laddning på hojen):tummenupp ,för övrigt vill man ju komma ihåg Thom@s tempo:yoparty ,nilax alla avatarer(och hojar...:va ):D ,boatdrinks stoppie-ambitioner med fetgrisen:yoparty ,och dr.peppers alla grymma vägval som vi åkt under året:tummenupp

Bäst måste nog ändå vara allt nytt folk man träffat på både torsdagar och onsdagar,vissa ska man ju till och med ut å svinga en bägare med....:)

Sköt (om) er !!

//dennis

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag minns specielt andra gruppkörningen jag var med på och vi åkte bland annat bulten (första gången någonsin för mig) det var grymt.

Ett annat roligt minne är den gången vi körde vaxholm / åkersbergas utkanter / vallentuna.
Det var Nilax som körde först och det var "gasa helvete tempo" och så möter vi en snutbil som kör blåljus :D

Edit: juste S&S på barkarby får vi inte glömma, grymt kul :)

Last edited:

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Faan va jag blir åksugen av å se dessa bilder!!!

kan vi inte snabbspola till den 17:e å bärrs, sen till mc-mässan och sen hoppa direkt in i april?

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
ja för fan... Gott Nytt År på er! ...ser fram emot ett nytt år med körningar!

Bäst i år?, -har faktiskt inget i tanken, tycker alla körningar var kanon. Som skrevs tidigare, jäkligt trevligt folk, skön blandning hojar, bra vägar mm.

Tycker vi kan vara glada att det var relativt olycksfritt jämfört med 2007. Kommer dock ihåg en viss mobiltelefon som alltid åkte ur fickan, -ingen nämnd ingen glömd :pannkyss

Vi ses på Akkurat!!!

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Bilderna m1cke postade var från höstens mest perfekta repa helt klart. Sol, blå himmel och en skara fint folk att åka hoj med. Ojojoj.. vilken svår abstinens jag får när jag ser bilderna.

Tråkigaste händelsen är oturen som följt nilax med ninjan, trevligt dock att den kom sej i ordning och foten fungerar igen!

Några sköna gasa-helvete minnen har jag från norrsidan. På en av norrundorna fick nilax lillhonda spö av nummerplåten, (iaf bakdäcket) :) :hihi

Har några kära minnen där jag tom lyckades spöa Bäckfajjer på Barkarby strippen. Kul arr det där, synnerligen kul att piska Mille med lillhyndan :)

Sammantaget när man summerar 08 så kanske vädret inte varit det bästa, men vi har fått många fina repor och jag har fått lära känna massa nytt trevligt folk!! Kul att vi ska ses snart över lite bira å mat!!

P.S. Kommer "bumpa" listan för Akkurat snart för att hålla den uppdaterad.

Gott nytt på er vänner, ses nästa år!

kan vi inte snabbspola till den 17:e å bärrs, sen till mc-mässan och sen hoppa direkt in i april?

Å hur fan hade du tänkt jag skulle hinna med ett hojbyte då din jävel?! :va :mad: :D

Last edited:

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Faan va jag blir åksugen av å se dessa bilder!!!

Å hur skulle jag hinna få klar min hoj dåra:va :va

iofs - på med tank och kåpor,bakhjulet kan man ju köra med som det är - nya kåpskruvar har jag redan så det går nog.....:confused:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag som inte var med 2007, Vad för typer av olyckor var det? någon som skadade sig ? :S

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Jag som inte var med 2007, Vad för typer av olyckor var det? någon som skadade sig ? :S

Har bara ett minne av en hoj som hamnade i spenaten det året, iaf när jag var med. Föraren klarade sej tack och lov, men hojen fick sej en törn. Tror det var rullgruset i en kurva runt Bornsjön som ställde till det.

Lite O.T. Men i enda bilen som stannade satt en sjuksyrra :tummenupp

Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure

Jorå, avåkningen runt Bornsjön, sen ett Rådjur i sidan på Rindö i 180 km/h (lugnt tempo:va ), gick bra tack vare farten, rådjuret (ett kid) däckade men bågen var faktiskt kvar på vägen (piloten var Brunn)

Några haverier var det, påbackningar av MC vid parkering osv...

Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Behållningen med året som gått är ju helt klart alla nya vänner jag fått!! Tack alla för det som varit och nu väntar ju en ny säsong om ett par månader. Kanske blir den ännu bättre.. det lär inte bli så många hojbyten dock, däremot mer åka och bankurser.

Gott Nytt alla glada!!

/Nilax

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Sämsta var vädret ett par gånger ... kom till Norrtull och det hällregnade. Det bästa var resten :)

Kommer speciellt ihåg en gång i våras när vi var i Gripsholm, och jag avvek tidigare eftersom jag hade en bit hem ... solnedgång, tom motorväg och livet kändes underbart.

Skall bli spännande att se vilka som dyker upp med nya hojar vårens första runda!

Extra tack till Pepper och Tom@s som ofta tog täten och visade oss andra vägen.

Gott slut och nytt år!

UNIA

Medlem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Aprilia Tuono
Det har varit kul o träffa nya ansikten under året samt att man fått prova lite nya vägar på norrsidan.
Dr.Pepper: Hoppas du finner en ny hoj till säsongen.
Nilax: Att du får bättra tur med dina hojar inför säsongen.
Dema2: Ska bli kul o se slutresultatet.

Önskar er alla ett GOTT SLUT och hoppas att kommande året bara blir till det bättre.

//Marko

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Å hur fan hade du tänkt jag skulle hinna med ett hojbyte då din jävel?! :va :mad: :D
Meeh! Skit i å sälja, komplettera istället :)

Å hur skulle jag hinna få klar min hoj dåra:va :va

iofs - på med tank och kåpor,bakhjulet kan man ju köra med som det är - nya kåpskruvar har jag redan så det går nog.....:confused:

Du ser! Inga problem:tummenupp

Vi kan ju kompromissa å klämma in nån helg i snabbspolandet... behöver byta framdäck, det sliter att träna stoppies:yoparty

Last edited:

RedHelmet

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
FZ6-S S2
Kan bara sälla mig till alla lyckönskares skara inför nästa år.
Med TVÅ nya däck kan det väl inte bli annat än bra!
Med lite planering av bana mm blir framtiden bara bättre!!

Förutom de ledande positionerna vid våra resor, vill jag gärna tacka Boatdrink för alla slutpositioner som minsann hållit ihop skaran!!
Gott nytt! Ljusare, Ljusare, ljusare...
Reidun

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Bumpar listan så den är så vi håller den aktuell. Dvs någon som bangar tar bort sej från listan så det finns plats för någon ny. Vi har 12 matplatser bokade. Övriga som vill hoppas jag kommer och tar ett par öl med oss! :tummenupp

Listan so far:

Tid & Plats: Lördag den 17:e Januari, 19.00 på Akkurat

Jag vill komma, och jag vill käka/inte käka:

1. Dr.Pepper - Tänker käka på Akkurat
2. mnrider - Tänker käka på Akkurat
3. unclesam - Tänker käka på Akkurat
4. DollarKatten - Bira och antagligen mat
5. Boatdrinks - Mat är ju både gott å nyttit
6. Cruella - Mat är trevligt, det vill jag ha
7. deMa2 - allt en vuxen karl behöver finns ju i ölen
8. saeco12 - Mat å starköl
9. Tom@s - Mat - bira
10. Nilax - mat och bira
11. omega3 - mat+förfriskning (lite hångel)
12. Reidun öl och mat!

13. EQ - Tänker käka och Öla till det på Akkurat

En reservlista för sådana som kanske tänker komma. Det är ju ändå två veckor kvar så man vet ju inte vad planerna då är...

1. Vampyrtrollet + hennes bihang. (kanske mat)
2.
3.

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
bara så att man vet om man ska passa sig - kommer omega3 att springa runt och spontanhångla med alla eller är det redan nån speciell utsedd :va :D

Bumpar listan så den är så vi håller den aktuell. Dvs någon som bangar tar bort sej från listan så det finns plats för någon ny. Vi har 12 matplatser bokade. Övriga som vill hoppas jag kommer och tar ett par öl med oss! :tummenupp

Listan so far:

Tid & Plats: Lördag den 17:e Januari, 19.00 på Akkurat

Jag vill komma, och jag vill käka/inte käka:

1. Dr.Pepper - Tänker käka på Akkurat
2. mnrider - Tänker käka på Akkurat
3. unclesam - Tänker käka på Akkurat
4. DollarKatten - Bira och antagligen mat
5. Boatdrinks - Mat är ju både gott å nyttit
6. Cruella - Mat är trevligt, det vill jag ha
7. deMa2 - allt en vuxen karl behöver finns ju i ölen
8. saeco12 - Mat å starköl
9. Tom@s - Mat - bira
10. Nilax - mat och bira
11. omega3 - mat+förfriskning (lite hångel)
12. Reidun öl och mat!

13. EQ - Tänker käka och Öla till det på Akkurat

En reservlista för sådana som kanske tänker komma. Det är ju ändå två veckor kvar så man vet ju inte vad planerna då är...

1. Vampyrtrollet + hennes bihang. (kanske mat)
2.
3.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras