Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
No no nooooo, vill du att jag skall ha dylika monster för att du skall kunna köra ifrån mig i sommar? Otäckt, trodde du kände mig bättre än så.
......

"Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo 2009"?

Jag gör vad jag kan för att förse mina kombatanter med styrovilligtgjutjärn :D Hur annars ska jag kunna hänga på, kommma i kapp och förbi på min Burgman 400?

Ang ny tråd, behövs det? Inte köra vidare på en tråd alla hittar till och som vi lyckats lura en moderator att göra sticky? Ang premiärdatum så kommer vi nog till beslut under influenserna av alkohol. :fyllisar

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Premiärturen var förra gången den 24/4... kan det vara lämpligt med 23/4 i år?

Inget som hindrar att vi planerar lite extraturer innan...

Saeco... Trajja självklart... du måste ju ha en hoj som har lite själ! :D

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
23/4 låter utmärkt, jag bokar för körning. Personligen begår jag nog årspremiären senast sista helgen i mars. Förmodligen i februari om det inte ligger ett snötäcke.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Trajja självklart... du måste ju ha en hoj som har lite själ! :D

Du.. hur var det nu, var det inte Ducce som hade själen? :va :D

Ja 23:e är ganska långt fram, men visst.. förenklar möjligheterna för "smygpremiär" så det funkar!

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Bumpar jag detta en sista gång. Vi har som sagt tolv platser bokade för mat. Det gäller först till kvarn att anmäla sej här i tråden på en korrekt uppdaterad lista. Ni själva ser till att hålla era anmälningar uppdaterade genom att övervaka tråden med viss regelbundenhet.

Tid & Plats: Lördag den 17:e Januari, 19.00 på Akkurat

Jag vill komma, och jag vill käka/inte käka:

1. Dr.Pepper - Tänker käka på Akkurat
2. mnrider - Tänker käka på Akkurat
3. unclesam - Tänker käka på Akkurat
4. Boatdrinks - Mat är ju både gott å nyttit
5. Cruella - Mat är trevligt, det vill jag ha
6. deMa2 - allt en vuxen karl behöver finns ju i ölen
7. saeco12 - Mat å starköl
8. Tom@s - Mat - bira
9. Nilax - mat och bira
10. omega3 - mat+förfriskning (lite hångel)
11. EQ - Tänker käka och Öla till det på Akkurat
12. LEDIG

Max antal för att äta mat är 12 personer. Om fler vill komma är det baren som gäller.

Reservlista:
1. Nordicbiker

Sjånadrotten

Bättre Lyss;Än Att Aldrig Spänna En Båge
Gick med
11 May 2008
Hoj
DL650A V-Strom
Re: Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo 2009

Föresten, skall vi starta en ny tråd för körningar i år? Det börjar bli dax att spika ett datum i april för första turen. Kommer ihåg förra året, det var duktigt mycket folk på premiären, vi fick dela upp oss i två grupper :D

"Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo 2009"?

God fortsättning....

Ser inget egenvärde i att fortsätta på en gammal tråd på 137 sidor som nu ebbat ut i något som mest liknar välvilligt spam inom ett slutet sällskap. Tycker det är bättre att årligen börja på ny kula med en fräsch tråd, där vi åtminstone i början försöker hålla fokus på körningarna. En ny tråd har dessutom bättre förutsättningar att attahera nytt och välkommet blod till torsdagsturerna. En gammal virrig tråd motsatsen.

P.S: Ska förresten ta och starta hojen, ladda batteriet och göra en månatlig varmkörning och cirkulera oljan lite. Ser fram emot April förstås, men tänker först njuta av kvartalet med vinter.

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
Jag tycker att vi fortsätter med denna tråd i år också. Har vi inte haft den här diskussionen förut? Jag vill minnas att majoriteten vill att tråden lever kvar, och så även jag. Angående spam i tråden så lugnar det nog ner sig tills säsongen drar igång igen, och jag tycker att den nivå det ligger på nu är helt ok med tanke på rådande förhållanden.

Premiärturen var förra gången den 24/4... kan det vara lämpligt med 23/4 i år?

Inget som hindrar att vi planerar lite extraturer innan...

Saeco... Trajja självklart... du måste ju ha en hoj som har lite själ! :D

23/4 blir perfekt, kommer ihåg att det blev mörkt ganska fort på de tidiga körningarna förra året, och som sagt inget hindrar helgturer när vädret tillåter:)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Jag själv är en av dom som spammar loss i denna tråden under vinterhalvåret av den enkla anledningen att jag känner mycket folk som läser/medverkar på turerna som jag gärna håller kontakten med även under vintern. Håller med m1cke, ämnet har varit uppe till debatt minst en om inte två ggr tidigare. Dvs dessa frågor:

-Ska vi ha ny tråd för varje säsong: ja/nej
-Är det OK med irrelevant skitsnack under lågsäsong: ja/nej

Tycker som m1cke att vi kan köra på en tråd nu när det faktiskt fungerar. Under säsong så har det visserligen blivit lite rörigt med parallella körningar samma datum, och en hel del "tack för turen". Visst, kanske lite rörigt men ändå acceptabelt.

Mina 50c

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Hoj
Speed Triple
Bumpar jag detta en sista gång. Vi har som sagt tolv platser bokade för mat. Det gäller först till kvarn att anmäla sej här i tråden på en korrekt uppdaterad lista. Ni själva ser till att hålla era anmälningar uppdaterade genom att övervaka tråden med viss regelbundenhet.

Tid & Plats: Lördag den 17:e Januari, 19.00 på Akkurat

Jag vill komma, och jag vill käka/inte käka:

1. Dr.Pepper - Tänker käka på Akkurat
2. mnrider - Tänker käka på Akkurat
3. unclesam - Tänker käka på Akkurat
4. Boatdrinks - Mat är ju både gott å nyttit
5. Cruella - Mat är trevligt, det vill jag ha
6. deMa2 - allt en vuxen karl behöver finns ju i ölen
7. saeco12 - Mat å starköl
8. Tom@s - Mat - bira
9. Nilax - mat och bira
10. omega3 - mat+förfriskning (lite hångel)
11. EQ - Tänker käka och Öla till det på Akkurat
12. Pelle S Mat & lämplig Dryck
[/B]

Max antal för att äta mat är 12 personer. Om fler vill komma är det baren som gäller.

Reservlista:
1. Nordicbiker

Då det finns en plats kvar så hugger jag den:banana
(Så vidare inte Nordicbiker har förtur då han står på reservlistan)

//Pelle S

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Då det finns en plats kvar så hugger jag den:banana
(Så vidare inte Nordicbiker har förtur då han står på reservlistan)

//Pelle S

Tror "reservlistan" kom till när vampyrtrollet inte visste säkert om hon kunde komma. Det enda rimliga är att ha en lista, dvs är man först att ta platsen i listan är den din.

Mao, välkommen!

P.S: Drar ett PM till alla på listan imorgon som en påminnelse.

Last edited:

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Hallo alla! Klart vi ska fortsätta denna tråd! Varför ändra ett vinnande koncept! Där många känner varandra! En gammal beprövad tråd är det, med en mycket god stämning! :tummenupp Det om något borde väl locka många nya..?

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Lägger mitt ord för de sista åsikterna i frågan... vi har diskuterat det här ett otal gånger om tråden endast skall innehålla anmälningar och inte "svammel" om diverse annat. Ska man se det strikt så skulle egentligen inte en tråd behövas annat än vid ett fåtal tillfällen, tex vid premiärer och sista åkturen mm. Oftast är det ju alltid någon som åker med undantag kanske semestertid.

Ser detta som en liten trevlig "chattsida" då det inte handlar om åkningar, alltid kul att läsa och lägga in en åsikt eller påstående eller bara svamla av sig emellanåt.

En nyare tråd skulle hamna längre ned på listan och risken är att många inte hittar dit. Dessutom så planeras det ju ett antal diverse åkningar här förutom torsdagarna, skulle dessa inte få förekomma här då?

Som sagt, förordar att denna sida är en torsdagsåknings, -kompis, -svammel, ölkvälls, -övrigturstråd... svamlmlet brukar ebba ut vid högsäsong. Dessutom är jag nostalgisk och vill kunna blicka tillbaka och komma ihåg alla åkningar från första början :tummenupp

Ska bli kul att ses grabbar och tjejer på lördag... :fyllisar

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Kan inte annat än instämma med föregående debattinlägg. Klart tråden ska vara kvar, nu när vi har det så mysigt! Och som sagt, till alla ni som läser tråden och tycker det spammas för mycket, återkom i april och framåt, när vi börjar åka.

Ses på lördag alla 12 + nåra till dårå.

/nIlax:krama :krama

Bifogat

• formulagd2.gif
    formulagd2.gif
    56.5 KB · Visningar: 64
Last edited:

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Klart tråden ska vara kvar tycker jag :krama .

Saeco köp en Hynda, den e´ bra o´ snabb å jäkligt söt. Vi ses på lördag :fyllisar

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Nilax, ha på dig grodmössan (din avatar) på lördag! Annars kommer man kanske inte se dig bland alla festprissar... :fyllisar

Last edited:

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Lägger mitt ord för de sista åsikterna i frågan... vi har diskuterat det här ett otal gånger om tråden endast skall innehålla anmälningar och inte "svammel" om diverse annat. Ska man se det strikt så skulle egentligen inte en tråd behövas annat än vid ett fåtal tillfällen, tex vid premiärer och sista åkturen mm. Oftast är det ju alltid någon som åker med undantag kanske semestertid.

Ser detta som en liten trevlig "chattsida" då det inte handlar om åkningar, alltid kul att läsa och lägga in en åsikt eller påstående eller bara svamla av sig emellanåt.

En nyare tråd skulle hamna längre ned på listan och risken är att många inte hittar dit. Dessutom så planeras det ju ett antal diverse åkningar här förutom torsdagarna, skulle dessa inte få förekomma här då?

Som sagt, förordar att denna sida är en torsdagsåknings, -kompis, -svammel, ölkvälls, -övrigturstråd... svamlmlet brukar ebba ut vid högsäsong. Dessutom är jag nostalgisk och vill kunna blicka tillbaka och komma ihåg alla åkningar från första början :tummenupp

Ska bli kul att ses grabbar och tjejer på lördag... :fyllisar

:fakta :fakta

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Nilax, ha på dig grodmössan (din avatar) på lördag! Annars kommer man kanske inte se dig bland alla festprissar... :fyllisar

Tyvärr så är katten folkilsken och jag törs inte gå nära den för att ta av mössan, sorry. Du får ta mig som jag är!:D

Bifogat

• hypnodisc4zwgs4.gif
    hypnodisc4zwgs4.gif
    3.8 KB · Visningar: 58

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag som ville ha en ny tråd ... men vill ni ha den gamla så visst :)

Näe, jag tycker era argument om att folk hittar till tråden är bra, så jag köper det. Sen att vi spammar lite nu off season är väl ok så länge det hålls på en bra nivå vilket jag tycker är det är nu. Mycket går att sköta med PM, men kul att se att ni andra lever!

Det vart hoj idag, inte alls som det var tänkt från början men jag är löjligt glad ... det kan Tom@s intyga som var med och övervakade kontraktskrivandet. Storyn kan jag ta på lördag

Bifogat

• DSC00682 (Custom) (Medium).JPG
    DSC00682 (Custom) (Medium).JPG
    90.8 KB · Visningar: 52

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Grattis till en jäkla trevlig hoj! Köp blå/matchande sparkdräkt nu så är det klart! :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy