Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
:tummenupp
Håller med i allt beröm.
Jäklar vilket jobb ni lägger ner på era hojjar.
Men så blir de ju snygga också.

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
Är det bara jag som har problem att se Tallstrecken? eller de kanske ligger under pinstripsen? (Sorry m1cke, kunde inte låta bli :krama )

Men hallå!! Är det bara jag som ser tallstrecken eller? Det är ju det nya! Snart kommer Tomas och Saeco pimpa sina småmoppar med det, det är istället för kolfiber! Jag lovar:D

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
tack alla för allt beröm :rodnar :rodnar :rodnar

det är inte jättefinish på grejerna,speciellt vänstersidan är lite ful men med tanke på utgångsmaterialet så är jag mkt nöjd,hojen har ju varit lagd på vä-sidan med inte jättesnygga reparationer som följd,bla ett hål stort som en enkrona som man satt vanlig kontorstejp på insidan och sedan gjort ett försök till spackling för att dölja :D

@ saeco12 : grymt snygga klibbor,måste ju ha tagit tid det där....:tummenupp

har också team-namnet på hojen nu fast jag var lite mer diskret,kolla under ljuddämparen.... (klibbor av denna typ finns att köpa till ett kompispris:D )

Bifogat

• gsxrfärdigdema2.JPG
    gsxrfärdigdema2.JPG
    198.3 KB · Visningar: 63

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Men hallå!! Är det bara jag som ser tallstrecken eller? Det är ju det nya! Snart kommer Tomas och Saeco pimpa sina småmoppar med det, det är istället för kolfiber! Jag lovar:D

Va fan, e jag dum i huvudet eller? Fattar inte vad ni menar, vad för jäkla "tallstreck", vad är det??? :confused:

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Idag vart det lugn körning i stockholmsområdet... är väl det som tråden handlar om. :)

Hamnade "av misstag" på bulten så körde den från Rosenhill till Tungelsta... visste faktiskt inte säkert att det var den men så som den svängde och hade sig så kunde det inte varit så mycket annat och visst hade jag rätt. :)
Var några coppers som var och fikade på Rosenhill också... och två hojar. Mötte även nån som såg ut att vara övningskörare... föraren bakom hade väst i alla fall.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Ni har verkligen fått fina braxar, allihop:) . Så här såg min ut efter en tur på Bogan idag. Notera det härligt limegröna kåpglaset!
Inga probs att åka där, förutom lite fuktig och kall väg. Blev förståeligt nog i relativt lugnt tempo.

Bifogat

• Ninjan02.JPG
    Ninjan02.JPG
    83.6 KB · Visningar: 55
Last edited:

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Ni har verkligen fått fina braxar, allihop:) . Så här såg min ut efter en tur på Bogan idag. Notera det härligt limegröna kåpglaset!
Inga probs att åka där, förutom lite fuktig och kall väg. Blev förståeligt nog i relativt lugnt tempo.

Nilax, den e´ kanonfin. Men du var väl inte ute och letade rådjur:va Mat finns på ICA eller liknande affär. Kör försiktigt det är kallt ute.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Alla rådjur på Bogesundslandet ser numera ut så här....:hihi

Bifogat

• radjur2_56098d.jpg
    radjur2_56098d.jpg
    27.2 KB · Visningar: 43

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Nilax "the Deerhunter" får väl snart militanta djurrättsaktivister på sig. Bäst vi talar tyst om di där kräken hädanefter.:hihi

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Ungefär så här nära var jag och framförallt Pepper
förra säsongen att klippa ett rådjur viss överdrift :hihi men ändå!

http://www.youtube.com/watch?v=IvCOiFcWNHE

Vi får ju hoppas att årets rådjurskull är lika spänstiga som ovanstående...:gnissla Så att vi slipper bli Deerhunter som Nilax! :D

Last edited:

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Ok, då kan jag berätta att förrförra söndagen missade jag ett rådjur med några få decimeters marginal. Gick visserligen bara i 50 km/h, men det får en att tänka till i alla fall...

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Verkar finnas väldigt gott om rådjur nu.
Man ser dem ofta.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Vi kanske skulle skramla ihop lite kulor till att bjuda på utdelning av gratis preventivmedel för rådjur o annat småvilt.:krama

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
På tal om rådjur så får jag dra en gammal skröna. En kompis ifrån förr, och hans polare var ute och åkte i solskenet. Kurvorna var mjuka och fina där dom tuffade fram på sina kråmslädar genom skogen. Landskapet öppnar upp sig en aning, och en vacker sjö breder ut sig till höger om vägen. En killen ser något i ögonvrån, och BLAFF visiret i tusen bitar. Han ser inget och ställer sig på bromsen, ni vet en sån där fotbroms som tar både fram och bak.

Han får stopp på fanskapet efter flera kilometersbromssträcka. Nåja bara några meter, det gick ju inte så fort. Sliter av sig hjälmen och kollar tillbaka på vägen vad det var som träffat honom. Då ligger gammelgäddan där på vägen och sprattlar. Han fattar ingenting och tänker typ "Är fiskarna värre här än vad gubben är på bogesund."

Polaren kör ifatt och förklarar läget. En fågel hade tagit en firre och kom flygande över vägen, men orkade inte riktigt få höjd. Så han släppte firren när de rakarören kom vrålande längs sjökanten.

Ok lite förskönad historia, men typ så där gick det till.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
:D :D Syftar du på gubben vid stallet/slottet, så kan jag bara hålla med om att han är grinig, dock med all rätt. Själv brukar jag hålla ned farten till lagstadgad just där(faktiskt). Kan inte vara kul när det blåser förbi några hundra hojar om dan, samtidigt som en massa unga tjejer försöker rida på lynniga hästar.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!