Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Jag kommer hålla mig på norrsidan och till lite snabbare körningar i fortsättningen.

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
Jag kommer hålla mig på norrsidan och till lite snabbare körningar i fortsättningen.

måste det ske på norrsidan - det blir så infernaliskt svårt för mig att hinna...
kanske läge för att starta onsdagsåkningar i hyffsat tempo från skogis också..??

btw - har du sett bilderna på dig och sonen från bulten idag,ser bra ut :tummenupp

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj

coolt

måste det ske på norrsidan - det blir så infernaliskt svårt för mig att hinna...
kanske läge för att starta onsdagsåkningar i hyffsat tempo från skogis också..??

btw - har du sett bilderna på dig och sonen från bulten idag,ser bra ut :tummenupp

Nu får du faktiskt lägga på en rem å komma över på rätta sidan ... vi har fått åka till south side var eviga torsdag ... :tuttar

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1

Skogis på en onsdag tror jag inte blir bra, brukar vara lekstuga där då. Jag tycker också att tempot var nästan för lugnt i torsdags, menjag tror det beror på gruppen - många nya betyder lägre tempo och stor grupp, - liten grupp och personer som varit med förut så brukar det gå lite fortare. Men vi borde kanske se över möjligheterna med två grupper, en lite långsammare och en medel kanske? Beroende på vilka och hur många som kommer...

Jag vet att vi tidigare sagt att vi ska hålla oss till en grupp, men med så många som vi var i torsdags så tog vi ju två grupper. Skulle det inte vara enkelt om man då gjorde en som åkte i lite högre tempo? Jag vet att tråden heter "Lugnt tempo" men för att alla ska kunna åka med kanske vi måste ändra uppläget lite grann... Jag tycker att hälften av de här gruppkörningar är att träffa allt trevligt folk, nya som gamla, men man träffas ju i så fall innan man åker från skogis ock kan då snacka lite skit..

Bara vad jag tycker:)

Last edited:

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Ur en rookies perspektiv kan jag ju säga att jag tyckte att "lugnt tempo" var mer än tillräckligt för mig. Tog kortet i höstas och har runt 250 mil på sadeln i karriären. Att då köra snabbare än det tempo vi rullade på kurviga 70 vägar är för närvarande inget för mig. Anledningen är helt enkelt att jag inte vill tumma på risken innan jag känner att jag behärskar broms- och kurvtekniker bättre än vad jag för närvarande gör.

Jag klev därför av vid fiket eftersom de jag pratade med tyckte det gick för långsamt och ville köra fortare. En man som satt brevid mig när vi fikade hade över 10.000 mil på hoj så jag har full förståelse för att han tycker det går långsamt då han är så pass mycket mer rutinerad förare än mig. Att fortsätta i ett högre tempo när det började skymma är inget för en nybörjare.

Jag skulle gärna köra fler gånger, men skall tempot skruvas upp ytterligare måste jag passa fram till det att jag behärskar hojen bättre och fått mer mil i ryggen. Det är helt fine för mig att träna mer innan jag kommer tillbaka till körningarna, därför får gärna skriva vad som gäller för dessa körningar framöver.

Dock tyckte jag det var jäkligt kul, träffade och snackade med trevligt folk och hittade nya kör-polare så ger ändå körningen topp-betyg! Bra arrangerat boys!

En rookies 2 cent :)

Last edited:

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Var lite seg med att tanka in bilder från förra körningen. Här finns det nu i alla fall:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203768

Tänk om "Collo" var ute och fotade
för "Uppdrag Granskning" :eek: Han jobbar enligt sin medlemsprofil med TV!
Dom gör ju tydligen ett reportage just nu om sporthoj!

Kanske därför bilderna från vår körning inte är upplagda än! :hihi

Du kom på mig! :huvet
Nä, jag jobbar inte ens på samma bolag, så ingen risk...

Last edited:

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1

Jag hoppas att du fortsätter åka med på torsdagar, meningen är att alla ska kunna åka med (står väldigt fint förklarat på förstasidan av Lynx:tummenupp ). Det jag ville få fram lite för de som tycker att det går för sakta är att tempot är väldigt beroende på gruppen, men bara för det ska ingen tveka att följa med för att det kommer gå för fort. Samtidigt ville jag pusha lite för möjligheten med kanske två grupper för att alla ska åka med, onsdagskörningarna går väl oftast mot norrsidan med samling i U-väsby(?). De har flera olika grupper med olika tempo, kanske vi skulle ta efter lite för att alla ska kunna följa med....

Jag tycker att det tål att diskuteras, för att alla ska ha möjligheten att åka med:)

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
tja, jo jag funtar på att åka med nästa gång jag med, och jag kände att tempot ändå var bra för mig innan det blev mörkt och man blev trött.. då kändes det inte lika kul längre nä man samtidigt är rätt ny till detta(jag var till och med yngst av alla som var där). men innan vi stannade vid macken som var sista stoppet vi gjorde innan vi körde klart sträckan så fick jag verkligen prova på all kurvteknik och grejer man lärt sig på senaste smc-kursen jag var på, då var det sjukt kul!:D men man kanske ska lägga sig längre bak efter andra stoppet? för jag låg faktiskt rätt långt fram.

Men tack för senast! sjukt kul var det och alla var jätte trevliga!:)

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
coolt

Nu får du faktiskt lägga på en rem å komma över på rätta sidan ... vi har fått åka till south side var eviga torsdag ... :tuttar

Prexis! Det suger fett att tråkåka till skogis genom stan, från Vaxholm...dessutom har jag fått mersmak på högre fart, så är det.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Ta det lugnt.. Jag är inte heller så gammal... :cool:

ok hur gammal är du då?:p jag trodde iaf att det var jag och min australiensiska polare som var yngst då han är typ 23 och jag är 19! men fler unga människor dit! skulle vara kul att hitta lite hojåkare att hänga med på dagarna även i min ålder:)

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ta det lugnt.. Jag är inte heller så gammal... :cool:

Men du ser ju gammal ut i alla fall... och jag ser inte en dag äldre ut än 20 trots mina 40... (visst fan, 41 e det t.o.m):gnissla

Prexis! Det suger fett att tråkåka till skogis genom stan, från Vaxholm...dessutom har jag fått mersmak på högre fart, så är det.

Med tanke på dina flygturer borde du byta smak Nilax...

Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Jag är väl lite galen, men det bjuder jag på. Det ÄR ganska långt för mig att åka in till stan, det bidrar till fler norrkörningar, helt klart.
Men om sanningen ska fram så borde Cruella få medalj för sitt trogna åkande med oss - Hon har långt att åka hon!

Pierro0087

Medlem i MCE
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Honda Hornet 600 -05
jag har tänkt att hänga med någon gång så jag hoppas att tempot inte skruvas upp speciellt mycket
har inte hunnit lära känna min nya hoj än
är ett ganska stort steg från en strypt CB400 -83 till en Honda Hornet 600 -06

Sen är det bra om man har någon att åka hemåt med hittar inte så jätte bra så fler som åker norr ut skulle ju vara bra

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
... och jag ser inte en dag äldre ut än 20 trots mina 40... (visst fan, 41 e det t.o.m):gnissla

:rofl :rofl :rofl

Jag tycker absolut inte att någon ska känna sig bang för att åka med på torsdagarna,som m1cke sa- det heter ju faktiskt LUNGT tempo :)
för mig ser jag detta som en lite social grej,träffa folk,hitta nya vägar osv....

buskör gör jag när jag är ensam eller i mindre grupp:hihi

@nilax;saeco - jag menade inte att jag aldrig kommer att dyka upp på norrsidan men jag har iaf 12 mil transport genom rusningstrafiken som är så där lagom roliga,jo jag lanesplittar så mycket det går och ökar på vår popularitet bland stockholmsbilisterna:tummenupp

jag tycker norrundan är grym,onsdagskörningarna är helt underbara men nästan 25 mil transportsträcka på en kväll....:va

nåja detta var väl dagens i-landsproblem eller ?:D

btw ; nån som ska ut en sväng på dagen på torsdag,är ledig och sambon jobbar så........:yoparty :yoparty

//dennis

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
jag har tänkt att hänga med någon gång så jag hoppas att tempot inte skruvas upp speciellt mycket
har inte hunnit lära känna min nya hoj än
är ett ganska stort steg från en strypt CB400 -83 till en Honda Hornet 600 -06

no problemo.. klart du ska haka på om du vill. Tempot reglerar DU med rullen.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha