dema2
www.bombrepa.se
no problemo.. klart du ska haka på om du vill. Tempot reglerar DU med rullen.
no problemo.. klart du ska haka på om du vill. Tempot reglerar DU med rullen.
Samtidigt ville jag pusha lite för möjligheten med kanske två grupper för att alla ska åka med, onsdagskörningarna går väl oftast mot norrsidan med samling i U-väsby(?). De har flera olika grupper med olika tempo, kanske vi skulle ta efter lite för att alla ska kunna följa med....
Jag tycker att det tål att diskuteras, för att alla ska ha möjligheten att åka med
Det låter som en mycket bra ide. 0lika grupper beroende på tempo och alla blir nöjda. Vi inför det på stående fot till nästa körning tycker jag.
Tomas du kan verkligen det här med att formulera texter
Ingen ska tveka att följa med på dessa körningar för att de är rädda för att det går för fort.
Vi anpassar alltid tempot efter gruppen, och det jag ville säga i ett tidigare inlägg var just det, att tempot anspassas efter gruppen och vilka som följer med. Men ingen ska tveka på att följa med.
Håller med föregående två talare. Tycker körningen och trådstartarens ändamål skall tas till vara. Ändamålet är att träffas utan press om hastighet och prestationer. Vet att det finns personer i gruppen som är "stammisar" som lätt skulle köra ifrån de flesta om man skulle önska det, men de har inte prioriterat farten på dessa körningar då andra värderingar satts högre än hastigheten. Precis som Pepper mfl skrev så har vi som kört i denna gruppkörning länge sett både väldigt ovana och osäkra förare och dessa skall kunna delta utan "rädsla" för att inte platsa.
Personer i denna torsdagsgrupp som lärt känna varann har vart ute på icke arrangerade åkningar och då har farten vart betydligt högre. Detta är ett utmärkt tillfälle att lära känna hojintresserade och kan vara inkörsport till andra körningar om man så önskar.
Skulle det indelas i grupper i en körning som har många deltagare som är ovana med gruppkörning, -som inte haft kort så länge etc så skulle det inte dröja länge innan man skulle lockas att byta till en snabbare grupp. Vissa personer ser det mer prestigefullt att kunna köra fort, att kunna skrapa knä osv. Vi har dessutom haft incidenter på ett flertal körningar i början, inte på senare tid vilket tyder på att vi har ett rätt bra tempo för gemene man.
Nä, tycker vi låter gemenskapen, trevnaden och nya hojvägar vara prioritering på denna körning. Tycker vi nu lägger ned hastighetsdiskussionen och fogar oss i det som tråden avser!
Är det någon som brukar vara med på torsdagskörningarna som bor norr om stan så man har någon att åka hemåt med hittar inte så bra från andra sidan stan
När är nästa? Hoppar man över valborg eller?
Är det någon som brukar vara med på torsdagskörningarna som bor norr om stan så man har någon att åka hemåt med hittar inte så bra från andra sidan stan
När är nästa? Hoppar man över valborg eller?
Saeco12, du missuppfattade min intention. Köra fort det väljer jag att göra i andra sammanhang. Det är att ta en tur med personer som har samma intressen utan att stressa som är det intressanta med torsdagskörningarna. När jag har varit med föredrar jag att ligga sist eller näst sist. Skrivet i tråden efter senaste körningen har kännts som att vi längst bak kör för långsamt för den sk lugna körningen. Min tanke var snarare "lugn" resp "ännu lugnare" grupp inte snabbåka.
Säkerligen någon som kommer norrifrån! Om du hittar till Skogskyrkogården så kommer du hitta hem. Annras löser vi det på plats..
Hittar jag bara till någon Europaväg kommer jag alltid hem förr eller senare
Pierro0087 skrev:Är det någon som brukar vara med på torsdagskörningarna som bor norr om stan så man har någon att åka hemåt med hittar inte så bra från andra sidan stan
Har blivit med hoj igen och tänkte förlja med en torsdag men slutar jobbet 18:00 så fire up 18:15 blir tight att hinna med, vart brukar turen vanligen gå så man kan haka på efter vägen?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|