Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Vem var det nu som låg i diket i fotokurvan? den lille parveln hade flyttat på sej lite när jag åkte hem, lite bilder vill man ju se :D

Och hur gick det med kameramannen bakom mej på aprilian? funkade kameran till belåtenhet? I så fall kanske man skulle ta och inhandla en själv :tummenupp
 

Sjånadrotten

Bättre Lyss;Än Att Aldrig Spänna En Båge
Gick med
11 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
DL650A V-Strom
Torsdagsturen till Skanssundet 7 maj 2009

Som synes från bilderna vid Skogis, så sken solen där, samt att vägbanan var torr. Lite grus på Bulten, men körde man dessutom i lugna gruppen, så var tempot knappast provocerande heller på fästet. Dock skall det sägas att det blev kallt på kvällen, men med underställ i ull, så var det inga problem. Det brukar ofta vara klara och kalla nätter vid fullmåne, vilket det är imorgon. Värre var det dock tidvis med blåsten och sidovinden, mest då på motorvägen. Sen att köra in till stan i rusningstrafik för att ta sig ned till Skogis, är ingenting jag uppskattar. Finns det MC med automatlåda? Skulle behöva gå en kurs i fräckare stadskörning kanske? Väl framme vis Skogis, så glömmer man den tråkiga vägen dit, för både de man träffar på turen och turen i sig var som vanligt mycket trevlig. Ser dock fram emot lite varmare kvällar, samt kanske stanna vid ett öppet fik någon gång.

Här är några bilder från torsdagskörningen:











Karta över turen:
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hoppar på en kurs i stadskörning om ngn vill hålla en. Valde Sveavägen i går. Inge bra ....

Tack för bilderna!

bara att glömma allt vad trafikregler heter och gasa järnet... Har pendlat tre säsonger i rusningstrafik så man börjar bli van, dessutom åkt några gånger med Speed Triple Sthlm gänget genom stan, dom bara blundar och kör :D
 

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
Första rundan

Tjena och Tack för en mycket trevlig tur, för mig var det första gången och tempot i den lugna gruppen passade mig bra.

Jag hakar gärna på fler gånger.
 

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Fan ...vi har firmafest på torsdag... jag kommer inte vara i körbart skick, varken på torsdag eller fredag :fyllisar
 

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
Fan ...vi har firmafest på torsdag... jag kommer inte vara i körbart skick, varken på torsdag eller fredag :fyllisar

Tomas... Vad har hänt med vår orädde ledare?:gnissla Då missar du två körningar på rad... Först tandvärk och sen firmafest, jag trodde att du var extra taggad efter att ha sett dig ge dig på grusvägen innan Gnesta på första körningen.. Eller är det den som har tagit ut sin rätt?:va Jaja, dem här bortförklaringarna är ju iaf bättre än den när du skulle "installera" tvättmaskin och torktumlare...
 

Dan08

Veritas vos liberati
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Hornsbergs strand
Hoj
Ingen förtillfället

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
Kom igen nu allihopa! Sätt upp er på listan!:tummenupp Det blir inte mycket till gruppkörning med bara jag och Dan08...
 

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Ort
1köping
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Kom igen nu allihopa! Sätt upp er på listan!:tummenupp Det blir inte mycket till gruppkörning med bara jag och Dan08...
Sorry, har ingen hoj för tillfället den tog in på ett nytt spa. Kommer väl tillbaka snart hoppas jag.:brinnerup
 

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Ort
1köping
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Mäh, vad har hänt nu då med gammelhyndan :huvet:huvet:va:va
Som vanligt skulle bara åtgärda ren rutin med ny olja i framgaffeln. Hittade lite fel till som måste göras rätt. Men hon är i goda händer i Bålsta.:Bugar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top