Wizzard
Village Idiots MC
Som vanligt skulle bara åtgärda ren rutin med ny olja i framgaffeln. Hittade lite fel till som måste göras rätt. Men hon är i goda händer i Bålsta.
Trist att du inte varit mä på körningarna
Som vanligt skulle bara åtgärda ren rutin med ny olja i framgaffeln. Hittade lite fel till som måste göras rätt. Men hon är i goda händer i Bålsta.
Som vanligt skulle bara åtgärda ren rutin med ny olja i framgaffeln. Hittade lite fel till som måste göras rätt. Men hon är i goda händer i Bålsta.
Hade du varit lika lastgammal som mig hade du kunnat lånat DR'n.
Gixxern får endast personer boende i hushållet köra för försäkringbolaget. Jodå, jag vet att du har sagt att du vill ta hand om den.
Som vanligt skulle bara åtgärda ren rutin med ny olja i framgaffeln. Hittade lite fel till som måste göras rätt. Men hon är i goda händer i Bålsta.
All heder, skillnaden blev enorm. Hur tusan har jag klarat av att köra förutOch klar!
Varsågod att hämta din NYA hoj!
Det LÄR ju bli skillnad nu när den inte är midjestyrd längre...
Provkörningen gav vid handen iaf att den är klippstabil i alla lutningar och farter...
*host* ja alla lagliga farter då förståss...eftersom jag ju aldrig kör för fort!
Och så upptäckte jag att jag saknar min gamla fireblade! *snyft*
Det LÄR ju bli skillnad nu när den inte är midjestyrd längre...
All heder, skillnaden blev enorm. Hur tusan har jag klarat av att köra förut
Jag är lyrisk och supernöjd, det var som en skön dröm att åka hem i kvällningen och susa fram. tusen TACK
Jag e´ lastgammal men jag bor nog inte i ditt hushåll tror jag
All heder, skillnaden blev enorm. Hur tusan har jag klarat av att köra förut
Jag är lyrisk och supernöjd, det var som en skön dröm att åka hem i kvällningen och susa fram. tusen TACK
var svinglagringen helslut eller?
okej, tack för fin info.Nej, men bakhjulslagren hade omvandlats till rost, och vissa kulor var inte helt runda längre, en kulhållare hade brustit och kulorna var på väg att stacka upp sig inför sin slutliga final-skärning, med ett tvärstopp som följd.
Därför råder jag er alla: Kolla era hjullager!!!
De ska INTE glappa.
Det är verkligen på sin plats att understryka hur farligt det är med dåliga hjullager, så en total hjullåsning kommer överraskande.
Det behöver alltså inte vara ni som slarvat med högtryckstvätten, utan detta kan ha varit gjort av tidigare ägare, och för flera år sedan, varefter vatten som kommit in i lagret aldrig mer kommer ut, och förmurkningsprocessen kan pågå ostört.
Sen förstärktes midjestyrningstendenserna av att chassieinställningarna var satta på max hårdhet, så första provkörningen så trodde jag att det var en sågbock jag satt på !
Nu har jag själv en hel del banerfarenhet med just bladen, och även inställningsrekommendationer från brittisk klubbracing från tiden då det begav sig, så nu är nog alt fridchen und fröjdchen på den fronten.
Gaffelvattnet...ja det var nog mer vatten än olja i ena benet iaf, gjorde inte saken bättre.
Lite ordning på frambromsarna, med luftning och ny vätska, skadade nog inte heller, och nu bettade det något gröndjävulskt även från högsta hastighet....110 Km/h *host*
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |