Wizzard
Village Idiots MC
Som vanligt skulle bara åtgärda ren rutin med ny olja i framgaffeln. Hittade lite fel till som måste göras rätt. Men hon är i goda händer i Bålsta.
Trist att du inte varit mä på körningarna
Som vanligt skulle bara åtgärda ren rutin med ny olja i framgaffeln. Hittade lite fel till som måste göras rätt. Men hon är i goda händer i Bålsta.
Som vanligt skulle bara åtgärda ren rutin med ny olja i framgaffeln. Hittade lite fel till som måste göras rätt. Men hon är i goda händer i Bålsta.
Hade du varit lika lastgammal som mig hade du kunnat lånat DR'n.
Gixxern får endast personer boende i hushållet köra för försäkringbolaget. Jodå, jag vet att du har sagt att du vill ta hand om den.
Som vanligt skulle bara åtgärda ren rutin med ny olja i framgaffeln. Hittade lite fel till som måste göras rätt. Men hon är i goda händer i Bålsta.
All heder, skillnaden blev enorm. Hur tusan har jag klarat av att köra förutOch klar!
Varsågod att hämta din NYA hoj!
Det LÄR ju bli skillnad nu när den inte är midjestyrd längre...
Provkörningen gav vid handen iaf att den är klippstabil i alla lutningar och farter...
*host* ja alla lagliga farter då förståss...eftersom jag ju aldrig kör för fort!
Och så upptäckte jag att jag saknar min gamla fireblade! *snyft*
Det LÄR ju bli skillnad nu när den inte är midjestyrd längre...
All heder, skillnaden blev enorm. Hur tusan har jag klarat av att köra förut
Jag är lyrisk och supernöjd, det var som en skön dröm att åka hem i kvällningen och susa fram. tusen TACK
Jag e´ lastgammal men jag bor nog inte i ditt hushåll tror jag
All heder, skillnaden blev enorm. Hur tusan har jag klarat av att köra förut
Jag är lyrisk och supernöjd, det var som en skön dröm att åka hem i kvällningen och susa fram. tusen TACK
var svinglagringen helslut eller?
okej, tack för fin info.Nej, men bakhjulslagren hade omvandlats till rost, och vissa kulor var inte helt runda längre, en kulhållare hade brustit och kulorna var på väg att stacka upp sig inför sin slutliga final-skärning, med ett tvärstopp som följd.
Därför råder jag er alla: Kolla era hjullager!!!
De ska INTE glappa.
Det är verkligen på sin plats att understryka hur farligt det är med dåliga hjullager, så en total hjullåsning kommer överraskande.
Det behöver alltså inte vara ni som slarvat med högtryckstvätten, utan detta kan ha varit gjort av tidigare ägare, och för flera år sedan, varefter vatten som kommit in i lagret aldrig mer kommer ut, och förmurkningsprocessen kan pågå ostört.
Sen förstärktes midjestyrningstendenserna av att chassieinställningarna var satta på max hårdhet, så första provkörningen så trodde jag att det var en sågbock jag satt på !
Nu har jag själv en hel del banerfarenhet med just bladen, och även inställningsrekommendationer från brittisk klubbracing från tiden då det begav sig, så nu är nog alt fridchen und fröjdchen på den fronten.
Gaffelvattnet...ja det var nog mer vatten än olja i ena benet iaf, gjorde inte saken bättre.
Lite ordning på frambromsarna, med luftning och ny vätska, skadade nog inte heller, och nu bettade det något gröndjävulskt även från högsta hastighet....110 Km/h *host*
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |