Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Sorry! Kommer inte att hinna i tid! Det får bli nästa gång istället!


Datum: Torsdag 28:e maj 2009
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid:18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace...erId=100396216


Jag har läst och förstått reglerna och vill med på körningen den 28/5-2009:


Namn:
1. Lynx
2.
3. Cirtap
4.
5. lord humungus
6. Bladerider
7. cbrdaniel
8. PolR (Om de inte regnar=D)
9. Psxcare
10. mnrider
11.
12. Granqvist (slutar 18:00, 15 min city skogis ska funka)
13. N/A (Säljer lägenheten strax innan, hoppas på att bli klar i tid)
14. Horn1 (om det inte regnar)
15. The Stig (om det inte regnar eller tidsbrist uppkommer), ev. i samtåg med Riksknas
16. unclesam
17. GHurun + 1 hoj till (om det inte regnar)
 

Granqvist

because norrland is the shit
Gick med
1 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1198s
Blir tvungen att jobba över idag så jag kommer tyvärr inte kunna delta, synd när det trots allt finns torr asfalt!!
 

Horn1

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Hornet 600, LS650
Datum: Torsdag 28:e maj 2009
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid:18.00 Fire up 18.15

Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace...erId=100396216


Jag har läst och förstått reglerna och vill med på körningen den 28/5-2009:


Namn:
1. Lynx
2.
3. Cirtap
4.
5. lord humungus
6. Bladerider
7. cbrdaniel
8. PolR (Om de inte regnar=D)
9. Psxcare
10. mnrider
11.
12. Granqvist (slutar 18:00, 15 min city skogis ska funka)
13. N/A (Säljer lägenheten strax innan, hoppas på att bli klar i tid)
14. Horn1 (om det inte regnar)
15. The Stig (om det inte regnar eller tidsbrist uppkommer), ev. i samtåg med Riksknas
16. unclesam
17. GHurun + 1 hoj till (om det inte regnar)

"Å regnet det bara öser ner" *sjunger*:gnissla

Kommer inte dyka upp men hoppas ni eventuella tappra som kör... hittar lite gluggar i molntäcket att hålla er under...
 

Zolla gsx

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki Gsxr-600
Såg först nu o det är ju lite sent denna gång. . Åker gärna med men kommer troligen ha en hyfsat lugnt tempo då.. Kortet togs för en vecka sen (äntligen)..
 

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
Gelleråsen

Nu börjar det närma sig!:tuttar:banana

Jag och Dema2 kommer att träffas på Rosenhill på lördag kl 10.30 och käka lite frukost. Vi åker båda bil och kan ta packning i den mån vi kan om ni vill slippa ryggsäck, kom bara till Rosenhill mellan 10.30 och 11.00 på lördag:)
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Nu börjar det närma sig!:tuttar:banana

Jag och Dema2 kommer att träffas på Rosenhill på lördag kl 10.30 och käka lite frukost. Vi åker båda bil och kan ta packning i den mån vi kan om ni vill slippa ryggsäck, kom bara till Rosenhill mellan 10.30 och 11.00 på lördag:)

Kan du ta med min flygel och trumset, tänkte lira lite i pitstopen??
 

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Kungsholmen Stockholm
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Torsdagskörning 28/5

Tack alla ni som trotsade vädret med hagel, regn och ännu mer regn ikväll, blev en torsdagsrunda ändå:tummenupp

Har nu kommit loss från det blöta skinnstället och nerdränkta SH-tröjan, he, he...Blev också torsdagspremiär med nya Ducatin, älskar den:Bugar

Vi var 5 st hojar inklusive mig själv + en passagerare bakom polr (han med baksprutet i ryggen på läderjackan), började med att dra till Rosenhill för fika via Bulten givetvis, inga poliser där men det visade sig att de lurade i näromområdet...liten hagelskur på vägen dit, men inget grus alls och bra grepp i även i regn. När vi väl fikade på Rosenhill kom polisbilen och kollade in sällskapets hojar och säkert min SH-hoodie:D

Färden fortsatte Sorundasvängen/-vägen, mnrider himself gasade på lite (bara en aningens...)vid ett backrön och möter två mc-poliser som jag hälsar lite gentlemannamässigt med ett nick, puh....kollar i backspegeln om de följer oss, trodde först det, men inte. Färden fortsätter i typ laglig hastighet. Från Sorunda tillbaks mot Rosenhill, möter poliser med laser i dalgången innan Rosenhill, ser de på avstånd i periferin så hinner sakta ner i god tid och bilen framför drog ner farten ännu mer, så allt OK.

Så turen bjöd på lite polisdramatik också, men som sagt, de är inte bara vid Bulten, utan patrullerar också vägarna/trakterna runtomkring också, och även i ösregn.

Från Rosenhill fortsätter färden gamla Södertäljevägen - Södertälje - Salem - Hallunda i ösregn, men alla hänger med.

Måste berömma hela gänget, ingen bangade ur p g a lite hagel, ösregn, våta vägbanor, yes:tummenupp Med andra ord, det var sisu i kvällens gäng:) Kul:)

Och för att avsluta med lite allvar, det är bra träning att köra i regn, gaskontrollen viktig och man har oftast mer grepp än vad man tror.

Kul med att Ducatin har fått smaka på lite allt de närmaste dagarna, regn, hagel, kurvor...perfekt inkörning med andra ord.

Hoppas det blir lite bättre väder till nästa tordag, men efter idag så lär det väl bli det.

Tack än en gång och hoppas att turen var i OK tempo så att alla trivdes.

Vi synes //Mika
 

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
Poliser + Bulten=:kär

Det har blivit en vanlig syn.. Tror dock inte deras huvudmål var hojar idag i regnet och om det stod på 225:an, snarare lastbilstrafik till och från polen färjan i nynäs..
 

Bladerider

Den evige formtoppen
Gick med
30 Aug 2008
Ort
Årsta
Hoj
Fireblade -98, Trimmad Puch flakmoppe på landstället.
Poliser + Bulten=:kär

Det har blivit en vanlig syn.. Tror dock inte deras huvudmål var hojar idag i regnet och om det stod på 225:an, snarare lastbilstrafik till och från polen färjan i nynäs..


Nja jag vet inte det ja. Snuthojarna stod på sträckan Uringe - Västerby och där passerar det inte många lastbilar.
Det var en kul men lite lätt nedkyld tur, ända fram till att både brillor och visir immade igen nått så grönjävulskt på väg hem. :gnissla
Kan även säga att hagel smattrar duktigt mot låren. :smasha

Bra kört som tätkarl, mnrider! :tummenupp Det var ett bra tempo med tanke på luftfuktighet, väglag och ordningsmaktens lömska övervakande.
Till nästa vända får vi beställa mer solsken och mindre snutar.
 
Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Som helt färsk här på forumet tycker jag att detta är ett suveränt initiativ. Om vädret tillåter så kommer jag att dyka upp en torsdag inom kort!
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Hörde just av "mitt stänkskydd" som åkte bakpå att dagens torsdagskörning kom med på svt nyheterna från bulten i regnet:p Hann dock inte se det själv=/ Kan de gå hitta på nätet?
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Nu börjar det närma sig!:tuttar:banana

Jag och Dema2 kommer att träffas på Rosenhill på lördag kl 10.30 och käka lite frukost. Vi åker båda bil och kan ta packning i den mån vi kan om ni vill slippa ryggsäck, kom bara till Rosenhill mellan 10.30 och 11.00 på lördag:)

Efter som att man varit så jäkla slö nu och missat att det är Lördag i morgon redan så får man väl nästan pallra sig ner till Rosenhill i morgonbitti..
Skulle ju va skönt att slippa tappa massa effekt i hojen med ryggan..:rolleyes:
 

RedHelmet

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
FZ6-S S2
gelleråsen

Jag och Dema2 kommer att träffas på Rosenhill på lördag kl 10.30 och käka lite frukost. Vi åker båda bil och kan ta packning i den mån vi kan om ni vill slippa ryggsäck, kom bara till Rosenhill mellan 10.30 och 11.00 på lördag


Bra initiativ, Micke!
Jag dyker nog upp!
Reidun
 

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Kungsholmen Stockholm
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Hörde just av "mitt stänkskydd" som åkte bakpå att dagens torsdagskörning kom med på svt nyheterna från bulten i regnet:p Hann dock inte se det själv=/ Kan de gå hitta på nätet?


"Stänkskydd":D,, he, he...då slapp du själv putsa ryggen på skinnpajen:tummenupp

Jag lyckas inte heller hitta inslaget, kan det ha varit på ABC (regionala nyheter-Stockholmsområdet)? Sökte på det, verkar som att 27/5 finns i arkivet men 28/5 inte än. Så vi hade paparazzi i buskarna igår?:D:va

Grattis till nya hojen

Tack:)
 
Last edited:

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Ort
Skälby
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
"Blev också torsdagspremiär med nya Ducatin, älskar den:Bugar"

Grattis till Duccen! Njut av varje centimeter du kan köra den... Själv har jag avverkat en tur från verkstan och hem. ca 15 mil i år! Nästan ett nytt rekord!!! Nu står den på verkstad igen...

Jag är inte bitter... bara lite realist...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top