Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Det där fattar inte jag.
Åkte med på en gruppkörning förra året och undrade just vad meningen var.
Antingen är det så mycket grus i en kurva att man håller på att åka av,då sätter man ner foten för att rädda situationen eller nåt.
Men,nu åkte man med fötterna i backen så fort man såg ett dammkorn vilket resulterade i att den som låg bakom blev fullständigt blästrad och jävligt irriterad,alla stirrar ju inte på marken tre meter framför hojen.
Samma visa om man är ett gäng som håller på att köra om en skvätt bilar,då viftas det att det är fritt efter krönet,skulle jag aldrig i helvete lita på.
Nä,håll så pass avstånd att du själv ser vart du ska ta vägen och lita aldrig på någon annans spårval,gör dina egna.
Om det inte är tävling,men det är det väl inte ?

:fakta:fakta
Håller fullständigt med! Alla har väl sitt eget ansvar för att bedömma varje kurva? Jag sätter INTE ned foten, det skapar obalans i min egen hoj och körning och jag kan inte fokusera på mitt eget spårval.

När det gäller omkörning litar jag aldrig på nån annan än mig själv!

• Gilla
Reaktioner: ft

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Hojbröder!!! Nash is BACK! :) Har Pippi här bredvid mig och era värmande hälsningar att gosa med! TACK för alla era vänliga ord och erat stöttande, jag som trodde jag va hatad på SH ;) :tummenupp

Ska vi ta scenariot från början då folk alltid lyckas missuppfatta händelser!

Torsdagskörningen, självklart kommer jag försent men lyckas prata ihop gänget och det slutade med att vi alla bestämde oss för en lugn cruisning till Mörkö. Gruppen splittrades upp nån enstaka gång men till slut lärde jag mig vart jag skulle stanna o vänta in folk. Bulten och vidare mot Mörkö! Resan dit var nog snudd på laglig fart då frågat folk innan om dom åkt på Mörkövägen och hälften hade inte gjort det. Vi samlades vid färjan och bestämde oss för att snurra tillbaka till Rosenhill. Thom@s den rackaren fick för sig att Rosen stängde 8 vilket gav oss 30 min. Så nu drog man upp tempot och jag måste verkligen beröma hela gänget på 25 pers hur bra ni höll ihop gruppen! Var så jävla stolt att se alla 25 hojar rulla in på Rosenhill PRECIS samtidigt! :) Åt en välbehövlig bulle och tackade för mig! Underbart gäng och väldigt duktiga förare nybörjare som proffs! Vi va 4 som bestämde oss för att åka hem. Drog oss en repa och sen upp på Pålamalm. Mitt i färden precis vid grustråget så ser det ut som att Mnrider (förlåt har glömt ditt namn får skylla på morfinet) panikbromsar, hojen rätar upp sig och dyker ner i gruset, jag låg kanske 100m från han o dumt nog bromsar på mig rätt så hårt, tänker inte på att Vimpen ligger bakom och har fokus på Mnrider han också, ser mig vika in mot höger dikeskant och försöker preja sig imellan men oturen är framme o han klipper hela min högersida o drar med sig mitt ben som är av nu i skinnstället. Vaknar upp i diket och vill springa till hojen men märker att högerbenet inte vill, ser att det viker sig åt fel hål! Skriker åt grabbarna om dom klarat sig o båda dom trots sina egna smärtor rusar till min hjälp! :) Ambulanshelikopter *wiiiiiie* och en massa morfin senare så är jag här med glatt humör o längtar till nästa torsdagskörning... Dock blir det nästa år! :(

Summa summarum, Finns mycket man kunde gjort annorlunda, inte bromsat så hårt utan åkt o vänt tex. Att inte köra så nära MN rider och att försöka hålla mer uppsikt bakåt men men vi 3 klarade oss väldigt bra och jag väntar fortfarande på att fika med Olof (Vimpen) här på Huddinge sjukhus!

Tack alla för era tankar försöker svara så gått det går har fortfarande väldigt ont o vill hålla min Pippi sällskap som hjälpt till så mycket! :)

Syns snart bröder!!! SÅ lätt blir ni inte av med mig!

//Eran egna Fotpinne Kung

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:tummenupp Skönt att höra att du är vid gott humör Nash.
Krya på dej.

schizophrana

Guest
Skönt och höra att du är vid gott mod, morfinpåverkad eller ej :) synd bara att resten av säsongen är borta, vi hade ju några turer att ta. Men nästa år har jag också kort och en till hoj så då kan vi ut och glida alla fyra!

hälsa bästa pippi också! Micke hälsar så gott med och säger att du kan ringa 24/7 om du behöver hjälp med något!

kram på er!

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Bra att det gick relativt bra med er.
Finns en chans att man ser er igen då :tummenupp

Samt Nash jag är skyldig dig en glass så du får fan repa dig snabbt så den inte smälter :arsele

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
HÖR UPP!!!

Om ni ordnar en Torsdagskörning nästa Torsdag, se till att ni kommer förbi Rosenhill då för jag kommer att stoppa in Nash i bilen och komma ut och fika därute på Torsdagkväll. Han är så tacksam över alla hälsningar och att ni bryr er så då får han tacka er öga mot öga.
Han fick tyvärr inte komma hem idag heller men vi har förhoppningarna till imorgon istället.

M|cke, du får hålla glassen kall till på Torsdag. ;)

Hoppas vi ses därute på Torsdag grabbar och tjejer.

Natti natt!

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Hojbröder!!! Nash is BACK!

HOJSYSTRARNA DÅ?! ;-) Skönt att höra att du är på hemväg redan från hospitalet:tummenupp
Så nu kommer det att pipa om dig i säkerhetskontrollen då, pga allt metallskrot i benet? :)

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Shit vad mycket olyckor det varit sista tiden :S tur det gått "bra" endå..
Jag har aldrig varit med om någon mc-olycka, men det känns tungt när hojbröderna man kört med gör sig illa :S

Krya på er!

Allstaar

Guest
Tur att det är bra med dig(er)!

Kändes sjukt trevligt att läsa ditt inlägg Nash! Riktigt trevligt att se humöret glänsa samt att du redan ser fram emot att köra igen! Föredöme på denh.hbiten helt klart!

Hoppas läkningsprocessen går bra!

Mvh

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Men va fan nash! jag hoppades ju på att du skulle sätta ihop en till norrorts körning igen nu tills när man kom hem från bulgarien!:(

Hoppas du mår bra och att det inte gör allt för ont. Ska bli kul att se dig och pippi på fiket nästa torsdag, I'll be there!

Och för er andra i olyckan, skönt att höra att ni mår bra och verkade som ni hanterade situationen bra! Hoppas ni känner att allt är lugnt igen nu. Man blir rätt omtumlad i huvudet efter en sådan upplevelse.

Krya på er nu så syns vi där ute!:)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tyvärr fick han inte komma hem idag heller men imorgon har dom lovat att släppa honom. Annars har jag lovat att jag ska samla ihop ett gäng sporthojsåkare och frita honom för hojarna går inte i sänghissarna på huddinge sjukhus och korridorerna är ganska rymliga. :)

Vi ses dock på Rosenhill på Torsdag, jag och Nash kommer vara där från 19:00 med Vimpen och MnRider...dock blir det bil för oss. :)

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Tjalå allihopa! Tack för alla era värmande ord! Älskar att se mina polares miner som kör sportbil och vad det nu kan vara hur grym tajt gemenskap vi hojbröder (o bikerwoman förstås) har!

Läget är lugnt, dom ville ha mig på observation så länge det gick efter OP för att följa upp så det inte blir några blödningar eller så. Metalskrot i benet och en jävla massa värk men skadan jag fick är VÄLDIGT vanlig, jag menar hur ofta hör man inte sportare eller skateboardare bryta ben hit o dit :) Syns på Torsdag MN lovade
mig en körning i hans TT roadster :)

Tack återigen alla här på SH och speciellt ni som dykt upp här på sjukan :)

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Bra. Ska packa in monsterhundarna i bilen och ta mig dit också. Vi får väl gruppköra i bil då.

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
hmmm Nash du ligger risigt till nu:arsele ang det där med hojbröder....:whip
Kul att höra dig igång igen men jag kommer antagligen inte på torsdag har fullt upp.
Tjalå allihopa! Tack för alla era värmande ord! Älskar att se mina polares miner som kör sportbil och vad det nu kan vara hur grym tajt gemenskap vi hojbröder (o bikerwoman förstås) har!...:)

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Tyvärr fick han inte komma hem idag heller men imorgon har dom lovat att släppa honom. Annars har jag lovat att jag ska samla ihop ett gäng sporthojsåkare och frita honom för hojarna går inte i sänghissarna på huddinge sjukhus och korridorerna är ganska rymliga. :)

Vi ses dock på Rosenhill på Torsdag, jag och Nash kommer vara där från 19:00 med Vimpen och MnRider...dock blir det bil för oss. :)

Ok lite skoj fråga, men finns det möjligtvis plats för mig också?:tungan
måste nämligen byta bromsklossarna på hojen innan jag kan dra ut igen och det lär jag nog inte hinna innan torsdag, men tycker iaf det skulle vara kul att dyka upp. Den har typ börjat göra massa pysande ljud när jag bromsar i högre hastighet än 50 km/h så jag vågar inte riktigt köra på den för ens jag iaf har bytt klossarna.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
...har typ börjat göra massa pysande ljud när jag bromsar i högre hastighet än 50 km/h så jag vågar inte riktigt köra på den för ens jag iaf har bytt klossarna.

Ok, det där skulle din gamla tjörskollärare spöa upp dig för. :mad:

F-Ö-R-E-B-Y-G-G-A-N-D-E

Sån där skit ska du ha koll på, inte upptäcka när det är för sent.
T.o.m. en slarver som jAg kollar klossarna.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Ok, det där skulle din gamla tjörskollärare spöa upp dig för. :mad:

F-Ö-R-E-B-Y-G-G-A-N-D-E

Sån där skit ska du ha koll på, inte upptäcka när det är för sent.
T.o.m. en slarver som jAg kollar klossarna.

ok nu kommer du tycka jag är ännu mer korkad, men jag visste redan sen 3 månader tillbaka att de behövdes bytas när en kille på en smc kurs sa det til lmig, men ha sa att man kunde åka på det i det tempot jag körde i i några månader till.. så det är nog dags nu innan det är för sent:tungan

Men skivorna verkar må bra fortfarande så det är nog inge fara. gäller bara att jag byter klossarna:)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM