Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Granqvist

because norrland is the shit
Gick med
1 Apr 2009
Hoj
Ducati 1198s
Själv slutar jag jobbet först 18:00 så jag missar jämt den här körningen, släppa upp kopplingen 18:30 nån torsdagkväll som omväxling??

Pierro0087

Medlem i MCE
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Honda Hornet 600 -05
Synd att ni bara kör på torsdagar då jag jobbar längre än vanligt nästan varje torsdag
inte funderat på om ni inte kan köra flera dagar i veckan?

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Själv slutar jag jobbet först 18:00 så jag missar jämt den här körningen, släppa upp kopplingen 18:30 nån torsdagkväll som omväxling??

Hälsa på i Speed Triple STHLM tråden istället... vi e en hel hög triplar som åker tillsammans emellanåt... :tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ja nu får vi väl se om jag ska våga mig på att följa med någon Torsdag framöver. Dock får det väl bli när någon är med som kan se till att jag inte hamnar i typ Norge för jag hittar inte så bra och tänker inte köra för fort för jag är alldeles för osäker ännu. Men det skulle va kul att hänga på nån gång framöver. :)

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Ja nu får vi väl se om jag ska våga mig på att följa med någon Torsdag framöver. Dock får det väl bli när någon är med som kan se till att jag inte hamnar i typ Norge för jag hittar inte så bra och tänker inte köra för fort för jag är alldeles för osäker ännu. Men det skulle va kul att hänga på nån gång framöver. :)

Men Norge är ett trevligt land (trots att det regnar massor)! :tummenupp

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
satt ofokuserat på essingeleden och lyckades bromsa in i en kille idag.. jag, hojens front och sidor och hans bil klara sig perfa, men av någon konstig anledning blev min ljuddämpare på snudd till deformerad, tror det har med att bakhjulet slog så hårt upp i ljuddämparen som sitter precis ovanför när hojen slog ner efter att ha varit i en rätt bra vinkel på framhjulet. så har jag otur kanske det inte blir något mer körning denna säsong.. jävlar vad tomt det känns när man tänker den tanken:(

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
been there, done that. böjd gaffel + blå pung som följd.

jag och min pung är iaf i gott skikt.. men har jag otur så går inte röret som är böjt på maskinskada som är den ända sortens skada som går på försäkringen.

gissa om det känns surt att ha halvförsäkring just nu så man måste ta reda på om det gäller eller inte:brinnerup

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
ehh ofokuserad när man kör hoj verkar dumt :näsblod

Det är väll bara att fixa något temporärt med ljuddämparen / avgasör så du kan köra med hojen säsongen ut :tummenupp

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
satt ofokuserat på essingeleden och lyckades bromsa in i en kille idag.. jag, hojens front och sidor och hans bil klara sig perfa, men av någon konstig anledning blev min ljuddämpare på snudd till deformerad, tror det har med att bakhjulet slog så hårt upp i ljuddämparen som sitter precis ovanför när hojen slog ner efter att ha varit i en rätt bra vinkel på framhjulet. så har jag otur kanske det inte blir något mer körning denna säsong.. jävlar vad tomt det känns när man tänker den tanken:(

Så vad sa du... Ska vi mötas på Rosenhill och prata om hur ni kan fortsätta åka den här säsongen.........? :D HA! 1-0 till mig...

Skämt osido hur fan lyckas du, Stoppie eller?

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite

Jefligt lätt hänt. Been there, done that, didn't got the t-shirt.
Men fick repor o annat skit. Värst var väl när man fick sy på SÖS när man var 16.

Vart de nån gixxerprovåkning?

REGN i kväll från 18.00 enligt yr.no. Lugnar mig till g-åsen.

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Men fick repor o annat skit. Värst var väl när man fick sy på SÖS när man var 16.

Vart de nån gixxerprovåkning?

REGN i kväll från 18.00 enligt yr.no. Lugnar mig till g-åsen.

Jadå det vart att testa gixxer 1000 (den ända dom hade att provköra) vilken jäfla raket :jisses Fick ont i nacken efter typ 20 minuter.
Motard eller någon streethoj känns mer rätt för mig :)

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR

Det är väll bara att fixa något temporärt med ljuddämparen / avgasör så du kan köra med hojen säsongen ut :tummenupp
Du kan inte ha fått någo bra intryck alls när det gäller mig konbinerat med motorcykel:näsblod
Så vad sa du... Ska vi mötas på Rosenhill och prata om hur ni kan fortsätta åka den här säsongen.........? :D HA! 1-0 till mig...

Skämt osido hur fan lyckas du, Stoppie eller?
:kulspruta:mattias
(skämt tillbaka åt sido:tungan)
hmm nja beror på hur du menar med stoppie, var på essingen, kollade på en svart volvo bredvid mig som jag undrade om den var en civilare, bilen bramför mig stannade, jag fick bromsa hårt som fan, gick upp på framhjulet och slog i rätt hårt sen när hojen slog ner igen.

Jo det fick jag också göra när jag gvar 16-17, efter att ha krashat med 125:an när jag inte ens hade Körkort.. eller hjälm.. man var smart på den tiden:banana

Last edited:

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Honda, The power of (now broken) dreams

VARNING!
Bilderna som visas är av en skadad hoj och kan ge känslan som påminner om en pungspark, Jag ber känsliga att kolla bort

Helt demolerad kanske inte rörert var, kändes nog bara så direkt efter kreashen, men säkert att köra med är det inte

Kan någon förklara för mig hur detta går till? allt annan på hojen är helt ok:confused:

Här är iaf bilder:
Notera att röret ska ligga längs med den röda kåpan över den.

Bifogat

• IMG_1485.JPG
    IMG_1485.JPG
    208.5 KB · Visningar: 64
  • IMG_1486.JPG
    IMG_1486.JPG
    196.8 KB · Visningar: 66
  • IMG_1487.JPG
    IMG_1487.JPG
    209.5 KB · Visningar: 72
  • IMG_1488.JPG
    IMG_1488.JPG