Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Jag är gärna med onsdag och torsdag, ifall det är som pippi säger att folk kör lungt även på onsdagar =P.
Detta kommer bli min första körning sen jag tog kortet, wihuu :tummenupp

Last edited:

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Har du inte fixat undertail och avgas ännu eller var det ännu mer?

Dels har hela grejen med försäkring gått segt, men har iofs mig själv att skyll apå att jag inte har tagit den till verstad förs förra måndagen, men sen så ska de kolla om baksvingen är sned så de inte behöver byta den(Vilket jag absolut inte hoppas på att jag behöver göra för då blir det dyyyyyrt). Sen nu har jag beställt lite delar från staterna och ska även beställa lite kåpor från en annons på här på sh.

Så nu väntar jag på svar på verkstan på vad som händer, sen ska jag med delarna till verkstan, så får de beställa in resten av de delarna jag inte har och så får de bygga ihop hojen, sen får jag den tillbaka:näsblod

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag är gärna med onsdag och torsdag, ifall det är som pippi säger att folk kör lungt även på onsdagar =P.
Detta kommer bli min första körning sen jag tog kortet, wihuu :tummenupp

Inget personligt men läs gärna på regler för gruppkörning då, höll på att tappa benet två ggr sist jag var ute med en färsk i ämnet... Men vi tog det sannsat och han ursäkta sig båda gångerna men det blir man inte lyckligare av den dagen man hakar i varann :rolleyes:

I all välmening, själv nybörjare :tummenupp

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Inget personligt men läs gärna på regler för gruppkörning då, höll på att tappa benet två ggr sist jag var ute med en färsk i ämnet... Men vi tog det sannsat och han ursäkta sig båda gångerna men det blir man inte lyckligare av den dagen man hakar i varann :rolleyes:

I all välmening, själv nybörjare :tummenupp

Redan läst reglerna för torsdags åkning 3 - 4 ggr :p Om det är dom du menar :p? Min plan är väll att ligga allra längst bak så att jag slipper störa för någon :)? Men om du/ni inte vill ha me mig är det cool-lungt, kan lika gärna träna mer själv då :)

Peace

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Daytona 675
mitt tips är att börja med torsdagarna (om det nu blir några fler denna sesång) ligga långt bak och hålla rätt bra avstånd tills man fått in snitzen med att köra i grupp. Onsdags körningarna brukar gå fort enl mig.

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
mitt tips är att börja med torsdagarna (om det nu blir några fler denna sesång) ligga långt bak och hålla rätt bra avstånd tills man fått in snitzen med att köra i grupp. Onsdags körningarna brukar gå fort enl mig.

Fast å andra sidan tycker jag att de körningar som vi vart ute på den senaste tiden har gått i allas egna tempo... Vimpen och Snake eye håller sig sist och vissa andra ligger i täten i sitt tempo...

Jag har iaf drastiskt dragit ner mitt tempo och håller på att bearbeta ahlis på att göra detsamma eftersom det är svinkallt nu! Höll på att frysa sönder på väg från stan idag! Tur man har :tuttar och får ha värmehandtag :yoparty

Som Vimpen säger ligg i slutet av gruppen och kör med insidan huvudet. Bli inte stressad av att andra kör i sitt tempo, kör i ditt!

Så, Onsdag kommer Brunte o jag mötas runt 16-tiden, någon fler som skall med eller mötas upp senare?

Torsdag: 18.00 Upplands Väsby

Någon som är på att köra på norra sidan på torsdag? 18.00 Upplands Väsby

Jag har läst och förstått reglerna och vill med på körningen den 1/10-2009:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=202837

Namn:
1. Pippi
2.
3.
4.
5.
6.
7.

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Redan läst reglerna för torsdags åkning 3 - 4 ggr :p Om det är dom du menar :p? Min plan är väll att ligga allra längst bak så att jag slipper störa för någon :)? Men om du/ni inte vill ha me mig är det cool-lungt, kan lika gärna träna mer själv då :)

Peace

Absolut inte så jag menade =) Utan att låta alltför gulligull, enda sättet att lära sig gruppkörning är att köra gruppkörning. Själv tog jag vatten över huvudet och åkte med motardmaffian dom första gruppkörningarna jag prova på och första vändan var jag mer eller mindre livrädd och har aldrig svettats så mycket på en hoj någonsin. Jag försökte med andra ord hålla deras tempo med min XL650 på vägar jag inte kände till = fail! Sen när jag insåg att hålla eget tempo och arbeta sig uppåt (tempo, inte i ledet) så lärde jag mig enormt mycket och det var skitkul. När man får in flytet så man anpassar hastighet, slipper bromsa inför var o varannan kurva och skär kurvorna rätt så känns det säkrare, en känsla jag eftersträvar oavbrutet. Sen kan man ge sig f-n på att man prickar ett potthål så att det blir daggmask på globen när flytet är som bäst (hände i helgen) men då är det bara att bita ihop och på´t igen.

Sen när jag senare prova på lugnt tempo körning i långsamma gruppen tyckte jag att jag hängde på bra i kurvorna trots min 54hk 650 knallert och så gott som samtliga övriga hade sporthojar. Det som var lite farligt var vid gruppomkörning av bil då jag inte hade något att sätta emot de framför/bakom mig i acc.

Man känner sig själv bäst, vet du att du kör med insidan och känner att det inte kommer vara några problem att följa gruppkörningsregler och sunt förnuft så är det bara att köra. Jag försöker inte bestämma hurvida någon ska köra eller inte, ger bara lite råd :tummenupp Vad vet jag du kanske kör 10 ggr bättre än mig på alla sätt o vis.

Last edited:

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Absolut inte så jag menade =)

Aah ok, nee klart jag skulle köra i eget tempo, om jag dessutom märker att jag sinkar alla andra på kuppen så skulle jag nog ta mitt sunda förnuft och dra mig ur :p, hatar att förstöra för andra!

Men jag är jätte gärna med på både onsdag och torsdag om det är som pippi säger, båda dagarna är lungna :p.. Om jag märker att jag inte hänger med på någon av dem, får jag dra mig ur och hem och träna själv :)

Syns kanske? =) :tummenupp

Namn:
1. Pippi
2. S E
3. Paradox (om vädret tillåter) Skulle vara guld om någon kunde PMa mig adressen till uppsamlingsplatsen exakt :p. Jag har nämligen ingen aning ^^
4.
5.
6.
7.

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

ahlis

Medlem
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2008 Honda CBR600RR
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAS GAAAAAAAAAAAAAAAAAAS GAAAAAAAAAAAAS

okejdå jag erkänner .. det är fan jacka på som gäller nu .. igår var de 3 grader varmt när jag åkte till jobbet .. men men man kommer ju inte fram svettig :)

ses på tossda´!

en liten edit är på sin plats..

öhm idag onsdag .. samma som imorrn .. 18 som jag hinner till.

@Pippi jag hojtar om rutt senare så vi kan mötas upp.. idag
(värme i handtagen... räcker de inte att motorn är varm ? )

ses ikväll öööööööööööööööööööööööööhn öööööööööööööööööööööhn
fan jag kanske ska skaffa mig en moped ändå ? nån som e sugen på att haka på lite moped maffia i vinter )P bulten på moppe i snömodd ? :D

Namn:
1. Pippi
2. S E
3. Paradox (om vädret tillåter) Skulle vara guld om någon kunde PMa mig adressen till uppsamlingsplatsen exakt :p. Jag har nämligen ingen aning ^^
4. ahlis
5.
6.
7.

Last edited:

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Honda cb 900 1982
Jo hej en fråga från Norsborgsboende Yamahabert Nybörjare i grupp körning
när utgår nån sån körning från botkyrka tro?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Fast å andra sidan tycker jag att de körningar som vi vart ute på den senaste tiden har gått i allas egna tempo... Vimpen och Snake eye håller sig sist och vissa andra ligger i täten i sitt tempo...

Jag har iaf drastiskt dragit ner mitt tempo och håller på att bearbeta ahlis på att göra detsamma eftersom det är svinkallt nu! Höll på att frysa sönder på väg från stan idag! Tur man har :tuttar och får ha värmehandtag :yoparty

Som Vimpen säger ligg i slutet av gruppen och kör med insidan huvudet. Bli inte stressad av att andra kör i sitt tempo, kör i ditt!

Så, Onsdag kommer Brunte o jag mötas runt 16-tiden, någon fler som skall med eller mötas upp senare?

Namn:
1. Pippi
2.
3.
4.
5.
6.
7.

Fan va tidigt snackade med Paradox han visst inte vart ni skulle. Nån aning om vart ni är vi 18:00 så kanske man kan mötas upp?

//Dafe

ahlis

Medlem
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2008 Honda CBR600RR
då hoppas vi väl på lite bättre väder ikväll.. inge mera snö när de körs hoj ( om det inte är ishoj de ska åkas förstås :) )

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
då hoppas vi väl på lite bättre väder ikväll.. inge mera snö när de körs hoj ( om det inte är ishoj de ska åkas förstås :) )

Haha får vi verkligen hoppas på :D! Klurar på om jag ska ta hojjen eller moppen :p... Moppen kan jag ju krasha hur vilt jag vill med :tungan!
Vi syns ikväll! Du var fanimig bland den roligaste nissen jag träffat ^^

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...