Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Skön åkning och trevligt sällskap, tack för ikväll och hoppas alla kom hem i god ordning. Hoppas jag inte bromsade er bakom för mycket när jag låg som 2:e hoj till skansundet och såg touring-bmw:n med kardan och hela skiten försvinna bort i horisonten efter några kurvor :)

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Skön åkning och trevligt sällskap, tack för ikväll och hoppas alla kom hem i god ordning. Hoppas jag inte bromsade er bakom för mycket när jag låg som 2:e hoj till skansundet och såg touring-bmw:n med kardan och hela skiten försvinna bort i horisonten efter några kurvor :)

Vaddå touring!? :mad: :tungan

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
tack för en trevlig tur :tummenupp, nån stans på vägen rök min regskylt :mad:
tempot var dock lite för högt för min del som nybörjare.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
Det satt en kamera på min hoj, den hade följande på minneskortet när jag kom hem:

[YOUTUBE-ID]<object width="1300" height="765"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KS8VL9HRk0Y&hl=sv_SE&fs=1&color1=0x402061&color2=0x9461ca&hd=1&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KS8VL9HRk0Y&hl=sv_SE&fs=1&color1=0x402061&color2=0x9461ca&hd=1&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="1300" height="765"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
är det ett barn som sitter bakpå?!

Ja, det är det. Kvinnan som kör hojen kan verkligen köra snyggt och kontrollerat och är i övrigt en riktigt trevlig och ansvarstagande tjej som älskar sin dotter. Det är inte första gången lilltjejen är med.
Om du syftar på hur hon hanterade situationen med den utsmygande bilen... tycker jag hon hanterade den gallant, som resten av sin körning, som jag var med på, och körde bakom henne en hel del av tiden.

PUNKT!

Vill du jiddra? Låt människor ta sina egna beslut, även om sina barn.

PS.
serenada, har du barn? jag har två små.
DS.

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Ja, det är det. Kvinnan som kör hojen kan verkligen köra snyggt och kontrollerat och är i övrigt en riktigt trevlig och ansvarstagande tjej som älskar sin dotter. Det är inte första gången lilltjejen är med.
Om du syftar på hur hon hanterade situationen med den utsmygande bilen... tycker jag hon hanterade den gallant, som resten av sin körning, som jag var med på, och körde bakom henne en hel del av tiden.

PUNKT!

Vill du jiddra? Låt människor ta sina egna beslut, även om sina barn.

PS.
serenada, har du barn? jag har två små.
DS.

punkta in mig lilla gubben, jag skriver precis vad jag vill om det inte bryter emot reglerna. Jag har inga barn, hade jag haft det hade jag aldrig låtit dom suttit bakpå innan dom va runt 15-16 och mogna nog att ta egna beslut och ha iallafall någorlunda utvecklad handlingsförmåga ifall det skulle hända något, men det behöver jag nog inte tala om för dig, du har nog redan förstått vart jag vill komma iom ditt förbaskat otrevliga svar.
Jag anar dock en öm tå, så du är förlåten.

:glömdet

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
punkta in mig lilla gubben, jag skriver precis vad jag vill om det inte bryter emot reglerna. Jag har inga barn, hade jag haft det hade jag aldrig låtit dom suttit bakpå innan dom va runt 15-16 och mogna nog att ta egna beslut och ha iallafall någorlunda utvecklad handlingsförmåga ifall det skulle hända något, men det behöver jag nog inte tala om för dig, du har nog redan förstått vart jag vill komma iom ditt förbaskat otrevliga svar.
Jag anar dock en öm tå, så du är förlåten.

:glömdet

Min dotter åker bakpå och har gjort så i 3 säsonger. Hon har mer än 1000 mil bakpå och skulle bli vansinnig om jag tog det ifrån henne.

Hon har mer koll än många andra då det kommer till att vara aktiv i sin åkning. Vi har en kommunikation när vi kör och om hon tycker något är fel så löser vi det.

Visst finns det risker med att åka hoj men är inte det något som vi alla älskar?

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
Mina döttrar får också åka bakpå, men det blir inte så ofta längre för dom trivs inte bak på r1:an. Äldsta dottern var väl 11-12 när hon var med på första gruppkörningen, yngsta 9-10.

Givetvis anpassas hastighet och övrigt beteende på hojen. I torsdags gick det väldigt lugnt till, var absolut ingen i sällskapet som reagerade på att Pippi skjutsade dottern (vad jag kunde se iaf).

Är väl vanligare att tjejer i den åldern stryker med i ridhuset än i mc-olyckor.

Förr i tiden såg man till att skaffa rejält med ungar, det var ju alltid ett par som gick åt, men det var ju innan man avskaffade barnarbete och uppfann cykelhjälmen...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...