säkerligen, men du kan aldrig någonsin hävda att ett barn i lägre ålder har samma reaktionsförmåga som en vuxen. Behöver du nita gör du det på en sekund, hur tänker du tala om det för ditt barn därbak? Når armarna runt alla gånger? Inte dom gånger jag har sett iallafall, mest idiotiska jag sett va en kille ifrån ett större gäng som kom i ganska duktig fart med sin son bakpå och killen sitter och håller i hans collagetröja, med noll kontakt med föraren, ca 2-3 dm bakom med rak rygg. Såg helt jävla livsfarligt ut.
Jag är också lite intresserad hur ett barn lyckas ha full sikt framåt, det är knappt så att jag har när jag sitter bakpå, och jag är 183 cm lång, oftast sitter dom och tittar åt sidan eller glor in i en rygg. Hänger dom ut på ena sida och tittar framåt under armen eller hur går det till?
Det man kan reagera på är att man ser väldigt många bilder ifrån våran beryktade slingerbult med barn bakpå, utan eller halvt munderade, och inte fan går det i några 70 km/h inte. Att dessutom ens ta ut ett barn på den vägen, där både "frigolithjon" och numera "live it bilar" kör utan att kanske inte riktigt tänka alla gånger. Bara för att man själv som vuxen vill köra den vägen, det har jag absolut inga ord för.
100 m till dagis i full skyddsmundering, biljakter i bostadsområden eller olyckor i ridhus vs vägar känns inte som det jag diskuterade, men folk har alltid en benägenhet att dra ut på saker väldigt bra.
Nu har jag sagt mitt i frågan, med råge, fått mina ursäkter per PM och varit OT i en tråd om gruppkörning. More questions or crystories to tell? Skriv ett PM, jag läser dem också!
över and ut.