Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Vad sägs om en söderkörning i "skönt" tempo i morgon eftermiddag/kväll med obligatorisk avslutning på donken sveavägen? Lämna förslag på tid och plats, för mig spelar det nämligen ingen större roll.:tungan

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Vad sägs om en söderkörning i "skönt" tempo i morgon eftermiddag/kväll med obligatorisk avslutning på donken sveavägen? Lämna förslag på tid och plats, för mig spelar det nämligen ingen större roll.:tungan

Jag jobbar till ca 1500, efter det är jag ledig.
Vi kan väl mötas i "Berga"?
Tid, bra fråga!

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03

Låter kul, jag kommer va i stan från kl 10, vet dock inte hur länge jag är där men jag möter gärna upp er beroende på vilken tid ni drar

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Jag jobbar till ca 1500, efter det är jag ledig.
Vi kan väl mötas i "Berga"?
Tid, bra fråga!

Bra idé att mötas i Åkersberga först och sedan dra till typ skogis eller vad det nu kan bli för mötesplats.

När det gäller tiden så är min tanke att starten ska ligga så att det känns lagom att komma in till donken vid 21-tiden, med andra ord någon gång mellan 16-18.
Blir det försent för dig jonaska80?

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Skönt tempo är skyltad hastighet + 30 km/h, men utan att brassa på som fan mellan kurvor eller på transportsträckor samt 30 och 50 -sträckor. Vill man köra lite långsammare så är det lugnt, dom som kör snabbare väntar in de lite långsammare vid korsningar och liknande.:)

Korrekt, Åkersberga ligger inte söder om stan. :hihi Men Maverickgoose bor lite norr om Åkersberga, så då passar det att jag möter upp honom där och så kan man åka gemensamt till den "stora samlingsplatsen" söder om stan.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Skogskyrkogården känns som en het kandidat, har dålig koll på andra lämpliga samlingsplatser söder om stan.:crash

Edit: Inga förslag på samling än så länge, så jag säger 17:30 vid skogskyrkogården.
Om du ska med Maverickgoose, så skulle vi kunna mötas 16:30 vid OKQ8 i Åkersberga.

Last edited:

Jo.h.an

Medlem
Gick med
13 Sep 2009
Hoj
KTM 690 smc r
om ni åker till bulten och stannar till vid rosenhill (eller gör ni något annat "större" stop), vilken tid är ni där? en kompis vill följa med men slutar först kl 18:00.

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Hoj
BMW S1000XR -17
Skönt tempo är skyltad hastighet + 30 km/h, men utan att brassa på som fan mellan kurvor eller på transportsträckor samt 30 och 50 -sträckor. Vill man köra lite långsammare så är det lugnt, dom som kör snabbare väntar in de lite långsammare vid korsningar och liknande.:)

En bra inställning. Jag tror dock att jag avstår då tempot är lite för snabbt för min del, och mitt tempo (generellt skyltad hastighet, men max +10) är nog lite för långsamt för er. För att illustrera kan vi ta ett räkneexempel:

Jag kör i 72, ni kör i 99 (siffrorna anpassade för att förenkla beräkningen). Skillnaden blir 7,5 m/s, vilket på 20 min betyder att ni skulle vara 9 km före. Medan jag tar igen den sträckan skulle ni behöva vänta i 7 min 30 sek. Det skulle nog kunna bli lite tradigt i längden för er del, och jag vill ju inte sinka någon så mycket.

Edit: Men även om jag inte kör med er kanske vi ses ändå, vem vet. Om ni kör slingerbulten och sedan stannar vid Rosenhill så kanske vi ses där. Jag har kört så mycket på norrsidan de senaste dagarna, så blir det något idag så blir det på sydsidan.

För övrigt, om det är någon som vill köra i laglig hastighet idag så kan ni ju svara i tråden eller PM:a mig så kan vi komma överens om en mötesplats och tid.

Last edited:

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Skogskyrkogården känns som en het kandidat, har dålig koll på andra lämpliga samlingsplatser söder om stan.:crash

Edit: Inga förslag på samling än så länge, så jag säger 17:30 vid skogskyrkogården.
Om du ska med Maverickgoose, så skulle vi kunna mötas 16:30 vid OKQ8 i Åkersberga.

Är på väg hem nu. Ska fixa en sak hemma och tvätta hojen så 1630 fungerar nog!

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Ingen speciellt rutt är planerad, men Rosenhill skulle kunna vara det första stoppet och då kan ni som vill möta upp där. Tror dock att vi inte hinner dit till 18 om vi ska starta en 20 min tidigare från skogis (tar det 40 min att åka den sträckan kanske?)
init: Det var omtänktsamt. Skulle vara schysst att ta en riktigt chillrunda med ett långt fikastop söder om stan om det blir bra väder nästa vecka:)

Är på väg hem nu. Ska fixa en sak hemma och tvätta hojen så 1630 fungerar nog!

Bra, då kommer jag till OKQ8 om du inte skriver något annat här.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...