Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Kom aningen försent så jag antar att ni hann iväg innan man anlände?

Om du kom mer än fem minuter försent så hann vi köra iväg ja. Detta eftersom vi inte visste att någon mer tänkte komma. Det är bra att skriva en rad om att man tänkte komma så att vi andra vet hur många vi skall vänta in.

Råkade köra ifrån er. Trodde ni skulle köra förbi rosenhill. :)

Det gjorde vi, men inte genast. Först hade jag tänkt stanna till och ta en paus i Tungelsta, och det var för att säga det som jag svängde efter dig i korsningen i Tungelsta, men då satte du iväg i ordentlig fart. Vad du inte heller visste var att jag inte tänkt att vi skulle köra direkt till Rosenhill via slingerbulten. Som planerat svängde vi av vid vägen mot Sorunda, och stannade där för att pausa en stund för att se om du tänkte vända och komma tillbaka. Efter en stund drog vi slutsatsen att du kört hela vägen till Rosenhill, och beslöt oss därför att fortsätta den väg jag planerat.

Vi körde alltså från Slingerbulten och in på Sorundavägen, via Grödby och Sorunda, där vi tog väg 225 till Rosenhill, men när vi kom fram dit så var ju klockan nästan 16, så eftersom du inte var där antog vi att du redan dragit. Efter att ha fikat där tog vi väg 225 till Vårsta, och sedan Dalvägen/Huddingevägen in till stan igen.
 

Goatfish

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2012
Ort
City
Hoj
2000 hynda 929 Fireblade
Om du kom mer än fem minuter försent så hann vi köra iväg ja. Detta eftersom vi inte visste att någon mer tänkte komma. Det är bra att skriva en rad om att man tänkte komma så att vi andra vet hur många vi skall vänta in.

Kom ganska prick 14:05 så ni måste ha gett er iväg strax innan.
Tyvär kunde jag inte anmäla mig då jag kl 1:45 såg via telefonen att ni skulle mötas kl 2, så jag valde att chansa på att hinna än att börja böka med att logga in.. Fel val! :)
 

Mrheinanen

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2010
Ort
stockholm
Hoj
Honda VTR1000F
Det gjorde vi, men inte genast. Först hade jag tänkt stanna till och ta en paus i Tungelsta, och det var för att säga det som jag svängde efter dig i korsningen i Tungelsta, men då satte du iväg i ordentlig fart. Vad du inte heller visste var att jag inte tänkt att vi skulle köra direkt till Rosenhill via slingerbulten. Som planerat svängde vi av vid vägen mot Sorunda, och stannade där för att pausa en stund för att se om du tänkte vända och komma tillbaka. Efter en stund drog vi slutsatsen att du kört hela vägen till Rosenhill, och beslöt oss därför att fortsätta den väg jag planerat.

Vi körde alltså från Slingerbulten och in på Sorundavägen, via Grödby och Sorunda, där vi tog väg 225 till Rosenhill, men när vi kom fram dit så var ju klockan nästan 16, så eftersom du inte var där antog vi att du redan dragit. Efter att ha fikat där tog vi väg 225 till Vårsta, och sedan Dalvägen/Huddingevägen in till stan igen.[/QUOTE]

Sorry om jag orsakade onödig tidspill på att väntetid, har inte kört på en månad pga finlandsresa.
Var kanske lite ivrig att köra av rosten på hojen :brynad ,och mig:)

tills nästa gång

mvh
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Tja. Jag är hyfsat ny i sthlm. Nån som ska ut idag i lugnt tempo? Tänkte själv dra ut strax, blir väl att dra förbi Rosenhill eller nåt, jag känner ju inte till några vägar här. Har bara kört bulten 2 ggr tex o var varje gång rädd att få nån ghostrider i röven när jag ligger o kör lagligt (eller till och med under i vissa kurvor) :D Bara att skriva om nån ska ut
 

Goatfish

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2012
Ort
City
Hoj
2000 hynda 929 Fireblade
Är nyvaken och körkåt så jag hakar gärna halle7, har inte sätt bulten ännu så vore bra att dra en liten runda där.
 

Goatfish

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2012
Ort
City
Hoj
2000 hynda 929 Fireblade
Njea, ge mig en adress / område så får jag slå på det.
Jag startar från hornstull, vad sägs som att bestämma någonstans om ca 1 ½ timma så hinner jag käka något också?
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Låter bra. Jag hittar dock inte alltför bra i sthlm. Skicka ett sms eller skriv sen. 0768-283359
 

Ckei

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2012
Ort
Haninge
Hoj
Kawazaki 1600 Meanstreak
Jag drar mig ut med . Rör mig mot Rosenhill, GRÖDINGE, BOTKYRKA. Någon fast tid där? Vet inte hu lång tid det tar för min del åker från Rotebro kan försöka vara där 13:00 - 13:10
 

yber

yeah
Gick med
29 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr 600
Jag drar söderut, om de är nån mer som känner för att åka runt vaghärad-gnesta-mariefred så hojta till :tummenupp bara att ta skansundet färjan över
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top