Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Tack för en trevlig och lärorik tur.

Har aldrig varit mycket för bondeliv.... men idag har jag kört jordfräs :tummenupp

En kombination av grus, skymning och orutin,
(äh orutin och klumpighet skall det nog vara) skickade ner mig i diket.
Klarade mig fint och har endast en svullen vrist, hojen vart lite repig men klarade sig förhållandevis bra oxå.

Tack för hjälpen att lyfta upp hojen ur diket, och tack för eskorten hem......
Var flera som fick släpp av grus så det är knappast ditt fel. mitt bakhjul åkte ut i en kurva när vi körde tillbaka till dig..

Last edited:

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Var flera som fick släpp av grus så det är knappast ditt fel. mitt bakhjul åkte ut i en kurva när vi körde tillbaka till dig.. börjar ogilla bulten mer och mer måste jag säga.

Fast det va inte på Bulten vi va och åkte... :yoparty

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
-
Fast det va inte på Bulten vi va och åkte... :yoparty
Det har du rätt i, tänkte det var från andra hållet bara men vi hade ju inte ens kommit till rosenhill.. iaf var det en hel del grus i vissa kurvor på bulten när jag var med förra gången.

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
Tack allihopa för lite trevligt åka, synd att jag inte lyckats hänga på er förut, var ju rätt trevligt med lite sällskap. Rätt maffigt när man låg långt bak i ledet, och det bara är hojar framför sålångt man ser.

Är det något helgåka bestämt ännu?

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Denna vända var iaf bulten ren från grus, men besudlad med stirriga rådjur i dikeskanten som ville attackera oss hojåkare...

Tråkigt som fan Shit-break med hojen, men det var skönt att få se dej på benen iaf!! Som jag berättade för några som delade bord med mej nere vid caféet så såg jag en läskig olycka på Tranebergsbron på väg in mot körningen. Man är jävligt ömtålig på hojen.....

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Låter som ni hade en kanonkväll som vanligt och tur i oturen får man väl endå säga att shit-break hade! Tänkte på er vid 18,00 när bk1 vägar och färdskrivare tjötades om på trafikskolan, hade vart kul att bränna sista torsdagen med er! Hur blir det nu på lördag den 8/9 blir det nån körning? Blir det nått så är jag på ialf!

/B

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Ja... å tack för en trevlig runda också måste jag ju säga! Lysande jobbat Tomas! Längtar redan efter 08:as alla fina torsdagsåk...

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
Var ju tyvärr rätt kallt där på slutet också, har fortfarande köldskador på handleden =(

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Var ju tyvärr rätt kallt där på slutet också, har fortfarande köldskador på handleden =(

Vi får nog överge sommarhandskarna nu såhär en bit in i september... Handtagsvärmare är nog rätt gött. Eller så får man fortsätta steka fingrarna på radfyran... :(

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14

Har aldrig varit mycket för bondeliv.... men idag har jag kört jordfräs :tummenupp

Klarade mig fint och har endast en svullen vrist, hojen vart lite repig men klarade sig förhållandevis bra oxå.

Jag har lite original delar liggande från min hoj men det är nog inte så mycket
som du är hjälpt av iom att du har fz6-n.

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
Vi får nog överge sommarhandskarna nu såhär en bit in i september... Handtagsvärmare är nog rätt gött. Eller så får man fortsätta steka fingrarna på radfyran... :(
Jag har för mycket plast ivägen, så jag kommer inte riktigt ner till värmen med näven. Så det blir nog att uppgradera hanskarna, eller köra dubbelt.

Det här med att köra med tjocktröjja utanpå skinstället, får det upp värmen något. Känns som att det bara blåser igenom.

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Kunde ha varit jag!

Är faktiskt förvånad att inte fler åkte ut, det var en redig sträng och min hoj dansade duktig i kurvan.Såg inte gruset alls utan det blev en liten överaskning... Jag saktade ner för att se hur det skulle gå för er andra i kurvan och min misstankte stämde när jag såg hur yviig din sväng blev, såg bara lyset långt ut i mötande körfält och sen så kom ni inte så jag vände. Bara skatta sig lycklig att det blev japanskplast som gick åt och inte några köttiga svenska ben eller dyl. Lycka till nu med eftergifterna. :pannkyss

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Låter som ni har haft nice ikväll, var rätt sugen på att kompa ut mig vid 17 och hänga på, men tyvärr...

Låter som du haft tur i oturen. Som någon sa, plast läker fortare än förare. Fråga bara mig, jag ska fixa alla skråmorna imorgon :D
Nu vet jag ju inte vilken väg som du gjorde en naturstudie på men bulten & vägarna omkring är det ofta sand, grus eller singels (!?) på. Min personliga teori är att det är gott om grustag, torvtäckter osv. Tillhörande lastbilar sprider ju en del över vägarna, och lagen om "täckt last" slarvas det ju duktigt med.
Har själv på de mest mirakulösa sätt (LÄS: inte skicklighet) mer än en gång denna sommar klarat mig ur otrevliga sladdar på dessa vägar.

Låter som ni hade en kanonkväll som vanligt och tur i oturen får man väl endå säga att shit-break hade! Tänkte på er vid 18,00 när bk1 vägar och färdskrivare tjötades om på trafikskolan, hade vart kul att bränna sista torsdagen med er! Hur blir det nu på lördag den 8/9 blir det nån körning? Blir det nått så är jag på ialf!

/B

Ska hämta ut min sämre begagnade racekuts på bussgods imorgon samt plasta kåpor till dess fördömmelse. Förutsatt att allt klaffar så hänger jag nog med på en tur på lördag!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej
Trist att läsa att ni fick en klotning i ledet. Jag väntade på er vid Röda Kaféet (med Fille som mötte mig där). Men efter ett tag så trodde jag alltmer att ni redan varit där varvid jag drog mot Rosenhill. Jag antar att det var ni som stod vid rödljuset jag passerade.

Hoppas ni fick en fin tur frånsett kraschen.

Hilsen
J

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.

:tungan Bapelsinen har värme i handtagen och de har räddat mina stackars fingrar ett par gånger denna sommar :tuttar
Så väme i handtagen ÄR sååå bra så :D :yoparty

Skuggan

Guest
Tråkigt med olyckan.. Skönt att du klarade dig såpass. Vart hände det?

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hallå alla!

Kul som vanligt var det även om det vart lite "action". Som alla andra var det skönt att det gick så pass bra och du var inte ensam om att ha problem med kurvan. Ni som undrar vart det var så var det vägen som går runt Bornsjön förbi Vellinge (hemvärnsgården).

Passar också på att tacka Lynx för det bra initativet med dessa körningar. Hoppas vi får till det med torsdagarna under nästkommande vår. Mitten april, början maj borde vi kunna starta... men som sagt då har jag ju handtagsvärme :tummenupp

Ta det lugtn därute!!!

Last edited:

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Hej och tack för en skön runda!
Var riktigt nära att jag åkte av i samma kurva precis innan Shit-Break. Var på väg ut mot samma dike, men hann precis få över hojen som tur va. Mörkt visir är inte att föredra nu när det blir mörkt så förbannat snabbt, eller vad säger du Viggo?

Tack för säsongen i alla fall! Nu åker hojen ner till GBG och ställs av..
Ses nästa säsong.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...