Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

tedman

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Fireblade -07
Datum: Lördag 15:e september
Samling: Skogskyrkogården?
Tid: kl 12.00... Start 12.15.

Resväg: Önskemål?

1. Probotector (om jag får igång min hastighetsmätare)
2. Cyclops (Minst 15 grader varmt och regnfritt har jag beställt.)
3.M1cke
4.tedman
5.
6.

Nu blev det ju inget åka förra helgen och jag är grymt sugen, hänger på med dotter på bönpallen om det är torrt!

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
På gränsen. :D

Om jag säger som så att om det duggar kl 10 kanske det blir avgång trots allt. Ev kanske jag har en pallbög med mig... :)

Hehe den magiska gränsen går just runt 15 grader alltså :hihi

Datum: Lördag 15:e september
Samling: Skogskyrkogården?
Tid: kl 12.00... Start 12.15.

Resväg: Önskemål?

1. Probotector
3.M1cke
4.tedman
5.
6.

Nu blev det ju inget åka förra helgen och jag är grymt sugen, hänger på med dotter på bönpallen om det är torrt!

Oki :tummenupp

PS: Jag uppdaterade listan så jag kommer även fast min mätare är skum :tummenupp

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Så någon som har något förslag till vad vi skall ta för vägar? :va Har förövrigt slipat och sandpapprat på vägar norrut men det tog vi ju förra Lördagskörningen :(

Typ. Har inget schysst goretex just nu. Av någon anledning har det krympt under sommaren... :mad:

Hehe det låter underligt :gnissla

Ronnie_69

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Honda CBR1000-08 Banhoj suzuki k3
1. Probotector (om jag får igång min hastighetsmätare)
3.M1cke
4.tedman
5.Ronnie_69
6.

Självklart hakar jag på.:tummenupp

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Se för fan upp när ni är ute och åker nu.

Tog en snurr på sena eftermiddagen på mina favvovägar norr om stan. Det är mycket traktorer ute. Dom skall väl in med säd, hö och såntdär nu i krokarna.

Dessutom har dom dragit upp förfärligt mycket jord på asfalten som dels spridit ut sig som en grådaskig hinna, men ligger även i "kockor" som troligtvis blir SNORHAL om det kommer lite vatten i form av regn.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
jahaja... Nu är man hemma i förkylning. Kanske man kan skrämma bort bacillerna med varvad tomgång. Sisådär en 10.000 varv. :confused:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
jahaja... Nu är man hemma i förkylning. Kanske man kan skrämma bort bacillerna med varvad tomgång. Sisådär en 10.000 varv. :confused:

Vilken otur :(

Självklart hakar jag på.:tummenupp

Härligt :tummenupp

Se för fan upp när ni är ute och åker nu.

Tog en snurr på sena eftermiddagen på mina favvovägar norr om stan. Det är mycket traktorer ute. Dom skall väl in med säd, hö och såntdär nu i krokarna.

Dessutom har dom dragit upp förfärligt mycket jord på asfalten som dels spridit ut sig som en grådaskig hinna, men ligger även i "kockor" som troligtvis blir SNORHAL om det kommer lite vatten i form av regn.

Jorå, har märkt det :gnissla Ser att ett par hästar också varit ute och rastat sig på en del av vägarna :(

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Smhi snackar om regn till klockan 12 imorgon och efter det ett vitt moln och Expressen snackar om mörka moln för att sedan bli sol mitt på dagen så det blir körning :) Så vi får hoppas på sol (helst med start på morgonen så vägarna torkar upp om det nu regnar under kvällen och under natten) :tummenupp

Ett par?
Av kvantitet att döma lär en hästskvadron dragit fram.
Dom har väl redan börjat kalasa på skörden kan tänkas.

Det kan ju också stämma :(

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Hmmm klockslaget är problemet för mej.. mitt på dagen, måste hinna en vända till stan också.. Ska se om jag kan trolla...

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
vilket håll går turen åt då? norrut eller söderut?

Vet inte riktigt ännu, eftersom det var norrut förra Lördagskörningen skulle det vara roligt med en syd/sydvästtur men jag undrar om vi inte kört de flesta (roliga) vägar söderut iallafall :va Hehe nu känns Stockholmsområdet genast så litet :eek:

Hmmm klockslaget är problemet för mej.. mitt på dagen, måste hinna en vända till stan också.. Ska se om jag kan trolla...

Vi får då hoppas att du kan trolla :tummenupp

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Vet inte riktigt ännu, eftersom det var norrut förra Lördagskörningen skulle det vara roligt med en syd/sydvästtur men jag undrar om vi inte kört de flesta (roliga) vägar söderut iallafall :va Hehe nu känns Stockholmsområdet genast så litet :eek:

Vi får då hoppas att du kan trolla :tummenupp

Ni kan ju alltid åka upp mot Märsta och vidare mot Uppsala... Många fina vägar där. Tyvärr kan jag nog inte hänga på imorgon...

/Lynx

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Ni kan ju alltid åka upp mot Märsta och vidare mot Uppsala... Många fina vägar där. Tyvärr kan jag nog inte hänga på imorgon...

/Lynx

I och för sig, förra gången åkte vi igenom Märsta till Sigtuna :) Eller så kanske man skulle våga sig på en halv Mälaren-runt tur där man tar bron över Mälaren ifrån Strängnäs :va

Trist :(

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...