Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

J.NYBERG

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2012
Hoj
2007 Honda Hornet
Nej laglig fart blir det väl sällan, 20-30+ är väl standard :rolleyes: men hur fort hade ni tänkt er då, bara kört hoj sen juni och har inga planer på att sitta som ett frimärke i fronten på en bil :tungan

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Om du inte promt måste åka i laglig fart (vi väntar ju såklart) så sticker vi iväg ett gäng kl 12 från Statoil Järva krog. :)

Nej laglig fart blir det väl sällan, 20-30+ är väl standard :rolleyes: men hur fort hade ni tänkt er då, bara kört hoj sen juni och har inga planer på att sitta som ett frimärke i fronten på en bil :tungan

Vaknade precis i soffan och insåg att jag tydligen glömde gå och lägga mig.
Jag siktar på att dyka upp vid Järva. Oförskämt skitig hoj, men glatt humör.

Jonnyb, du och jag bildar den eventuella sävliga svansen, så oroa dig inte över tempo :)

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7

Det kan säkert gå 2-3 gånger skyltad hastighet men du hänger på till den fart du känner är bra sen väntar vi. :)

J.NYBERG

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2012
Hoj
2007 Honda Hornet
Vaknade precis i soffan och insåg att jag tydligen glömde gå och lägga mig.
Jag siktar på att dyka upp vid Järva. Oförskämt skitig hoj, men glatt humör.

Jonnyb, du och jag bildar den eventuella sävliga svansen, så oroa dig inte över tempo :)

Haha ok! Siktar också på järva till 12, får se om jag hinner. Vart hade ni tänkt åka?

J.NYBERG

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2012
Hoj
2007 Honda Hornet
Tack för en jäkligt kul hojtur idag! Första gången för mig, inte lika vass som ni andra "Rossi" förare, men ska jobba på det till nästa gång :tummenupp Sjukt kul iallafall och riktigt sköna vägar, snor rutten rakt av :hej

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Tack för en jäkligt kul hojtur idag! Första gången för mig, inte lika vass som ni andra "Rossi" förare, men ska jobba på det till nästa gång :tummenupp Sjukt kul iallafall och riktigt sköna vägar, snor rutten rakt av :hej

Härlig körning igår, lite träningsvärk i benen idag tom. Knix-kurs med SMC på måndagar är bra tillfälle att nöta "feg-randen" :)

Du får hojta till om du vill ha sällskap på norrsidan någon gång. Vi hade ju ungefär samma tempo, när det väl inte kom någon bil emellan.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Äntligen tillbaka, nu är jag körsugen!
Åker en tur efter jobbet, antagligen Roslagen.
Hojta till om ni vill åka med.

Henrik Thurén

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
2003, Yamaha XVS DragStar 1100
Hej alla glada hojåkare i Sthlm! Är själv helt nyinflyttad (Sumpan) o undrar om dessa träffar generellt sett besöks av även oss custom-åkare? Såg ett Youtube-klipp från en Onsdagsträff och där var det 100% sporthojjar :). Någon som har ett bra tips på bra forum/träffar för custom i sthlm? (Har sökt o kikat runt på forumet här min inte hittat något klockrent).

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Hej alla glada hojåkare i Sthlm! Är själv helt nyinflyttad (Sumpan) o undrar om dessa träffar generellt sett besöks av även oss custom-åkare? Såg ett Youtube-klipp från en Onsdagsträff och där var det 100% sporthojjar :). Någon som har ett bra tips på bra forum/träffar för custom i sthlm? (Har sökt o kikat runt på forumet här min inte hittat något klockrent).

Nu är jag knappast att anse som en frekvent gruppkörare, men har aldrig varit med om att en custom-hoj åkt med på onsdagskörning eller "gruppkörning Stockholm i lugnt tempo". Tempot är överlag sansat bland de åkningar som annonseras i just denna tråd, men det handlar ju ändå om hyfsat inspirerad körning som en custom antagligen upplever för snabbt (nu finns det ju såklart undantag och folk som inte kör 1 km/h över hastighetsgräns, men dessa kan man ju antagligen räkna på två fingrar). Kika in på SMCs forum om du letar andra som kör custom, det är ju att anse som aningen "bredare" än sporthoj.com.

Om man håller samma tempo så är ju hojtypen i sig ganska ointressant. Personligen kör jag ju sporthoj för att gasa, inte vänta :)

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Hoj
BMW S1000XR -17
Tempot är överlag sansat bland de åkningar som annonseras i just denna tråd, men det handlar ju ändå om hyfsat inspirerad körning som en custom antagligen upplever för snabbt (nu finns det ju såklart undantag och folk som inte kör 1 km/h över hastighetsgräns, men dessa kan man ju antagligen räkna på två fingrar). Kika in på SMCs forum om du letar andra som kör custom, det är ju att anse som aningen "bredare" än sporthoj.com.

Kan jag gissa att du syftar på mig? ;)

Vad gäller frågeställningen i övrigt så skulle en customåkare rent hastighetsmässigt inte ha några problem att köra med mig, men de är kanske inte så roliga att köra på vissa av de smala och krokiga vägar jag gärna kör på. Jag har ju sett på YouTube att vissa custom-hojar skrapar i fotplattorna nästan så fort man lutar dem lite i kurvorna. :)

Min hoj har ju dock iaf samma begränsning som custom, dvs avsaknaden av kåpor som styr undan fartvinden, vilket iaf i mitt tycke gör att det inte är så kul att köra över 90-100.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras