Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Nu är jag knappast att anse som en frekvent gruppkörare, men har aldrig varit med om att en custom-hoj åkt med på onsdagskörning eller "gruppkörning Stockholm i lugnt tempo".

Jo, det brukade vara en Marauder 1800 eller nåt med på "Lugnt tempo" körningarna för några år sedan, det var inga problem, tog sällan många minuter om ens några innan den kom ifatt vid korsningarna.
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Blir ingen körning för mig idag. Däremot kommer jag att glida över till donken sveavägen när jag slutat jobbet runt kl 21. Någon mer som ska dit?
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Kan jag gissa att du syftar på mig? ;)

Vad gäller frågeställningen i övrigt så skulle en customåkare rent hastighetsmässigt inte ha några problem att köra med mig, men de är kanske inte så roliga att köra på vissa av de smala och krokiga vägar jag gärna kör på. Jag har ju sett på YouTube att vissa custom-hojar skrapar i fotplattorna nästan så fort man lutar dem lite i kurvorna. :)

Min hoj har ju dock iaf samma begränsning som custom, dvs avsaknaden av kåpor som styr undan fartvinden, vilket iaf i mitt tycke gör att det inte är så kul att köra över 90-100.

Inte dig specifikt, alla har såklart olika förutsättningar (både vad gäller fordon, erfarenhet och tempo). Vad man kör har ju egentligen ingen större betydelse, såvida man håller ungefär samma tempo. Det finns garanterat custom-åkare som sopar mattan med mig på kurviga vägar.
 

SP 1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2012
Ort
Järfälla
Hoj
VTR 1000 RR SP1
Har inte haft den så länge men är väldigt nöjd så långt.
En underbar maskin att köra.
Skulle vilja ta en sväng ikväll:).Får gärna komma med förslag.Jag utgår från Järfälla
 

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Södra sidan
Hoj
Kronan Cykel
Nu är man tillbaks från semestern, är sugen på en runda idag, vad sägs om rosenhill eller kanske skogis?
 

GlurG

Medlem
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Danderyd
Hoj
KTM 690 Duke
Fan va fail, hittade inte äns till skogis! Nån från norrsidan får guida mig dit nästa gång...hittar så extremt dåligt på den konstiga sidan av stan :)
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Är det någon som ska ut och åka ikväll?
:)

Jag skall ut och köra ikväll (om vädret tillåter), som du kan se i inlägget ovanför ditt. Jag har ju hittat ett mysigt nytt fikaställe i Sigtuna Hamn, som jag nog gärna åker förbi igen. Café Rosenhill i all ära, men där har jag ju redan stannat minst ett dussin gånger i sommar, så omväxling förnöjer.

Eventuellt skulle man kunna köra till Bålsta och sedan ta vägen mot Sigtuna, där man äter/fikar innan man åker vidare. Gillar man flygplan (som jag) så kan man alltid stanna till på Arlandas utsiktsplats längs väg 273. Sedan finns det ju hur många vägar som helst att välja på. Eventuellt skulle man kunna slingra sig ned mot Vaxholm där man kan köra Bogesundsvägen och sedan pausa i hamnen.

Som alltid när jag kör är det skyltad hastighet som gäller.
 
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Observera regnrisken på norra sidan i eftermiddag/kväll. Ska tvätta och skruva ikväll. Blir däremot gasa imorgon, om väder tillåter. Mälaren runt imorgon också, men det brukar mest bli att stå i kö.

Blir det något uppstyrt imorgon?
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Vi är just nu 3 hojar som tänkte glida norrut ikväll...
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Vill bara kolla om det är någon härifrån som ska köra mälaren runt idag? Skulle vara kul med sällskap! :)
Hör av er här eller ring/smsa mig på 0707262980, jag kommer försöka vara i Pampas, Solna vid 10:30.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top