Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Detta regnande, det är så man få magsår...
Har kollat yr lite grann och jag ger mig ut ändå, tolkar det som att den väntade nederbörden kommer i form av skurar så det blir väl till att sicksacka sig fram:crash
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Detta regnande, det är så man få magsår...
Har kollat yr lite grann och jag ger mig ut ändå, tolkar det som att den väntade nederbörden kommer i form av skurar så det blir väl till att sicksacka sig fram:crash

Men var regnar det egentligen? Det enda regnväder inom 20 mils radie jag kan se på SMHIs radarkarta befinner sig strax öster om Åland och rör sig österut. Enligt radarkartan ser det ju ut att vara utmärkt hojväder i hela Svealand.

http://www.smhi.se/vadret/BETA-tjanster/radar-sverige-beta-1.16531

Edit: Detta inlägg skall dock inte tolkas som att jag kommer att hänga på er idag, dels gissar jag att ni vill köra lite fortare än mig, och då vill jag ju inte vara ett sänke som ni skall behöva vänta på hela tiden, och dels skall jag bl.a. till min bror i Täby idag, så jag hinner nog ändå inte åka på någon gemensam runda.
 
Last edited:
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Nu drar det in mörka moln över Åkersberga och området bort mot Upplands Väsby, ska vi skjuta på starten till minst kl 13 om det inte är så att folk redan börjat ta sig mot donken?
 

Goatfish

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2012
Ort
City
Hoj
2000 hynda 929 Fireblade
Tänkte dyka upp, men om ni skjuter upp eller inte behöver jag veta nu!
 
Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
missa inte Väsjöcrossen för lite gratis Geggmoppetävling i slalombacken
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Ingen som vill köra idag? Det har ju förvisso varit Stockholmssnurren idag, så många kanske är trötta efter en heldag ute på vägarna. Det är dock strålande solsken och jag skulle kunna köra en runda till, då jag bara kört 15 mil än så länge (kom sent och körde bara en del av vändan).
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Jaha, då var det skitväder idag, tur att man körde 25 mil igår.

Men var höll alla andra ni hus någonstans? Körde ni alla Stockholmssnurren och var slutkörde för dagen? Jag blev något förvånad att jag inte fick ett enda svar på min fråga igår kväll, eftersom det annars alltid brukar vara någon som vill ut och köra.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Börja inte ställa av era hojar nu, det finns hopp på bättre väder :)

Min hoj är klar den 11 (ska till en meck för ventil och förgasarmeck) , tidigare om de lata mc-skrotarna hör av sig någon gång (nya vakuumlock = +20 hk:yoparty).

Just nu orkar jag inte plocka ihop hojen med befintliga prylar för att riva igen när locken kommer.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
blidde moppe till jobbet i dag , vädret skall tydligen vara lovande framåt eftermiddag ..... planen var väll att käka middag på Rosen iaf ... men är det några som skall ut å krana lite så hakar jag på :banana
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
blidde moppe till jobbet i dag , vädret skall tydligen vara lovande framåt eftermiddag ..... planen var väll att käka middag på Rosen iaf ... men är det några som skall ut å krana lite så hakar jag på :banana

Om vädret håller i sig tänkte jag definitivt köra en vända ikväll. Har dock inte bestämt mig alls vart. Rosenhill skulle man naturligtvis kunna köra till, men där har jag ju varit ett antal gånger redan i sommar, så jag känner mig inte jättelockad av ett besök där. Däremot är jag lite sugen på att köra en vända förbi Våfflans eminenta uteservering i Sigtuna hamn och käka glass eller våffla med sylt (de har vanlig mat också, typ burgare, räkmacka och sådant).

Kanske kan komma iväg hemifrån till 18. Och som vanligt när jag kör så är det generellt skyltad hastighet +10 på min mätare som gäller. Andra kan naturligtvis köra fortare om de väntar vid nästa korsning, men om skillnaden är för stor så blir det nog för mycket väntetider, så då är det bättre att köra med någon annan.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top