Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

GlurG

Medlem
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Danderyd
Hoj
KTM 690 Duke
Blir nog en waxholmstur + lite snurr på norrsidan; är vid waxholm ~20:30. Har ingen planerad rutt jag tänkte köra.
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Det har varit ganska dött i den här tråden på sistone. Har alla redan ställt av sina hojar inför vintern? Enligt SMHI skall det bl.a. vara fint väder ikväll. Ingen som vill ut och köra en sväng? Jag borde kunna vara klar att köra klockan 18.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Det har varit ganska dött i den här tråden på sistone. Har alla redan ställt av sina hojar inför vintern? Enligt SMHI skall det bl.a. vara fint väder ikväll. Ingen som vill ut och köra en sväng? Jag borde kunna vara klar att köra klockan 18.

Hojen är påställd och hel. Däremot är jag förkyld och trasig.
När det för ovanlighets skull är fint väder på en måndag så har SMC ingen knix-kurs på Rörken heller :/
Hoppas vädret håller i sig till helgen.
 

gerthur

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Tullinge
Hoj
Honda Forza 350 -21, Honda CB500X -22
Jag har en idé om en tur väster om Södertälje. C:a 7-8 mil. Start kl 18:40 från Shell vid Botkyrka kyrka.
OBS! Jag kör LUGNT och vill ibland kunna njuta av naturen.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Oj, det hade varit jättekul men tyvärr hinner jag inte till 1840.... :-(
Jag vill också njuta av omgivningen och jag kör också en Hornet :tummenupp

Kanske en annan fin kväll innan säsongen är slut?
 

buffelhorn

Men vat vet jag?
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Vallentuna
Hoj
Yammaha TDM 850 1999 Och en Fyrhyling CF Moto 500
Någon som är sugen nu på onsdag? Tror att det ska vara bra väder då. Gärna norrort, men söder går bra det med. Kanske runt 18 tiden?:hej
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Jag har en idé om en tur väster om Södertälje. C:a 7-8 mil. Start kl 18:40 från Shell vid Botkyrka kyrka.
OBS! Jag kör LUGNT och vill ibland kunna njuta av naturen.

Jag hade gärna hängt på om det inte hade varit så kort varsel.

Någon som är sugen nu på onsdag? Tror att det ska vara bra väder då. Gärna norrort, men söder går bra det med. Kanske runt 18 tiden?:hej

Jag är alltid sugen om det är bra väder. I synnerhet nu på hösten då man vet att säsongen snart är slut, så man vill ju passa på när det går.
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Jag kan tänka mig en tur ikväll.Vädret ser ju ut att bli okay.

Om vädret fortsätter att se ut så här så kommer jag att köra en runda ikväll. Har dock inte bestämt någon rutt eller riktning. Borde kunna vara körklar ca klockan 18.
 

Goatfish

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2012
Ort
City
Hoj
2000 hynda 929 Fireblade
Har tänkt att jag skulle ta mig ut en sväng med idag, om det är någon som har en plan på vart dom ska så hänger jag gärna med!

Kör väl varken lugnt eller snabbt, lagom är bäst! :)
 
Last edited:

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Har tänkt att jag skulle ta mig ut en sväng med idag, om det är någon som har en plan på vart dom ska så hänger jag gärna med!

Någon plan har jag inte, men det finns ju ett antal alternativa vägar man kan ta. Om man vill kan man ju alltid köra någonstans i krokarna kring Rosenhill, samt fika på caféet. Det var minst 50 hojar där när jag var där förra onsdagen, och ovanpå det minst 50 hojar på slingerbulten. Dessutom finns det ju en hel del trevliga vägar i området, förutom bulten själv även bl.a. väg 225 till Ösmo eller Sorundavägen.

Vill man köra åt något annat håll kan man ju t.ex. köra ut på landet norr om Vallentuna (där du, jag och MaverickGoose var ute och körde i kolmörkret för några veckor sedan), där finns många trevliga hojvägar.
 

buffelhorn

Men vat vet jag?
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Vallentuna
Hoj
Yammaha TDM 850 1999 Och en Fyrhyling CF Moto 500
Blir det bra väder i morgon så kör jag gärna en sväng med flera andra Mc åkare i norrort då.:banana
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Blir det bra väder i morgon så kör jag gärna en sväng med flera andra Mc åkare i norrort då.:banana

Vad vill du ha för tempo? Jag brukar köra skyltat+10 på min mätare, vill du köra betydligt snabbare är det nog bäst att du kör med någon annan.

Jag skall dock hur som helst ut och köra imorgon om vädret tillåter (man vill ju passa på innan vintern), så om någon tycker att mitt tempo är lagom så får ni gärna hänga på. Det är ju alltid roligare att köra i grupp än ensam.
 

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Vad vill du ha för tempo? Jag brukar köra skyltat+10 på min mätare, vill du köra betydligt snabbare är det nog bäst att du kör med någon annan.

Jag skall dock hur som helst ut och köra imorgon om vädret tillåter (man vill ju passa på innan vintern), så om någon tycker att mitt tempo är lagom så får ni gärna hänga på. Det är ju alltid roligare att köra i grupp än ensam.

Hej. Vi är två som är ute och snurrar i norrort nu. Ska precis ta en fika på donken i Väsby, glid förbi om nån vill med.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top