Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Nja, upptäckt en skruv i mitt nya bakdäck som inte är löst än, dessvärre. Blir svårt att lösa innan onsdagen tyvärr :gråta

Smöra in dig hos någon och åk med på bönpallen! Att sitta bakpå måste ju vara bättre än att sitta hemma? :tummenupp

Själv ser jag fram emot körningen. Första gruppkörningen för i år, så det ska bli kul.

hubbz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2012
Hoj
2008 Kawasaki ZX-10r; 1997 Kawasaki ZX-9r Ninja
Nja, upptäckt en skruv i mitt nya bakdäck som inte är löst än, dessvärre. Blir svårt att lösa innan onsdagen tyvärr :gråta

Vet att det inte är det bästa...
För mig funkade det bra att plugga däcket tills jag hann byta.
Behöver kanske inte ligga med knäskrap i 100+ ;)

Ckei

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
Kawazaki 1600 Meanstreak

Som någon skrev, förslagsvis väljer ni en rutt på uppsamlingsplatsen, dock kan vi här bolla 2-3 olika scenarier. Jag skulle föreslå att ni samlas upp senast 10.00, förslagsvis Södermalm, för att därefter välja en rutt. Dela in gänget i 2-3 grupper (hastighet) samt den valda rutten i 2-3 etapper. Förslagsvis avslutar ni den sista etappen i en slö körning med hela gruppen samlad samt med grillning vid vattnet i Nynäshamn alt. Vaxholm. Bulten och "vanliga rutter" är nog inte att föredra.

Ja släng fram en adress som alla hittar eller enkelt kan finna och ett tids förslag...kl 10 funkar bra för mig. Grillningen lät inte fel heller. Har ni någon specifik plats på södermalm ni brukar träffas?

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Dom borde göra en ny Topgun film så du kan byta hoj...
Jag spanar faktiskt efter en zx-9r runt 00-01.

Å andra sidan är det kul att kunna hänga på moderna hojar med en så pass gammal hoj (nåja, inte de vassaste på gatan då jag inte har den erfarenheten). Att försäkringen kostar mig ~1400 helförsäkrat per år är en annan fördel. :tummenupp

Rakt fram är den snabbare än en hornet 900 har jag hört:rolleyes:

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Smöra in dig hos någon och åk med på bönpallen! Att sitta bakpå måste ju vara bättre än att sitta hemma? :tummenupp

Själv ser jag fram emot körningen. Första gruppkörningen för i år, så det ska bli kul.

Hehe, god tanke, men vill inte förminska upplevelsen för någon :) Ni får ta lite bilder och lägga upp!

Vet att det inte är det bästa...
För mig funkade det bra att plugga däcket tills jag hann byta.
Behöver kanske inte ligga med knäskrap i 100+ ;)

Tror tyvärr inte att jag vågar chansa, framförallt inte med tanke på hur nära jag var att dra dit för två veckor sedan, samt att skruven suttit där ett bra tag (och förmodligen förstört en och annan tråd). :(

Ja släng fram en adress som alla hittar eller enkelt kan finna och ett tids förslag...kl 10 funkar bra för mig. Grillningen lät inte fel heller. Har ni någon specifik plats på södermalm ni brukar träffas?

Då gruppen består av folk från både söder, norr, öst och väst, så kanske ni kan samlas som tidigare nämnt på Södermalm. Jag skulle föreslå att ni ses vid Mariatorget 10.00. Dit hittar samtliga, det är bra med utrymme för gruppen att samlas på tillika så är det en god position att börja ifrån oavsett vart ni bestämmer er för att åka.

Lista uppdaterad 30/4, 9.30:
and
jonaska80
John! - kontaktas av Nouveau
VenCe
hubbz
Ckei
SV Nicke
Blackbeast
J0hanna
Micro
Shido
Lindquist
Jo.h.an
whippo
Eidolon

VenCe

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2011
Hoj
Tidigare: Yamaha FZ6 -08, Yamaha FZR1000 -91
Någon som vill ut o gasa lite nu på dagen? Runt 13-14 tiden. :banana

and, ja kan tänka mig ta en tur. Går från jobbet vid 12, ska hem hämta saker sen måste till solna där hon sover för tillfället. Mötesplats kring solna är det absolut bästa för min del. Vilken sida av stan bor du på?

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Hoj
2017, Yamaha MT-09
and, ja kan tänka mig ta en tur. Går från jobbet vid 12, ska hem hämta saker sen måste till solna där hon sover för tillfället. Mötesplats kring solna är det absolut bästa för min del. Vilken sida av stan bor du på?

Jag bor på södra sidan så det är en bit i vilket fall som helst. McD Väsby? Är lite sugen på körning norr om stan :).

Ckei

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
Kawazaki 1600 Meanstreak
Kan vi inte ta dom vanliga platserna?

Södertur = Skogis
Norrtur = McD Väsby

För min del funkar vilket som ska ju ända ut o rulla så de kvittar om det är i skogis eller McD. Samtidigt förstår ja att de kan va smidigt att mötas i mitten spec om vi ska bestämma mål på plats.
Så länge vi alla kommer överens om ett ställe så de slipper bli missförstånd om vart vi faktiskt ska mötas=P

John!

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2012
Hoj
GSXR1000 K7
För mig spelar det mindre roll var vi samlas. Mariatorget ligger min röst, 10.00.
Om jag känner mig rätt så blir det 1 eller 2 "jag ska bara" så jag är nog där 10.15 ;)

VenCe

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2011
Hoj
Tidigare: Yamaha FZ6 -08, Yamaha FZR1000 -91
För min del funkar vilket som ska ju ända ut o rulla så de kvittar om det är i skogis eller McD. Samtidigt förstår ja att de kan va smidigt att mötas i mitten spec om vi ska bestämma mål på plats.
Så länge vi alla kommer överens om ett ställe så de slipper bli missförstånd om vart vi faktiskt ska mötas=P

McSvea så är vi i mitten, för mig spelar heller inte plats någon roll. Bara vi kan komma överens om ett ! :tungan

Ckei

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
Kawazaki 1600 Meanstreak
ok men Mariatorget kl 10 verkar vara mest spikat atm jag har min röst där så får la någon hojta till om det inte alls skulle funka.

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Mariatorget funkar för min del, men huvudsaken är väl som sades ovan att alla är överens om vilken plats som gäller. I och med att rutten inte är spikad i förväg så kan det ju bli knepigt att haka på längs vägen.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras